Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسینی گفت: هفت مرکز شامل چهار مرکز شبانه روزی و سه مرکز روزانه زبر نظر بهزیستی ملایر فعالیت دارند .

«سید رضا حسینی»  در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان در ملایر گفت: در حال حاضر 17 هزار و 523 پرونده  در بهزیستی  ملایر وجود دارد.


سرپرست اداره بهزیستی ملایر   افزود:  این تعداد شامل شامل  8 هزار و 590 پرونده مستمری و غیر مستمری بگیران، 4 هزار و 535 مستمری بگیران توانبخشی ، 3 هزار و 430 پرونده واحد امور اجتماعی و 568 مورد مستمری بگیران واحد امور اجتماعی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سرپرست اداره بهزیستی ملایر  تعداد مراکز زیر پوشش این سازمان را در ملایر  هفت مرکز شامل چهار مرکز شبانه روزی و ۳ مرکز روزانه نیز زیرپوشش بهزیستی ملایر دانست و گفت: در حال حاضر مراکز روزانه تعطیل است  و خوشبختانه  تا کنون در مراکز شبانه‌روزی نیز هیچ مورد مشکوکی از کرونا نداشتیم و همه خدمات بر اساس پروتکل های بهداشتی و نظارت بهزیستی به صورت آنلاین انجام می‌شود.


وی  با بیان اینکه علاوه بر مراکز روزانه و مراکز شبانه روزی هفت مرکز دیگر  شامل سه مرکز ویزیت در منزل  و سه مرکز مددکاری داریم که به مراجعان خدمات دهی داررند گفت: در   خدمات بخش امور اجتماعی بهزیستی شهرستان ملایر در ستاد بهزیستی، مرکز تامین و توسعه و اورژانس اجتماعی خدمات گسترده‌ای را ارائه می‌دهند.


وی با بیان اینکه مرکز اورژانس اجتماعی یک مرکز در زمان بحرانها است گفت: خدمات اورژانس اجتماعی به صورت خدمات حضوری در محل‌های آسیب پذیر و مداخله در بحران ساماندهی متکدیان ارائه خدمات مشاوره در حوزه های طلاق و آسیب‌های اجتماعی و خدمات به صورت آنلاین و خدماتی در از طریق به صورت تلفنی از طریق خط ۱۲۳ ارائه می‌شود

سرپرست بهزیستی شهرستان ملایر در ادامه با اشاره به اینکه ۲۰ مهدکودک شهری و ۴ مهد کودک روستایی نیز در زیر نظر پوشش ملایر هستند گفت: شش مرکز مهد کودک تابستان آماده پذیرش با رعایت کامل دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی  و حداقل ظرفیت فعالیت خود را خواهند داشت.
 وی یکی دیگر از فعالیت‌های سازمان بهزیستی را معاونت پیشگیری از آسیب‌ها اجتماعی دانست و گفت این معاونت در راستای  و آسیب‌های اجتماعی خدمات مشاوره و روانشناسی ارائه خدمات ترک اعتیاد به خانواده ها و شهروندان در جهت شهر و روستا و مراکز مشاوره فعالیت دارد و فعالیت این مراکز به صورت حضوری از  هفتم اردیبهشت ماه فعالیت این فعالیت ها نیز به صورت تکل های بهداشتی ارائه شده است .
حسینی در  در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر ۸ کمپ ترک اعتیاد نیز زیر نظر اداره بهزیستی ملایر  فعالیت دارند گفت :شامل از این تعداد هفت کمپ مختص آقایان و یک کمپ مختص بانوان است که  این کمپها از ابتدای تیرماه امسال با ارائه خدمات با یک سوم ظرفیت ارائه خدمات می‌دهند گفت همه موازین بهداشتی نیز در این کمک کمپها ابلاغ شده و فعالیتها با رعایت پروتوکلها و دستورالعملهای بهداشتی در حال انجام است

سرپرست بهزیستی شهرستان ملایر از تخصیص اعتبار ۷ میلیون و ۸۰۰  هزار تومانی به این کمپ‌ها در راستای پروتکل های بهداشتی و کمک در راستای جلوگیری از کرونا خبر داد و گفت همچنین مرکز دی ای سی ( کاهش آسیب های اجتماعی) نیز ارائه خدمات خود را به مراجعین دارد که به صورت شربت و قرص و متادون به مراجعین و خانواده ها ارائه می دهد.
وی با بیان اینکه یکی از خدمات بهزیستی شهرستان ملایر ارائه وام های خوداشتغالی بهبود یافتگان و پاک شدگان از مواد مخدر است گفت: این افراد نیز با داشتن شرایط لازم از جمله مدرک فنی حرفه ای و.... در با توجه به مهارتی که دارند وام خود اشتغالی می‌گیرند که در راستای اشتغال آنها نیز خدمتی به آنها کرده باشیم.


