Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-08@20:01:21 GMT

از دستفروش ماسک نخرید

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۶۷۲۸۰

از دستفروش ماسک نخرید

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ حسین بیگلری رئیس دبیرخانه کارگروه سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به هزار چهره بودن کرونا ویروس، گفت : این ویروس هر روز رفتاری جدیدی را از خود نشان می‌دهد و به همین منظور تقویت مشارکت داوطلبانه خود مردم از طریق اطلاع‌رسانی رسانه‌ها در کاهش زنجیره انتقال آن بسیار موثر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او استراتژی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برای آینده را در کاهش آسیب‌های این ویروس توصیف کرد و گفت : اهمیت قطع زنجیره انتقال ویروس با مشارکت اجتماعی مردم مهم است، طبق پیش‌بینی انجام شده اگر پاییز زنجیره کنترل نشود با ایجاد شکل‌های جدیدی در پیوند با آنفولانزا، بحران‌انگیز خواهد شد.

رئیس دبیرخانه کارگروه سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: باید تلاش کنیم تا با همکاری یکدیگر زنجیره انتقال ویروس در تابستان به حداقل ممکن کاهش یابد تا به امید اینکه در شهریورماه واکسیناسیون آنفولانزا آغاز شود.

او با تاکید بر رعایت اصل پیشگیری، افزود: ویروس کرونا فعلا خیال رفتن ندارد، بنابراین رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، شست و شو مرتب دست‌ها و استفاده صحیح از ماسک همچنان باید مدنظر باشد، کوچکترین سهل‌انگاری بیماری را شعله‌ور می‌کند.

بیگلری ادامه داد: ویروس کرونا از ابتدا تا به امروز اشکال جدیدی از بیماری را در افراد ایجاد کرده براساس یافته‌های علمی زنان باردار و شیرخوارگان زیر یک سال جز گروه‌های هستند که اخیرا ممکن است در معرض بیشتر خطر باشند یا همچنین ورزشکاران و کسانی که سیستم ایمنی قوی داشتند فکر می‌کردند بیماری سراغ آن‌ها نمی‌رود، ولی امروز شاهد بستری این افراد در بیمارستان‌ها هستیم.

او با بیان اینکه کانون خانواده در معرض خطر کرونا است، گفت: کانون خانواده و اجتماع نیازمند رفتار مسؤولانه است و مواظب باشید ویروس وارد خانه نشود.

بیگلری افزود: هر چه قدر مدت زمان تماس و دفعات ما در اماکن عمومی و شلوغ بیشتر باشد، خطر ابتلا به بیماری کرونا بیشتر می‌شود، حضور در مراسم عروسی و عزا، پارک و پاساژ‌ها را به حداقل ممکن برسانید.

او با تاکید بر از بین بردن ماسک‌ها بعد از استفاده، گفت: امکان دارد بعضی از افراد سودجو، ماسک‌های استفاده شده را از سطح خیابان‌ها و سطل آشغال‌ها جمع‌آوری کنند و با شست‌وشو و اتو کردن آن را دوباره بسته‌بندی و قابل استفاده کنند، لذا حتما حتما ماسک را بعد از استفاده به طریقی از بین برده (پاره کنید) بعد از آن دور بیندازید و به هیچ وجه از دستفروش خریداری نکنید .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پروتکل های بهداشتی علوم پزشکی ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۶۷۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) چهره عجیب محمدرضا گلزار حین انجام ماسک پوست صورت

منبع: خبر آنلاین

tags # محمدرضا گلزار سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • ایجاد داروخانه دولتی ویژه بیماران خاص در کرمانشاه
  • (عکس) ماسک زدن ضرغامی سوژه شد
  • هشدار برای شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در گاو شیری
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • علت افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران چیست؟
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران/ کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند؟
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران | کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند
  • برگزاری جلسه آموزشی پیشگیری از تب کریمه کنگو در بابل
  • (عکس) چهره عجیب محمدرضا گلزار حین انجام ماسک پوست صورت
  • کلوپ هنوز ناراحت است که چرا این ستاره را نخرید