Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- همزمان با تشدید شیوع کرونا در ایالت‎های مختلف آمریکا اظهارات دونالد ترامپ در رابطه با بازگشایی دانشگاه ها و مدارس و همچنین تهدید به پرداخت نکردن بودجه آموزشی جنجالی جدید را در این کشور پدید آورده است. تاریخ انتشار: 12:23 - 28 تير 1399 - کد خبر: ۶۳۸۵۳۱

خبرگزاری میزان - در حالی که «آنتونی فائوچی»، رییس مرکز بیماری‌های عفونی در آمریکا تاکید کرده است که شیوع کرونا در آینده‌ای نزدیک، ده‌ها هزار آمریکایی دیگر را قربانی خواهد کرد، «دونالد ترامپ» معتقد است که کووید -۱۹، آن چنان که القا می‌شود خطرناک نیست! رییس جمهور آمریکا که در مواضع قبلی خود مدعی از بین رفتن کرونا در آینده‌ای نزدیک شده بود، اکنون با هشدار نهاد‌های رسمی و بهداشتی کشورش مبنی بر ادامه این روند و حتی گسترش آن در آمریکا مواجه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در چنین شرایطی رییس جمهور آمریکا فرصت را مغتنم شمرده و انتقام گیری سخت خود را از مهاجرین و خصوصا دانشجویان خارجی آغاز کرده است.

برخی منافع آمریکایی معتقدند که قرار است در آینده‌ای نزدیک، دانشجویان خارجی به اولین قربانیان خشم ترامپ از نتایج نظرسنجی‌ها تبدیل شوند.


ماجرا باز هم از یک توئیت آغاز شد!


این بار نیز ماجرا بدون شباهت به دیگر تصمیمات جنجالی و ناگهانی ترامپ نبود!

هفته گذشته رییس جمهور آمریکا در توییتی تهدید کرد در صورتی که مدارس و دانشگاه‌ها در پاییز بازگشایی نشوند، بودجه بخش آموزش را پرداخت نخواهد کرد!

این یعنی نوعی فشار و تهدید مستقیم علیه دانشگاه‌ها و مدارس آمریکا! ترامپ در پیام توئیتری خود نوشته بود: «حالا که در مقیاسی بزرگ شاهد آن بوده ایم و به تجربه دریافتیم که آموزش مجازی در مقایسه با آموزش در مدرسه یا دانشگاه افتضاح است؛ حتی به آن (نوع آموزش) نزدیک هم نیست؛ مدرسه‌ها باید در پاییز باز شوند؛ اگر (مدارس) باز نشوند، چرا باید دولت فدرال بودجه بدهد؟ (بودجه) نخواهد داد!»

 

 

ترامپ قبلا نیز از فرمانداران ایالات (حتی فرمانداران دموکرات) خواسته بود تا بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها را در دستور کار قرار دهند.

رییس جمهور آمریکا در توجیه این اقدام، باز هم به دادن آدرس‌های انحرافی و نادرست روی آورده است!

وی که خود نیز با انگیزه‌های سیاسی و با هدف ایجاد جوی هیجانی (به سود خود) در بین نژادپرستان و ملی گرایان دست به چنین اقدامی زده است، مدعی شده است: «برخی مقامات خواستار آن هستند که مدارس بسته باقی بمانند، چون آنها فکر می‌کنند که این کار از نظر سیاسی برای آن‌ها خوب خواهد بود.»


اگر دانشگاه‌ها باز نشود...!

ترامپ به این نتیجه رسیده است که اگر به توصیه پزشکان و متخصصین توجه کرده و محدودیت‌های قرنطینه و سایر محدودیت‌های ناشی از شیوع کرونا را در آمریکا اعمال نماید، وضعیت وی در نظرسنجی‌های عمومی و ایالتی سخت‌تر و شکننده‌تر خواهد شد.

