Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل بازرسی استان کرمان گفت: با بررسی عملکرد بخشدار سابق شهر ماهان (فرماندار انار) این فرد به همراه دهیار لنگر به دلیل اختلاس به دادسرای عمومی و انقلاب کرمان معرفی شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ احمد آبیار، در این خصوص اظهار داشت: طبق ماده ۱۷۴ قانون اساسی، نظارت بر حسن جریان امور، و اجرای صحیح قوانین و مقررات در دستگاه‌های اداری کشور بر عهده سازمان بازرسی کل کشور گذاشته شده است و این سازمان براساس قانون وظایف بازرسی و نظارتی خود را به صورت نظارت مستمر، فوق العاده و موردی انجام می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: به طور متوسط هر ساله بالغ بر ۴۰ بازرسی مستمر از دستگاه‌های اجرایی صورت می‌گیرد و همچنین در خصوص نظارت موردی  اخبار و اطلاعیه و شکوائیه‌های واصله پرونده‌های موردی تشکیل و موضوعات مورد رصد و بازرسی قرار می‌گیرد.

آبیار با اشاره به اینکه به طور متوسط هر سال بالغ بر ۱۵۰ پرونده موردی در بازرسی کل استان کرمان مورد گزارش قرار می‌گیرد، اظهارداشت: در رابطه با نظارت فوق العاده حسب الامر مقام معظم رهبری و دستور ریاست قوه قضائیه و ریاست سازمان بازرسی، بازرسی‌های فوق العاده ابلاغ و  انجام می‌شود که از این جمله می‌توان به موضوع بازرسی فوق العاده که به صورت ملی در سراسر کشور در سال گذشته با موضوع بررسی علل و عوامل بروز تخریب ناشی از سیل انجام شد، اشاره کرد.

مدیرکل بازرسی استان کرمان گفت: در بازرسی کل استان کرمان به طور متوسط هر ساله بالغ بر دو هزار و ۸۵۰ فقره شکوائیه موردی نیز مورد بررسی و رسیدگی قرار می‌گیرد که منجر به وصول مطالبات دولتی، استرداد اموال دولتی و همچنین کوتاه کردن دست سودجویان از بیت المال می‌شود.

آبیار اظهارداشت: موضوعات نظارت و بازرسی بر اساس شناسایی آسیب‌ها و تجزیه و تحلیل عملکرد کلی دستگاه و مدیران و همچنین اخبار واصله به ستاد خبری بازرسی کل استان تهیه و تدوین می‌شود.

او در ادامه سخنان خود به مهمترین پرونده‌های مطروحه در اداره کل بازرسی استان کرمان اشاره کرد و گفت: در راستای بازرسی‌ها در سنوات هدف پرونده‌ای مربوط به شهرداری نجف شهر سیرجان تشکیل شده که در این خصوص شهردار، رئیس شورای شهر، کارپرداز و مدیردفتر آن شهرداری به جرم‌های اختلاس، سرقت و معاونت در اختلاس جمعا به ارزش ۲۰۰ میلیارد ریال به دادسرای عمومی و انقلاب کرمان معرفی شدند.

آبیار به پرونده شرکت بیمه دانا، شعبه کرمان نیز اشاره کرد و بیان داشت: در راستای بررسی عملکرد این شرکت، حول محوریت انعقاد قرارداد با شرکت کرمان موتور مشخص شد که قریب ۲۵۰ میلیارد ریال از حق بیمه نامه‌های صادره به حساب شخصی نماینده آن بیمه واریز شده و برای سرمایه گذاری به کشور گرجستان منتقل شده است لذا مراتب به دادسرای عمومی و انقلاب کرمان اعلام و عوامل دخیل در موضوع بازداشت شدند.

او در تشریح پرونده دیگری نیز اظهارداشت: با بررسی عملکرد بخشدار سابق ماهان (فرماندار انار) مشخص شد در این پرونده این فرد به همراه دهیار لنگر به دلیل اختلاس به مبالغ یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال و دو میلیارد و ۵۸۰ میلیون ریال به دادسرای عمومی و انقلاب کرمان معرفی شدند.

