Web Analytics Made Easy - Statcounter

عصر ایران؛ سروش بامداد- روزنامۀ وزین کیهان در واکنش به هشتگ «اعدام نکنید» از جانب جمعی از بازیگران نوشته است: «پس از ایجاد جریان حمایت از سه سارق مسلح که به اعدام محکوم شده اند باز هم جمعی از به اصطلاح سلبریتی ها که اغلب شان در جریان انتخابات سال 96 نیز مردم را فریب داده بودند به ترویج و تقویت یک دروغ بزرگ دیگر کمک کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

این روزنامه با نام بردن از 17 بازیگر و سینماگر از آنان به عنوان «سلبریتی های کم سواد و ابزار فریب و انحراف مردم و حامی سارقان مسلح» یاد کرده و از حراست صدا وسیما و ارشاد خواسته فهرست آنان را مد نظر قرار دهد، چون با «ضد انقلاب و ترامپ» همراهی کرده اند در حالی که «با آنتن صدا وسیما اوج گرفته و با بودجه وزارت ارشاد پیش رفته اند».

به این بهانه چند نکته را می توان یادآور شد:

1. اگر هشتگ «اعدام نکنید» هم سویی با ترامپ است چون او نیز همین خواسته را دارد، چرا خودشان با امکانات انبوهی که در اختیار دارند هشتگ «اعدام کنید» راه نمی اندازند تا ببینیم کدام بازیگران از آن حمایت می کنند. در این صورت می توانند از حراست ارشاد و صدا و سیما بخواهند این فهرست را هم منظور کنند و هر چه نقش اول است و هر چه دستمزد بالاست به آنان بدهند و اجرای مراسم اعدام را به این امضاکنندگان بسپارند.

2. اگر قرار باشد همواره وارونۀ آمریکا موضع بگیریم چرا در سقوط صدام حسین و طالبان و حمله به صرب ها مواضع رسمی ما عکس آمریکا نبود؟

3. مگر نمی گفتند این توییت ها واقعی نیست و ربات است؟ ربات را که به حراست صدا وسیما و ارشاد ارجاع نمی دهند.

4. 23 سال قبل و در آستانۀ انتخابات دوم خرداد 1376 وزیر وقت ارشاد (مصطفی میرسلیم) هنرمندان را به خاطر حمایت از خاتمی تهدید کرد و هشدار داد و توجه آنان را به احتمال پیروزی نامزد رقیب جلب کرد. آقای میرسلیم این روزها سر در گریبان است یا مجلس قدم می زند و تنهاست و حمایت نمی شود. در افتادن با جماعت اهل ذوق و هنر شایسته نیست.

5. در انتخاباتی که شورای نگهبان رییس جمهوری سابق و مورد حمایت کیهان را رد صلاحیت کرد و نهایتا تنها 6 نفر مجال حضور پیدا کردند و با انصراف دو نفر 4 نفر باقی ماندند و دو نامزد اصلی هر دو روحانی بودند، هنرمندانی از یکی از کاندیداهای مورد تأیید نظام حمایت کردند. کجای این کار فریب کاری است؟ اگر ترامپ، زیر برجام زد و وعده های روحانی محقق نشده مردم فریب خورده و منحرف اند؟ اگر امسال قرار داد 25 ساله با چین امضا شود و سه سال بعد چینی ها زیر آن بزنند رییس جمهوری بعدی مقصر است؟

6. یک جا از این سلبریتی‌ها به عنوان «کم‌سواد» یاد شده و جای دیگر «اوج گرفته و پیش‌رفته»؟ در اوج‌اند و پیش‌رفته یا بی‌سواد؟

7. چگونه است که روزی که برخی ازهمین سلبریتی ها هشتگ می زدند «پشیمانیم» قند توی دل بعضی ها آب می شد ولی اگر بخواهند در اعدام سه جوان شتاب نشود و بهانه به دست ترامپ (قاتل سردار سلیمانی) ندهیم فریب کارند؟

8. مدیر مسؤول و سردبیر سابق کیهان (آقای مهدی نصیری) نوشته است: «در نظامی که با برخی مسؤولان سهل انگار، فاسد پرور و فاجعه آفرین برخورد تأدیبی بایسته نمی شود، اعدام جوان مسلح فریب خورده هم توجیه عقلی و شرعی ندارد.شیوۀ حکم رانی را باید اصلاح کرد.» دربارۀ آقای مهدی نصیری، حراست کجا تصمیم بگیرد؟!