حسینی با بیان اینکه در بخش معاونت مشارکت های مردمی نیز شامل اشتغال مسکن صدور مجوز و جلب مشارکت ها فعالیت داریم گفت: سهمیه امسال اشتغال 104   مورد بوده که تاکنون ۳۰ مورد از آن محقق شده است و اگر اعتبارات هر چه سریع‌تر اعلام شود اعتبارات لازم خود اشتغالی به مددجویان برای  فعالیت در کار داده خواهد شد.

سرپرست بهزیستی شهرستان ملایر با اشاره به عملکرد سه ماه نخست واحد  مشارکت‌های مردمی تهیه و توزیع50۰  بسته  معیشتی در قالب کمک‌های مومنانه به مددجویان  با هزینه یکصد میلیون تومانی ، توزیع ۳۰۰  بسته غذای گرم بین  مددجویان نیازمند با مبلغ ۶ میلیون تومان، پرداخت ۵۰ میلیون تومان کمک هزینه بلاعوض برای ودیعه و تعمیر مسکن مددجویان با کمک و همراهی خیران را نیز از دیگر خدمات سه ماهه  حوزه مشارکت های مردمی این اداره برشمرد.
 وی  یکی از مهم ترین نیازهای  مددجویان بهزیستی را در حوزه دارو و درمان و همچنین بحث معیشت  مددجویان برشمرد و تصریح کرد: پرداخت ۷ میلیون تومان از کمک‌های فطریه  به مددجویان پرداخت، 7۸ میلیون تومان  به صورت کمک های نقدی از طریق ستاد امام و بنیاد مستضعفان به صورت کمک در ایام کرونا به مددجویان ،  پرداخت هشت مورد جهیزیه و اقلام ضروری به مددجویان ، توزیع 13 تن مرغ بین مددجویان از سوی سازمان بهزیستی استان، و....را از دیگر برنامه‌های  انجام شده بهزیستی ملایر در سه ماهه امسال بوده است.

 

حسینی اظهار کرد:   ۴ هزار ماسک نیز از سوی  یکی از خیرین  وبا همکاری اداره صنعت و معدن  تهیه شده است که قرار است این تعدادماسک بین  مراکز شبانه روزی و همچنین تعدادی از آنها نیز برای برگزاری جلسات و برنامه‌های کمیسیون پزشکی مورد استفاده قرار گیرد.

سرپرست بهزیستی شهرستان ملایر در ادامه با اشاره به برنامه‌های هفته بهزیستی گفت: با توجه به بیماری کرونا و وضعیت و شرایط جامعه همه برنامه های ما محدود شده است و تنها تعداد محدودی برنامه را در این هفته در سطح شهرستان داریم
وی دیدار با  امام جمعه ملایر، بازدید و حضور در منزل  تعدادی از مددجویان و تهیه اقلام مورد نیاز شامل کولر و اجاق گاز یخچال و فرش با مبلغ  ۵۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به مددجویان شهری و روستایی  و افتتاح و تحویل  سه واحد مسکن مددجویی  از طریق ویدئو کنفرانس   با حضور مسوولان استان را از برنامه های هفته بهزیستی در ملایر برشمرد.
سرپرست بهزیستی شهرستان ملایر  با اینکه برای رفع مشکل درعبور و مرور مددجویان به ویژه معلولان  نیز  مناسب سازی معابر یک الزام و  در کشور در حال انجام است گفت: در این زمینه با همکاری شهرداری و ادارات اقدامات خوبی در دست انجام است اما جای کار زیاد  است و باید برای رفع موانع و مشکلات رفت و آمد این افراد اقدامات بیشتری صورت گیرد. 

 

پایان پیام/579

منبع: شبستان

کلیدواژه: شهرستان ملایر حسینی بهزیستی میلیون تومان شبانه روزی ارائه خدمات مشارکت ها هفت مرکز آسیب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۶۸۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوره آموزشی مدیران دبیرستان‌های شبانه‌روزی غرب کشور در سنندج

به گزارش خبرنگار مهر، دوره آموزشی مدیران دبیرستان‌های شبانه‌روزی دوره دوم متوسطه نظری قطب غرب کشور با شرکت مدیران ۱۰ استان غرب کشور در سنندج برگزار شد

مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه وزارت آموزش و پرورش صبح دوشنبه در این دوره آموزشی با بیان اینکه بزرگ‌ترین افتخار زندگی ما معلمی است، اظهار کرد: پیامبر گرامی اسلام (ص) بزرگ‌ترین معلم تاریخ و چراغ سعادت جامعه بشریت بود.