او در این مسیر، فشار بر دانشگاه‌ها را در دستور کار خود قرار داده است. ترامپ تهدید کرده است که اگر دانشگاه‌های به آموزش مجازی پرداخته و از حضور دانشجویان بر سر کلاس‌های درس جلوگیری کنند، اقامت صد‌ها هزار دانشجوی خارجی در آمریکا را تمدید نخواهد کرد!

این اقدام ترامپ، منجر به نارضایتی شدید روسای دانشگاه‌ها در سرتاسر آمریکا شده است.

پس از تصمیم دولت آمریکا برای پس گرفتن ویزای دانشجویان خارجی که کلاس‌های آنها به صورت آنلاین برگزار می‌شود، دو دانشگاه عالی رتبه آمریکایی شکایتی را علیه سازمان‌های مهاجرتی تسلیم دادگاه کرده اند.

شبکه بی بی سی در این خصوص گزارش داده است: «هاروارد و موسسه فناوری ماساچوست، ام آی تی، این شکایت را علیه سازمان امنیت ملی و سازمان اجرای مقررات مهاجرت و گمرک، به طور مخفف موسوم به "آیس"، طرح کرده اند؛ این دادخواست که تسلیم دادگاه ناحیه‌ای بوستون شد، خواستار توقف موقت اجرای تصمیم مربوط به ویزا و در نهایت لغو آن می‌شود؛ این دادخواست استدلال می‌کند که اقدام دولت آمریکا، دانشگاه هاروارد و در واقع، تمام آموزش عالی در آمریکا را در وضعیت هرج و مرج قرار می‌دهد؛ این دادخواست همچنین می‌گوید که اقدام دولت بدون در نظر گرفتن سلامتی دانشجویان، دانشکده‌ها، کارمندان دانشگاه یا جوامع انجام شده است و صد‌ها هزار دانشجوی بین‌المللی در این کشور را در وضعیتی بدون هیچ گزینه تحصیلی قرار می‌دهد.


بحرانی که در راه خواهد بود


به نظر می‌رسد بسیاری از دانشجویان خارجی در آمریکا، تحت تاثیر این شرایط، از ادامه تحصیل بازمانده و حتی در فاصله یکسال تا پایان تحصیلات دانشگاهی خود، ناچار به ترک این کشور شوند؛ این دقیقا همان چیزی است که ترامپ می‌خواهد!

بیشتر بخوانید خشونت پلیس آمریکا علیه ۲ سیاه پوست این بار در نیویورک و پنسیلوانیا

رییس جمهور آمریکا معتقد است که دانشجویان خارجی، لیاقت تحصیل در این کشور را ندارند و تحصیل بدون دردسر، حق آمریکایی‌های اصیل و سفید پوستانی است که از مهاجرین و دانشجویان خارجی متنفر هستند.

هدف ترامپ از این اقدام، تقویت پایگاه رای خود در نزد دانشجویان سفیدپوست و ملی گرا در آمریکاست.

طی سال‌های اخیر، ترامپ تلاش زیادی کرده است تا ملی گرایی افراطی را به مثابه یک ارزش در فضای دانشگاهی و آکادمیک آمریکا رواج دهد.

انتخاب میان مرگ و ادامه تحصیل!

ترامپ با این اقدام، عملا هزاران و بلکه ده‌ها هزار نفر دانش آموز و دانشجو را به کام مرگ خواهد فرستاد.

پیش بینی می‌شود اصرار ترامپ بر بازگشایی مدارس و دانشگاهها، آن هم بدون توجه به وضعیت سختی که بسیاری از ایالات آمریکا در آن به سر می‌برند، منجر به پذیرش این خواسته غیر معقول از سوی بسیاری مراکز آموزشی و دانشگاهی شود.

 

 

این مسئله، منجر به دودستگی دانشجویان آمریکایی در پذیرش یا عدم پذیرش دانشجویان غیر آمریکایی و خارجی در میان خود خواهد شد.

این منازعه، همان چیزی است که ترامپ به دنبال آن بوده و سعی دارد تا زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ماه نوابر آن را تقویت کند.

