Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: اگر بدنه‌ای از اساتید مؤمن با مجموعه نهاد رهبری دانشگاه‌ها در ارتباط باشد، بسیاری از موج سازی‌ها در فضای مجازی رخ نخواهد داد،

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، حجت‌الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دیدار با آیت‌الله اعرافی که در دفتر مدیر حوزه علمیه در قم برگزار شد، عنوان کرد: مجموعه نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها نماینده حوزه‌های علمیه در محیط‌های دانشگاهی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ما با شورای عالی انقلاب فرهنگی توافقی داشتیم که اگر حکمی قرار است درباره دانشگاه‌ها داده شود، قبل از آن از ما مشورتی بگیرد تا جریان سوء به راه نیفتد. اگر ما طرف مشورت تصمیمات قرار بگیریم، به‌نوعی می‌توان در تصمیم‌گیری‌ها حکمت را هم در نظر گرفت.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، گفت: اگر بدنه‌ای از اساتید مؤمن با مجموعه نهاد رهبری دانشگاه‌ها در ارتباط باشد، بسیاری از موج سازی‌ها در فضای مجازی رخ نخواهد داد، در قضیه بنزین اگر جامعه دانشگاهی به کار ورود می‌کرد، نیاز به ورود رهبر معظم انقلاب نبود. اگر نیروهای مستعد و نخبه حوزه وارد فضای دانشگاهی شوند، ثمره بسیار مناسبی خواهد داشت و می‌توان از این فرصت به بهترین نحو بهره برد.

آیت‌الله علیرضا اعرافی نیز در این دیدار عنوان کرد: مهم‌ترین وظیفه نهاد این است که بتواند منطق و معرفت دینی و فضائل اخلاقی را در دانشگاه‌ها پرفروغ‌تر کند. سیاست‌گذاری‌های مجمع تشخیص تا تصمیمات دولت و نهادهای قضایی باید یک پیوست دین و دانش در حوزه و دانشگاه داشته باشند.

وی افزود: حضور روحانی در فضای دانشگاهی اگر با ضوابط و شرایط متناسب همگام نباشد، اثرگذار نخواهد بود. ممیزات و خصائص روحانیون در حوزه‌های عمومی و تخصصی باید به‌گونه‌ای باشد که روحانی نه منفعل و نه ذوب شود و نه اینکه بی‌اثر باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه گفت: اگر یک روحانی که به دانشگاه می‌رود، تمدن غرب را نشناسد و نقد درست نداشته باشد، نمی‌تواند مؤثر باشد. هفته حوزه و دانشگاه نماد همکاری‌های مشترک بین این دو مرکز بزرگ بوده و ما پیشنهاد می‌کنیم که دبیرخانه حوزه و دانشگاه تشکیل شود.

آیت‌الله اعرافی با اشاره به مباحث دین و دانش اضافه کرد: این مباحث در اوایل انقلاب به شکل دیگری دنبال می‌شد و در حال حاضر تغییراتی در این عرصه ایجادشده است. برای آشنایی با نظامات اسلامی طرح جامع اندیشه اسلامی راه‌اندازی شده که یکی از محورهای تعامل ما با دانشگاه می‌تواند باشد.

وی  آشنایی طلاب با فضای دانشگاهی را ضروری دانست و ادامه داد: در حال حاضر ۱۰ هزار طلبه در حال تحصیل در دانشگاه‌ها داریم و این‌یک سرمایه بزرگی است که نهاد رهبری در دانشگاه‌ها می‌تواند از آن استفاده کند. در حال حاضر ۵ هزار نفر از افراد طلبه دانشجو هستند و این افراد با مدارک دانشگاهی وارد حوزه علمیه شده‌اند؛ این سرمایه می‌تواند حلقه وصل دانشگاه و حوزه باشد. قریب به ۵۰ رشته حوزوی در دانشگاه داریم که ۱۰۰ هزار فارغ‌التحصیل و ۹۰ هزار در حال تحصیل در این بخش را داریم.

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه نهاد رهبری در دانشگاه‌ها نیاز دارد قدری بین‌المللی بیندیشد، یادآور شد: تعامل با اندیشه‌های دیگر و بهره‌گیری از تجارب آن‌ها می‌تواند بسیار مفید باشد. حوزه برای نخستین بار در حال حاضر اسناد جامع راهبردی دارد و بر اساس آن‌یک برنامه پنج‌ساله در حال آماده‌سازی است.

امام‌جمعه قم اضافه کرد: درختواره رشته‌ای با مشارکت قریب به ۵۰۰ استاد در ماه قبل با ۴۰۰ رشته کامل شد و نهاد رهبری در دانشگاه‌ها می‌تواند اولویت‌های خود را در این درختواره پیش ببرد. واسپاری امتحان‌ها انجام‌شده و انجمن‌های علمی قم در حال ایجاد شعبه در شهرستان‌ها هستند، دفاتر نهاد رهبری با استان‌های حوزه می‌توانند به تفاهم‌نامه‌های جدید دست یابند.