آبیار افزود: هر چند در سال‌های اخیر سازمان‌های بازرسی با توجه به وظایف ذاتی خود طبق امکانات موجود، اقدامات زیادی را در پیشگیری و مقابله با فساد انجام داده اند، اما مکفی نبوده که در این زمینه بایستی یک تحول ایجاد شود که در مرحله اول بایستی شکاف‌های موجود نظیر کاهش اطاله دادرسی پرونده‌ها در مراجع قضایی، ایجاد ارتباط بیشتر با قضات و بازرسان، ایجاد عدالت خواهی در مدیران ارشد استان‌ها و افزایش روحیه نظارت پذیری آنان، ارتقاء به سطح دانش مدیریتی بازرسان و قضات، تعامل با دستگاه‌های اجرایی مشمول بازرسی جهت اعمال نظارت و سرعت بخشیدن به اهداف دستگاه و شناسایی و حذف قوانین مزاحم در مباحث مختلف برطرف شود تا در ادامه بتوان با رفع ایرادات، اقدامات و پیگیری‌های موثرتری  انجام داد.

آبیار تصریح کرد: حذف فساد اداری از کشور نیاز به عزم ملی، همه جانبه و قاطع دارد و این نیز مسیر نمی‌شود تا وحدت و اقتدار بین زنجیره فعالیت دستگاه‌های متولی ایجاد شود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اختلاس بیمه دانا دادسرای عمومی و انقلاب کرمان استان کرمان فوق العاده بازرسی کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۶۶۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲.۵ برابری تشکیل پرونده‌های قاچاق کالا و ارز در آذربایجان‌ غربی

ایسنا/آذربایجان غربی معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی از افزایش ۲.۵ برابری تشکیل پرونده‌های تعزیراتی در حوزه بازرسی قاچاق کالا و ارز در استان طی فروردین سال جاری خبر داد.

ایرج مرندی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد:  ۲۹۴ مورد بازرسی در حوزه کشف کالای قاچاق  انجام و منجر به  تشکیل ۶۴ فقره پرونده تعزیراتی به ارزش یک‌هزار و ۴۲۴ میلیارد ریال در فروردین ماه امسال شده است. 

وی افزود: در تشکیل پرونده‌های تعزیراتی حوزه بازرسی قاچاق کالا و ارز در اولین ماه از سال جاری در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته شاهد رشد ۱۴۶ درصدی هستیم. 

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صمت استان خاطرنشان کرد: دخانیات، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم خانگی، لوازم یدکی خودرو، پارچه و مواد خوراکی و غذایی از عمده کالاهای کشفی بود.

مرندی اظهار کرد: در حوزه ارزی ۳۶ مورد سابقه ارسالی از بانک‌های عامل در خصوص عدم ایفای تعهدات ارزی شرکت‌های دریافت‌کننده ارز منجر به تشکیل ۳۶ پرونده تعزیراتی به ارزش ریالی یک‌هزار و ۴۱۵ میلیارد ریال که شامل ۲میلیون و ۷۷۴ هزار و ۹۲۹ یورو و همچنین ۱۳۷ هزار و ۸۵۰ درهم بود، شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • «یسنا» پیدا شد / ورود دادستان به موضوع
  • پلمب ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد
  • مجلس یازدهم نگاه ویژه‌ای به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها داشت
  • افزایش ۲.۵ برابری تشکیل پرونده‌های قاچاق کالا و ارز در آذربایجان‌ غربی
  • آغاز نخستین بازرسی و نظارت خانه‌های محیط زیست کشور از گیلان
  • پیگیری بیمه شورای روستایی در کشور
  • عوامل توطئه ترور وزیر مسکن پاکستان کشته شدند
  • تشکیل ۳۰۳۵ پرونده تخلف در استان خراسان شمالی
  • مقام مسوول درباره مسمومیت پزشکان با مشروبات الکلی: در میهمانی شخصی رخ داده / ترجیح می‌دهیم در این مورد صحبتی نشود / معاون دادستان شیراز: تا کنون سه نفر از عوامل مرتبط با حادثه بازداشت شده‌اند
  • ماشین آلات دهیاری‌های استان بوشهر به ردیاب مجهز می شوند