در هر دو صورت (برگزاری یا عدم برگزاری کلاس‌های حضوری در دانشگاه‌های آمریکا)، دانشجویان خارجی قربانی ماجرا خواهند بود.

خبرگزاری میزان - اگر کلاس‌ها برگزار شود و کووید-۱۹ بار دیگر در این کشور و خصوصا در مجموعه‌های آکادمیک شیوع بیشتری پیدا کند، ترامپ اصرار بر حفظ دانشجویان خارجی از سوی دانشگاه‌ها را محصول این روند می‌داند و از این طریق، دانشجویان خارجی را به مثابه دشمنان سلامت دانشجویان آمریکایی معرفی می‌کند؛ در غیر این صورت نیز دانشجویان خارجی بدون کمترین دستاورد آموزشی، ناچار به ترک خاک آمریکا خواهند شد و هزینه‌های مادی و روحی این موضوع، گریبانگیر آنها خواهد شد.

به نظر می‌رسد ترامپ نیز به مانند پلیس «مینیاپولیس» که پای خود را بر روی گلوی جرج فلوید فشرد، در حال فشردن زانوی خود بر گردن دانشجویان خارجی مقیم آمریکاست؛ وقاحتی که همچنان ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آمریکا آمریکا دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا دانشجویان خارجی دانشگاه ها کلاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۶۸۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 خفّتی که MI۵ و MI۶ کشیدند سیاه‌بازی‌ای که گردن BBC افتاد!

پایتخت انگلیس، ظرف چند ماه اخیر، شاهد تظاهرات ضد صهیونیستی بی‌سابقه بوده و در برخی از آنها، بیش از ۵۰۰ هزار نفر شرکت کرده‌اند.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون خبر ویژه خود نوشت: این، برای سرویس اطلاعات و امنیت داخلی (MI۵) رژیمی که پایه‌گذار رژیم اشغالگر اسرائیل بوده، فاجعه‌ای بسیار سنگین است و حتی می‌تواند ‌گریبان دولت انگلیس را هم در آینده بگیرد.

درد این ماجرا، همچنان به جان مقامات سیاسی و امنیتی انگلیس باقی است. آنها برای فرافکنی و سرکوب، تظاهرات ضد صهیونیستی را به ایران و سپاه پاسداران نسبت دادند؛ اما سوژه تمسخر شدند؛ چرا که خبر از عمق نفوذ معنوی ایران می‌دادند.

روزنامه تایمز ادعا کرده بود: «گروه‌های مرتبط با ایران و حامیانش در تظاهرات خود در انگلیس، اعلامیه‌هایی را پخش کردند که به اظهارات رهبر جمهوری اسلامی برای نابودی اسرائیل استناد کرده بود. این تظاهرات را ایران ترتیب می‌دهد».

رهبر انقلاب، ۱۰ آبان ۱۴۰۲ در واکنش به اظهارات مالیخولیایی از این دست، به مطایبه فرمودند: «مردم غزه با صبر خودشان توانستند وجدان بشری را به حرکت در بیاورند. ببینید در دنیا چه خبر است؟ در کشورهای غربی، در انگلیس، فرانسه، ایتالیا، در خود آمریکا، جمعیت‌های انبوه می‌آیند در خیابان علیه اسرائیل و در موارد بسیاری علیه آمریکا شعار می‌دهند. آبروی اینها رفت؛ واقعاً هیچ علاجی ندارند، نمی‌توانند توجیه کنند. لذا می‌بینید یک ابلهی پیدا می‌شود می‌گوید اجتماع مردم در انگلیس، کار ایران است! لابد بسیج لندن و بسیج پاریس این کار را کرده‌اند!».

درد گلوگیر تظاهرات‌های ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار نفری، همچنان به جان مقامات انگلیسی باقی بود، تا این که موشک‌ها و پهپادهای نقطه‌زن سپاه پاسداران، پدافند انگلیس و آمریکا و اسرائیل را یکجا شکافتند و حفاظت‌شده‌ترین پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی (نواتیم) را دَرهَم کوبیدند. این هم، عقده گلوگیر بعدی برای انگلیس شد.

