Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، داود هرمیداس باوند درباره مسائل مربوط به سند همکاری‌های ایران و چین اظهار کرد: در مورد این قرارداد همکاری اما و اگرهای زیادی وجود دارد اما با توجه به نگرانی‌هایی که از نظر داخلی وجود دارد، احزاب به اندازه ای فعال نیستند  که در مقام انتقاد بر آیند، نیاز است که فضا باز باشد و بخش خصوصی در این موضوعات  فعال شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هرمیداس باوند ابراز عقیده کرد:  انتقاداتی مطرح می شود که ۲۵ سال برای مدت قرارداد طولانی است، یک چهارم قرن است. البته مذاکرات مربوط به این قرارداد جسته و گریخته مطرح شد شاید نگاه به شرق زمینه ساز این مساله بود.

وی افزود: چین،  هند و روسیه همواره اعلام کردند که نسبت به تحریم های شورای امنیت پایبند هستند اما به تحریم های غیر از آن پایبندی ندارند لذا عملا از این موقعیت استفاده کرده و به ایران ارز بین‌المللی نمی دهند در حالی که نیاز ایران ارز بین‌المللی است اما عملا از تحریم های آمریکا استفاده می کنند، ارز خارجی نمی‌دهند و به جای آن کالا می دهند.

وی با اعتقاد به این که مدت ۲۵ سال برای همکاری با چین تا حدودی با شرایط گفته شده نگران کننده است، گفت: چینی ها در مناطقی از ایران فعالیت دارند اما ایران در چین فعالیتی ندارد البته در زمینه های نفت، گاز و فرآورده های پتروشیمی تسهیلاتی را پیش بینی کرده‌اند.

کد خبر 531877 برچسب‌ها سیاست‌ خارجی ایران و چین

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سیاست خارجی ایران و چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۶۶۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنفرانس اصفهان می‌تواند به همکاری هسته‌ای ایران و جهان کمک کند

به گزارش خبرنگار مهر، رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بعدازظهر امروز (سه شنبه) در نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای که در اصفهان در حال برگزاری است، اظهارداشت: در سال‌های گذشته با چالش‌های جدی در حوزه‌های سلامت، انرژی و موارد دیگری مواجه شدیم.

وی با بیان اینکه انرژی هسته‌ای می‌تواند به بسیاری از چالش‌های حال حاضر پاسخ دهد، گفت: سیل‌ها و افزایش دمای هوا می‌تواند بر همه چیز اثر منفی بگذارد.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تصریح کرد: چند ماه پیش در اجلاس COP تاکید شد که باید مصرف کربن به صفر برسد. بیماری‌هایی مانند سرطان یکی از جدی ترین چالش‌های جهان است و سالانه با بیش از ۴ میلیون کیس سرطان مواجه هستیم.

گروسی افزود: به علت چالش‌های سیاسی، از همکاری دانشمندان هسته‌ای ایران و جهان محروم شده‌ایم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این کنفرانس می‌تواند به ما کمک کند که این مشکلات حل شود. دیروز و امروز در تهران و اصفهان در خصوص مواجه با چالش‌ها گفت و گو کردیم.

کد خبر 6099582

دیگر خبرها

  • بازتعریف تعاملات آتی ایران و آژانس در اصفهان
  • کنفرانس اصفهان می‌تواند به همکاری هسته‌ای ایران و جهان کمک کند
  • امیرعبداللهیان: همکاری ایران و آژانس تحت تاثیر آمریکا قرار نگیرد
  • جزئیات دیدار و گفتگوی گروسی با امیرعبداللهیان
  • در دیدار گروسی و باقری چه گذشت؟
  • محرمانگی قرارداد با چین به دلیل تحریم‌ها است
  • ادعای دلارزدایی و قرارداد دلاری/کشور‌های اسلامی؛ از نشست‌های نمایشی تا اقدامات عملی/عملیات وعده صادق و تحول در تاریخ غرب آسیا
  • جنجال قرارداد میلیارد دلاری زاکانی با چینی‌ها در شورا
  • چمران: قرارداد با چینی‌ها محرمانه است! / از طرح شهرداری برای پارک لاله اطلاعی نداریم!
  • افشاگری جدید علیه زاکانی درباره قرارداد‌های مخفی شهرداری تهران