نادر کریمی بیرانوند با اشاره به برگزاری دو رویداد مهم در سنندج تحت عنوان نمایشگاه خوداتکایی مدارس شبانه‌روزی کردستان و دوره آموزشی مدیران دبیرستان‌های شبانه روزی قطب غرب کشوری، این رویدادها را فرصت ارزشمندی برای تبادل تجربیات عنوان کرد و با اشاره به میزبانی مطلوب کردستان، از دست‌اندرکاران برپایی آن قدردانی نمود.

وی با بیان اینکه مدیران مدارس شبانه‌روزی کردستان در مهارت‌آموزی پیشرو هستند، گفت: مهارت آموزی در آموزش و پرورش در راستای تحقق شعار سال در اولویت است.

وی شعارها را جهت اجرا لازم دانست و با اشاره به الزامات اجرایی شعار سال، آموزش و پرورش را مورد اعتماد خانواده‌ها عنوان کرد و اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه خوداتکایی نمادی از امانت‌داری در حوزه دانش‌آموزان است‌.

کریمی شعار «هر دانش‌آموز یک مهارت» را سیاست حاکمیتی عنوان کرد و با اشاره به ظرفیت‌های مدارس شبانه‌روزی افزود: مدارس شبانه‌روزی بهترین ظرفیت برای مهارت‌آموزی است.

مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش، مهارت‌آموزی را منطبق بر ساحت‌های تعلیم و تربیت عنوان کرد و اظهار داشت: هفته گذشته مهارت آموزی در دولت مصوب شد و دستگاه‌ها مکلف به اجرای کامل این مصوبه شدند.

کریمی تصویب این مهم را گامی ارزشمند برای نتیجه‌بخش شدن تلاش‌ها در تعلیم و تربیت دانست و ابراز امیدواری کرد اتفاقات مثبت در آموزش و پرورش ادامه یابد.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان نیز ضمن خیرمقدم به مهمانانان و قدردانی از واگذاری میزبانی به استان کردستان، در سخنانی خطاب به مدیران مدارس گفت: مدیران مدارس شبانه روزی مهم‌ترین اولویت کاری شما توجه به تربیت و آموزش مهارت‌های زندگی به دانش آموزان این مدارس هست چرا که ظرفیت مدارس شبانه‌روزی برای تعلیم و تربیت در هیچ مدرسه و آموزشگاه دیگری وجود ندارد.

هاشم ناظمی جلال عنوان کرد: ما در این دوره تمام ظرفیت‌های در اختیار را به‌کار گرفته‌ایم تا بتوانیم یک دوره آموزشی در شأن شما مدیران را فراهم آوریم و در نهایت بتوانیم زمینه تبادل تجربه را در میان شما به وجود بیاوریم.

وی افزود: این امر هم جز با عشق و علاقه به کار محقق نخواهد شد.

حجت‌اله موسوی معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان هم در سخنانی اظهار داشت: تمام تلاش ما این است که خاطره خوبی در ذهن‌های شما بنگاریم.

وی در ادامه سخنانش عنوان کرد: این دوره برای تبادل تجربه و در کل یک دوره تعاملی است.

موسوی در خصوص عناوین برنامه‌های این دوره نیز گفت: برای آن سرفصل‌هایی تعیین شده که انتظار می‌رود مدرسان بر اساس سرفصل‌های تعیین شده مطالب لازم را به مدیران ارائه دهند.

گفتنی است؛ این دوره تا ۱۰ اردیبهشت‌ماه ادامه دارد.

کد خبر 6091903

دیگر خبرها

  • خرید شبانه روزی گندم از کشاورزان دهلران
  • نمایشگاه تولیدات خوداتکایی مدارس شبانه‌روزی در سنندج برپا شد
  • دوره آموزشی مدیران دبیرستان‌های شبانه‌روزی غرب کشور در سنندج
  • فعالیت بیش از ۷۰ مرکز خدمات مشاوره‌ای در استان اردبیل
  • ۷ سیلو به صورت شبانه روزی گندم کشاورزان دهلران را خریداری می کنند
  • نمایشگاه دست ساخت‌های دانش آموزی در سنندج
  • گلایه مددجویان بهزیستی از عدم تحویل کولر گازی
  • بیش از ۳۴۰۰ مرکز مشاوره درکشور به مردم خدمات سلامت روان می دهند
  • نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان کردستان برپا شد
  • بازگشایی راه‌های ارتباطی ۳۵۰ روستای سیل‌زده در خراسان جنوبی