برخی مقامات افراطی انگلیس، چند سالی است خیال «تروریستی خواندن و تحریم سپاه پاسداران» را زمزمه می‌کنند. اما هر بار، توهم بالا آورده خود را قورت می‌دهند، چون می‌دانند که در صورت ارتکاب چنان حماقتی، باید بند و بساط خود را جمع کنند و از منطقه متواری شوند.

وجه سوم ماجرا، شرمندگی و سرکوفتی است که مقامات و رسانه‌های دولتی انگلیس، به خاطر حمایت از نسل‌کشی صهیونیست‌ها در غزه و عدم همراهی با افکار عمومی خشمگین، گرفتار آن شده‌اند. معترضان، چند ماه قبل در اعتراض به بی‌شرمی بی‌بی‌سی در توجیه نسل‌کشی صهیونیست‌ها، رنگ قرمز به در و دیوار ساختمان این شبکه پاشیدند.

مجموعه این عقده‌ها و گرفتاری‌ها، موجب شده شبکه BBC به نیابت از MI۶ و MI۵ به خط شده و ادعا کند به سند سپاه پاسداران (آن هم سند فوق محرمانه!) دسترسی پیدا کرده؛ سندی ساختگی که در آن با ذکر جزئیات گفته می‌شود به نیکا شاکرمی در حین بازداشت تجاوز شده است(!)

در حالی که حتی برخی مخالفان جمهوری اسلامی هم، با استنادات و استدلال‌های متعدد اثبات کردند سند ادعایی بی‌بی‌سی جعلی است، بلافاصله VOA، رادیو فردا و اینترنشنال، به همراه برخی پایوران بی‌آبرو و لاقید (مانند زیباکلام و آذر منصوری) به صف شدند؛ تا به زعم خود، موضوع غالب در فضای رسانه‌ای (خیزش ضد صهیونیستی دانشگاهیان آمریکا و اروپا/ سانسور و سرکوب شدید آنها) را عوض کنند!

نیازی به تفصیل نیست. فقط باید به MI۶ و موساد که مدت‌هاست در به صف کردن رسانه‌های اپوزیسیون همکاری می‌کنند، نوشت: شماها اگر واقعاً در کار اطلاعاتی، کمترین کفایتی داشتید، نه در عملیات طوفان الاقصی غافلگیر می‌شدید، و نه در رهگیری ده‌ها موشک و پهپاد سپاه پاسداران درمی‌ماندید، که امنیتی‌ترین پایگاه‌های نظامی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی را در شمال و جنوب و مرکز سرزمین‌های اشغالی در هم کوبیدند. و ایضاً، اگر کفایت داشتید، مانع از گرفتار شدن سفیر انگلیس و رابط سیاسی سفارت و شاه‌مهره‌های جاسوسی‌شان در تهران، به هنگام ارتکاب جرم یا تبادل پیام می‌شدید.

دیگر خبرها

  • دانشجویان تعلیق شده در آمریکا به ایران بیایند با هزینه تحصیل‌ رایگان!
  • معاون وزیر علوم: دانشجویان تعلیق شده در آمریکا به ایران بیایند هزینه تحصیل‌شان رایگان است
  • پذیرش دانشجویان اخراجی آمریکا به صورت رایگان و با تمام امکانات در ایران
  • آمادگی دانشگاه کاشان برای پذیرش دانشجویان تعلیق شده آمریکا و اروپا
  • ترامپ: دانشجویان را «شستشوی مغزی» دادند
  • نظرسنجی| پیشتازی اندک بایدن نسبت به ترامپ
  • ترامپ: حامیان فلسطین در دانشگاه کلمبیا پول گرفته‌اند
  • دانشگاه کلمبیای آمریکا تبدیل به پادگان نظامی شد؛ ترامپ خوشحال شد
  • تمجید دونالد ترامپ از دستگیری دانشجویان معترض 
  •  خفّتی که MI۵ و MI۶ کشیدند سیاه‌بازی‌ای که گردن BBC افتاد!