Web Analytics Made Easy - Statcounter

کانون فرهنگی هنری «قدس» با همکاری در برگزاری جشنواره فیلم کوتاه «طنین مسجد» و برگزاری کارگاه‌های آموزشی، فرصت حضور بچه‌‌های مسجد در عرصه فیلم‌سازی را فراهم کرده است. کسب رتبه برتر در بخش فیلم کوتاه رویداد ملی فهما نتیجه این زمینه‌سازی‌ها است.

«حسین کیقبادی» در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد  خبرگزاری شبستان، درباره عوامل برتری کانون فرهنگی هنری «قدس» در نخستین رویداد ملی «فهما(فرهنگ و هنر مساجد ایران)»، اظهار کرد: این کانون در استان گلستان شهر گرگان و در جوار «مسجدالاقصی» واقع شده و از سال 83 در زمینه های مختلف به ویژه تولید فیلم کوتاه فعال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر کانون فرهنگی هنری «قدس» استان گلستان، ادامه داد: در نخستین رویداد ملی «فهما» نیز در بخش تولید فیلم کوتاه موفق به کسب رتبه برتر شدیم. البته پیش از این نیز کانون قدس با کانون فرهنگی هنری «طنین» در برگزاری جشنواره فیلم کوتاه «طنین مسجد» همکاری داشته است و جوانان را برای حضور در کارگاه های فیلمسازی تشویق کرده ایم.

 

وی با اشاره به تشکیل گروهی از اعضای کانون با سابقه فعالیت در زمینه فیلم کوتاه، کارگردانی و نویسندگی، گفت: فیلم کوتاه «در آن خانه چراغی روشن» است به نویسندگی و کارگردانی «یاسین رضوانی»، از اعضاء و فعالان کانون فرهنگی هنری «قدس» با موضوع نماز در رویداد ملی فهما شرکت داده شد که به برکات و آثار نماز نظر دارد. البته این اثر در جشنواره نماز و مدرسه به میزبانی استان گلستان هم مقام نخست را کسب کرده است.

 

کیقبادی ادامه داد: مقرر شد آثار تولیدی بچه های کانون قدس از سوی ستاد فهما مورد حمایت قرار بگیرد. البته در زمینه هایی همچون جشنواره رضوی و ... نیز آثاری از سوی بچه های کانون تولید شده و شرکت کرده است. بچه های مسجد شخصاً با اجاره تجهیزات همچون دوربین به تولید فیلم کوتاه اقدام می کنند.

 

وی تاکید کرد: علاوه بر این حوزه تخصصی، کانون فرهنگی هنری قدس در طول سال فعالیت های ملی مذهبی را هم با جدیت دنبال می کند به ویژه طرح های ابلاغی از سوی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد همچون طرح های ملی «تلاوت نور»، «شنبه های کتاب» و «تابستانه فهما» که به همت اعضا و فعالان اجرا می شود.

 

کیقبادی با اشاره به فعالیت اعضای این کانون در مقابله با کرونا، خاطرنشان کرد: در مقابله با کرونا از همان بدو شیوع فعال شدیم و پیش از تعطیلی مساجد، میان نمازگزاران مُهر اختصاصی، دستکش و ماسک توزیع می کردیم بعد از تعطیلی مساجد بنابر ابلاغ ستاد ملی مقابله با کرونا، در زمینه ضدعفونی کردن معابر و مغازه ها و خیابان ها و اهدای بالغ بر 1200 بسته معیشتی به محرومان و نیز تولید و توزیع دو تا سه هزار ماسک رایگان فعال بوده ایم.

 

گفتنی است، کانون فرهنگی هنری «قدس» در شهر گرگان بیش از 920 عضو دارد و توانست در رویداد ملی «فهما» جزء 18 کانون برتر باشد.

پایان پیام/9

منبع: شبستان

کلیدواژه: رویداد ملی فهما کانون های فرهنگی هنری مساجد فیلم کوتاه کانون فرهنگی هنری رویداد ملی فیلم کوتاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۶۶۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری چهل و دومین جشنواره فرهنگی - هنری «امید فردا» در همدان

 معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان همدان گفت: در این مرحله از جشنواره میزبان آثار دانش‌آموزان سراسر استان جهت سنجش آنها در هنر‌های آوایی و نمایشی هستیم.

مجتبی قمری افزود: هنر‌های آوایی شامل تک نوازی، سرود گروهی و ساز‌های مختلف ایرانی و خارجی و هنر‌های نمایشی شامل نمایش عروسکی، نمایش خیابانی، نمایش صحنه‌ای و نمایش نامه‌خوانی و نقالی می‌باشد.

او تصریح کرد: هدف ما ارزیابی و استعدادیابی دانش آموزان در رشته‌های مختلف است و بدین منظور در این مسابقات فرم ارزیابی و شناسایی دانش‌آموزان مستعد به داوران تحویل داده شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان همدان گفت: دانش‌آموزان مستعد و علاقمند پس از سنجش به کانون‌های دانش‌آموزی جهت پیشرفت و آموزش بیشتر معرفی می‌شوند. 

مجتبی قمری افزود: برگزیدگان جشنواره استانی به مقطع کشوری راه خواهند یافت و امیدواریم بتوانند در دوره کشوری نیز حائز رتبه برتر شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • برنامه‌های فرهنگی و هنری اوقات فراغت مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • برنامه‌های فرهنگی،هنری اوقات فراغت در مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • مراسم دهه کرامت در لرستان با محوریت مردم برگزار می‌شود
  • برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات با محوریت مساجد گسترش می‌یابد
  • ‌پیگیری بیش از ۱۰۰ برنامه کانون‌های مساجد فارس برای ایام تابستان
  • درخشش در سومین جشنواره ملی افتخار من
  • اختتامیه جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی برگزار می شود
  • برگزاری چهل و دومین جشنواره فرهنگی - هنری «امید فردا» در همدان
  • دو انتصاب جدید در جشنواره اتقان
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)