Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  حوزه تئاتر  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،نمایش «یه گاز کوچولو» به کارگردانی فقیهه سلطانی روز جمعه بیست و هفتم تیرماه در میان استقبال مخاطبان به اجرای خود پایان داد و «کوکاکولا» عنوان تازه‌ترین نمایش تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر است که از روز یکشنبه بیست و نهم تیرماه به کارگردانی نصیرملکی جو پیش روی مخاطبان قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 اجرای نمایش «یه گاز کوچولو» به نویسندگی فرزانه سهیلی، کارگردانی فقیهه سلطانی و بازی گیلدا حمیدی، شهروز دل‌افکار، افشین غیاثی، مهسا مهجور و نورا هاشمی روز جمعه بیست و هفتم تیرماه به پایان رسید.

 اجرای این اثر نمایشی که از روز بیست و هشتم بهمن‌ماه سال ۱۳۹۸ در تالار سایه تئاتر شهر آغاز شد، روز چهارم اسفندماه سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا و تعطیلی تالار‌های نمایشی متوقف شد، این در حالی بود که پس از اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر بازگشایی مجدد تالار‌های نمایشی به شرط رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، این نمایش از روز سه‌شنبه دهم تیرماه سال ۱۳۹۹ بعد از چهارماه وقفه با رعایت الزامات بهداشتی مربوط به سلامت تماشاگران بار دیگر در تالار سایه اجرا‌های خود را از سر گرفت.

در دور دوم اجرا‌های نمایش «یه گاز کوچولو» که با در نظرگرفتن ظرفیت پنجاه درصدی تالار سایه روی صحنه رفت ۴۳۹ تماشاگر از این اثر نمایشی دیدن کردند.

براساس برنامه‌ریزی‌ها و مذاکرات انجام گرفته، طی هفته‌های گذشته مجموعه تئاتر شهر با گروه‌هایی که اجرای آثار نمایشی آن‌ها از روز‌های پایانی سال ۹۸ برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا متوقف شده بود وارد مذاکره شد تا در قالب اولویت اول اجرا‌های سال ۱۳۹۹ نمایش‌های خود را روی صحنه ببرند.

 اجرای این اثر نمایشی در شرایطی میزبان مخاطبان بود که مدیریت مجموعه تئاتر شهر چندی پیش با انتشار شیوه‌نامه اجرایی و بهداشتی بازگشایی تالار‌های نمایشی مجموعه تئاتر شهر پیرو دستورالعمل ابلاغی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از انتشار اطلاعیه ستاد ملی مبارزه با کرونا، هرگونه اجرای عمومی آثار نمایشی در این مجموعه با حضور تماشاگران و هنرمندان را منوط به اجرای دقیق این شیوه‌نامه دانست.

 این شیوه‌نامه مبتنی بر چند فصل تنظیم شده که طی آن ضمن بیان جزئیاتی از پروتکل‌های بهداشتی موارد مربوط به حضور تماشاگران – هنرمندان - کارکنان و سایر مراجعه‌کنندگان به واحد‌های مختلف، نحوه برنامه‌ریزی اجرا‌های کنونی و نمایش‌های آینده تالار‌های مختلف تئاتر شهر، شرایط پذیرش مخاطبان برای تماشای آثار نمایشی و پیش‌بینی برای ارائه خدمات مناسب‌تر مورد توجه قرار گرفته است.

همچنین نمایش «کوکاکولا» به نویسندگی، کارگردانی و طراحی نصیر ملکی‌جو از روز یکشنبه بیست و نهم تیرماه در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر اجرای خود را آغاز می‌کند.

در توضیحات این نمایش آمده است: «نمایش کوکاکولا، در سه اپیزود اتفاق می‌افتد. داستان، حولِ محورِ موضوعِ مصرف‌گرایی افراطی در جوامعِ مدرن، مسئله «اوبیسیتی» یا همان بیماری فربه‌گی منتج از استفاده بیش از اندازه از غذا‌های آماده، رستوران‌ها، غدا‌های کنسروی و ... است.

 در اپیزود اول که بیشترین زمانِ نمایش را به خود اختصاص داده است، رابطه پدر و فرزندی را می‌بینیم که پدر، تحتِ تاثیرِ تبلیغات، فرزند را به خوردنِ غذا‌های کنسروشده مجبور می‌کند و تمامِ آرمان‌هایش را در مصرفِ غذا‌های کنسروشده جستجو می‌کند. وی معتقد است، خوردنِ کنسرو‌ها مهم‌ترین اصل در زندگی او و فرزندش خواهد بود. کشمکش میانِ فرزند و پدر، ماجرا‌هایی را به وجود می‌آورد که در نمایش می‌بینید.

ساختارِ اپیزودیک و روایتِ ازهم‌گسیخته، استفاده غیرمعمول از رنگ و شکلِ ویژه ادواتِ صحنه، این اثر نمایشی را به شمایلی از یک اجرای پست مُدرن نزدیک کرده است. این نمایش به افراد پایین ۱۶ سال توصیه نمی‌شود.»

سیاوش چراغی‌پور و پگاه کاظمی (بازیگران)، امیر قالیچی و زهرا سلیمیان (مجریان طرح)، نصیر ملکی‌جو (طراح صحنه، طراح آکسسوار و ایده‌پرداز تبلیغات)، سمانه احمدی‌مطلق (طراح لباس و مشاور طراح و آکسسوار)، شقایق برهمنی (طراح گریم)، پدرام رضوانی (طراح نور)، فواد الهی‌قمشه‌ای (طراح صدا و موسیقی)، زهرا سلیمیان (دستیار کارگردان و برنامه‌ریز)، بهنام شاملو و ساره ارجمند (گروه کارگردانی)، یاسمن رضازاده (منشی صحنه)، امید مرادی (ساخت دکور)، رکسانا دهری و سمیه خواسته (دوخت لباس)، امیر قالیچی (مدیر روابط‌عمومی)، محمد مقیمی (مدیر هنری و ساخت ویدئو)، مهسا شیخی (طراح گرافیک)، سعیدرضوانی و مهسا شیخی (طراح لوگو)، مصطفی پیرهادی (عکاس) و ساره ارجمند (عکاس پشت صحنه) گروه اجرایی نمایش «کوکاکولا» را تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/