آیت‌الله اعرافی طرح آمایش حوزه را موردتوجه قرارداد و گفت: بیش از ۲۰۰ کار ویژه در این طرح پیش‌بینی‌شده و بخشی از آن‌ها مربوط به دانشگاه‌ها است.

انتهای پیام/4084/

منبع: آنا

کلیدواژه: حوزه های علمیه حجت الاسلام مصطفی رستمی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها حوزه های علمیه حال حاضر نهاد رهبری آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۶۷۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفتار پلیس ایالات متحده با اساتید و دانشجویان ماهیت دروغین دموکراسی غرب را افشا کرد

ایسنا/ایلام مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان ایلام گفت: رفتار خشن دولت آمریکا در سرکوب اساتید و دانشجویان معترض به جنایات رژیم صهیونیستی ماهیت دروغین لیبرال دموکراسی غربی را افشا کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدرضا حسینی‌نیا در تجمع جامعه دانشگاهی دانشگاه ایلام در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکایی در اعتراض به جنایات رژیم غاصب صهیونیستی و حمایت از ملت مظلوم فلسطین با اشاره به عملیات غرور آفرین «وعده صادق» که توسط دلاور مردان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انجام گرفت، اظهار کرد: این عملیات به افسانه شکست‌ناپذیری ارتش رژیم اشغالگر و کودک کش صهیونیستی پایان داد.

وی وحشی‌گری و رفتار خارج از عرف پلیس ایالات متحده در سرکوب اساتید و دانشجویان آزادی‌خواه و معترض به جنایات رژیم صهیونیستی را نشانه اضمحلال حکومت ایالات متحده آمریکا دانست و گفت: در سال ۱۴۰۱ دولت آمریکا به همراه دیگر کشورهای غربی توطئه‌ای پیچیده را برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی طراحی کردند، اما امروز به فضل الهی ایران اسلامی در آرامش و امنیت است، اما خود آمریکا با بحران روبروست.

مسئول دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان ایلام، با اشاره به آیه ۵۶ سوره مائده: «وَ مَن یَتَوَلَّ اللَّهَ وَرَسولَهُ وَالَّذینَ آمَنوا فَإِنَّ حِزبَ اللَّهِ هُمُ الغالِبونَ»، و وعده صادق خداوند در پیروزی جبهه حق، یادآور شد: مقام معظم رهبری در سال ۱۳۷۶ در دیدار با «دانیل اورتگا»  رئیس جمهور وقت کشور نیکاراگوئه بحث افول قدرت جهانی ایالات متحده آمریکا را مطرح کردند، که حوادث جهانی و داخلی کشور آمریکا، به خوبی نمایانگر این واقعیت است.

  حسینی‌نیا، افزود: همچنین صاحب نظران مطرحی، همچون: «ساموئل هانتینگتون»، «فرانسیس فوکویاما» و «نوام چامسکی» به صراحت در نوشته‌های خود موضوع افول قدرت آمریکا را مطرح کرده‌اند.

مسئول دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان ایلام با بیان اینکه رفتار خشن دولت آمریکا در سرکوب اساتید و دانشجویان معترض به جنایات رژیم صهیونیستی ماهیت دروغین لیبرال دموکراسی غربی را افشا کرد، تصریح کرد: رژیم کودک کش و گرگ صفت اسرائیل دهها هزار انسان بی‌گناه را در غزه به خاک و خون کشیده است، اما آمریکا و متحدانش با تمام توان از این رژیم جعلی حمایت می‌کنند، که این موضوع نشانه پوشالی بودن شعار حقوق بشر و آزادی مورد تأکید این کشورهاست.

در ادامه شرکت‌کنندگان در این تجمع با شعارهای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسراییل»، سرکوب دانشگاهیان مدافع مردم مظلوم فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا را محکوم کردند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • تفاهم‌نامه همکاری حوزه علمیه خواهران و اوقاف یزد
  • امضای تفاهم‌نامه تکمیل زنجیره ارزش راهبردی بادام
  • برپایی نمایشگاه دائمی مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین
  • امضای تفاهم نامه همکاری دانشگاه رضوی با مرکز کربلاء للدراسات والبحوث
  • اگر جریان علمی در کنار جریان دفاعی نبود بازدارندگی رقم نمی‌خورد
  • اگر جریان علمی در کنار جریان دفاعی نبود بازدارندگی رقم نمی خورد
  • نمایشگاه اکسپو فرصتی برای امضای تفاهم نامه های همکاری است
  • امضای تفاهم‌نامه‌ همکاری شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری میان کمیته امداد و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی
  • رفتار پلیس ایالات متحده با اساتید و دانشجویان ماهیت دروغین دموکراسی غرب را افشا کرد