9. رییس اسبق صدا و سیمایی که از حراست آن خواسته اند با بازیگران برخورد کند نیز اظهار امیدواری کرده احکام «سه متهم حوادث آبان 98» تغییر پیدا کند. کدام حراست دربارۀ آقای ضرغامی تصمیم بگیرد؟

10. در اوج جنگ سرد به پیشنهاد سناتور جوزف مک کارتی فهرستی از بازیگران هالیوود که به سوسیالیسم متمایل بودند تهیه و ممنوع-کار شدند تا جایی که نابغۀ تمام تاریخ سینما - چارلی چاپلین- را هم در برگرفت. آیا اکنون و به بهانۀ این هشتگ، در پی مک کارتیسم ایرانی هستند؟

لینک کوتاه: asriran.com/00360f

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: اعدام سه جوان سلبریتی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۶۷۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر اسرائیلی: به حمله ایران پاسخ دادیم

وزیر حمل و نقل اسرائیل که همزمان عضو کابینه جنگ این رژیم است، در اظهاراتی حمله روز ۱۹ آوریل اسرائیل به ایران را تایید کرد.

به گزارش عصرایران به نقل از روزنامه اسرائیلی " جروزالم پست"، "میری رگو" وزیر حمل و نقل و یکی از اعضای کابینه جنگ اسرائیل حمله ۱۹ آوریل به ایران را تایید کرد و گفت:" با فناوری اسرائیل و تصمیماتی که گرفتیم توانستیم پرتاب‌هایی را که از ایران به سمت اسرائیل شلیک شد، رهگیری کنیم. ما پاسخ دادیم و ایران هم پیام را دریافت کرد و جهان هم فهمید که اسرائیل یک بازنده نیست. "

این وزیر اسرائیلی شامگاه شنبه در مصاحبه با کانال ۱۴ تلویزیون رژیم اسرائیل این مطلب را بیان کرده است. اظهارات این وزیر اسرائیلی نخستین موضع رسمی رژیم اسرائیل درباره حملات منتسب به این رژیم علیه ایران است.

پیشتر رسانه‌های غربی در گزارش‌هایی ادعا کرده اند که اسرائیل در بامداد ۱۹ آوریل حمله‌ای را به یک پایگاه نظامی در اصفهان انجام داده و رادار اس ۳۰۰ مستقر در پایگاه شکاری اصفهان را منهدم کرده است.

ایران چنین حمله‌ای را تکذیب کرده و تاکید کرده ۳ کوادکوپتر در آن شب در اطراف اضفهان را با پدافند هوایی سرنگون کرده است. کوادکوپتر‌هایی که به گفته حسین امیر عبداللهیان وزیر خارجه ایران، شبیه اسباب بازی‌های کودکان است.

این حمله ادعایی ۵ روز پس از آن صورت گرفت که ایران در اولین عملیات نظامی مستقیم از خاک خود، حمله ترکیبی بی‌سابقه‌ای را با بیش از ۳۰۰ پهپاد و موشک به اسرائیل انجام داد و طی آن دستکم ۲ پایگاه نظامی و جاسوسی رژیم اسراییل در صحرای نقب و بلندی‌های اشغالی جولان را مورد اصابت قرار داد.

برخی از مقامات اسرائیلی دولت ایالات متحده را مسئول حمله ایران و همچنین تلاش برای محدود کردن هرگونه واکنش اسرائیل می‌دانند.

"اوحد تال"، عضو مجلس اسرائیل (کنست) از حزب صهیونیسم مذهبی در گفتگو با پایگاه خبری " JNS" در این باره گفت: "وقتی اولین کاری که جوبایدن پس از حمله بی‌سابقه ایران به اسرائیل انجام می‌دهد این است که با نخست‌وزیر نتانیاهو تماس بگیرد و به او بگوید که آمریکا از پاسخ احتمالی اسرائیل حمایت نخواهد کرد، این دیگر حمایت از اسرائیل نیست. "

او در ادامه گفت: "پس فکر می‌کنم مشکل داریم. بخشی از دلیل اینکه ایران برای اولین بار در تاریخ مستقیما به اسرائیل حمله کرد - قبلا فقط از نیرو‌های نیابتی استفاده می‌کرد - به این دلیل است که دیدند دولت ایالات متحده از ما حمایت نمی‌کند و آن‌ها احساس کردند که شاید اسرائیل منزوی یا ضعیف است. "

دیگر خبرها

  • صهیونیست‌ها در مخمصه!
  • رای الیوم: نتانیاهو همه را فریب داده است
  • وزیر اسرائیلی: به حمله ایران پاسخ دادیم
  • آنچه دربارۀ دیکتاتوری گفتم جدی نبود- ترامپ
  • معنی جالب جنگ زرگری + فیلم
  • اجازه اعدام درختان در پارک لاله را نخواهیم داد
  • ببینید | عاقبت سلبریتی هایی که به ایران پشت پا زدند چه شد؟
  • پدیده عجیب در ایران؛ استوری مشترک بازیکنان سپاهان با هشتگ عجیب‌تر! | تصویر
  • هشتگ «شکایت_از_بی_بی_سی» در حال پرتکرار شدن است
  • آیا سلبریتی‌ها جای کسی را در تئاتر تنگ کرده‌اند؟