Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-08@22:44:13 GMT

عکس/ترفند عجیب یک بنک دار روغن

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۶۸۱۵۵

عکس/ترفند عجیب یک بنک دار روغن

صبح امروز در گشت تعزیرات حکومتی تهران از یکی از بنکداران روغن مشخص شد که برخی از بنکداران روغن از ترفند هایی عجیب و غیر بهداشتی برای جلو گیری از هدر رفت روغن استفاده می کنند.

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۶۸۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهترین نوع زیتون از نظر طب سنتی / طبع زیتون گرم است یا سرد ؟

بی‌تردید، زیتون یکی از محبوب‌ترین سوغاتی‌های استان گیلان است که گردشگران اغلب به عنوان چاشنی در سفره‌های ایرانی می‌برند. روغن زیتون، یکی دیگر از فرآورده‌های ارزشمند زیتون، به دلیل خواص سلامت‌بخش و کاربردهای متنوع در آشپزی و محصولات بهداشتی، به عنوان یکی از سالم‌ترین روغن‌های جهان شناخته شده است. این محصولات، نه تنها در غذاها بلکه در تقویت سلامت کلی بدن نیز نقش موثری دارند.

تاریخچه زیتون

به گزارش فرطب، زیتون با قدمتی چندین هزار ساله، همواره به عنوان نمادی از صلح و ثروت در بسیاری از فرهنگ‌ها شناخته شده است. این میوه ارزشمند که امروزه در پرچم سازمان ملل به عنوان نمادی از صلح نمایان است، بیشترین شهرت خود را در مناطق مدیترانه‌ای کسب کرده است.

در ایران، به ویژه در استان گیلان، زیتون به شکل‌های متنوعی مورد استفاده قرار می‌گیرد، و تاریخ آن به دوران پیش از حمله مغول بازمی‌گردد که ناصرخسرو به وجود آن در منجیل و رودبار اشاره دارد.

اهمیت زیتون در طب سنتی

بر اساس دانش طب سنتی، زیتون به عنوان میوه‌ای با طبیعت گرم و خشک شناخته شده و توصیه می‌شود که با مصلحاتی مانند مغز گردو و بادام، سرکه، و شیرینی‌های طبیعی ترکیب شود. مصرف زیتون به همراه غذا برای تقویت معده بسیار مفید است و افراد گرم مزاج باید از مصرف بیش از حد آن اجتناب کنند.

انواع زیتون

زیتون در انواع رنگ‌ها، از جمله سبز و سیاه وجود دارد. این میوه ابتدا سبز است و بسته به گونه درخت، به مرور تیره و سیاه می‌شود. زیتون سیاه که بیشتر در کشورهایی مانند اسپانیا و ایتالیا تولید می‌شود، دارای محتوای روغنی بیشتری نسبت به نوع سبز آن است.

روغن زیتون

روغن زیتون، که از میوه‌های رسیده تهیه می‌شود، یکی از سالم‌ترین روغن‌ها برای مصرف در آشپزی، تولید محصولات بهداشتی و داروسازی است. این روغن باید در شیشه‌های تیره و در مکان‌های خشک و خنک نگهداری شود تا از تخریب در برابر نور و هوا جلوگیری شود. استفاده از روغن زیتون برای سرخ کردن در دماهای بالا توصیه نمی‌شود زیرا خواص آن کاهش می‌یابد.

زیتون پرورده

زیتون پرورده، چاشنی محبوب و سنتی ایرانی که بیشتر در استان گیلان تهیه می‌شود، با آب انار ترش و رب انار شیرین، سیر، گردو، و انواع سبزی‌های معطر مخلوط می‌شود. این ترکیب پس از مدت زمان کوتاهی در یخچال به هم می‌رسد و طعمی دلچسب و معطر پیدا می‌کند.

برگ زیتون

برگ‌های زیتون نیز مانند میوه آن، خواص درمانی فراوانی دارند. این برگ‌ها به کنترل فشار خون، درمان دیابت، و جلوگیری از پوکی استخوان کمک می‌کنند و دارای خصوصیات ضدویروسی هستند. چای برگ زیتون، که از برگ‌های خشک شده آماده می‌شود، برای سلامت قلب و عروق مفید است و می‌تواند به بهبود عمومی سلامت کمک کند.

چای برگ زیتون

چای برگ زیتون، که از برگ‌های تازه یا خشک شده زیتون تهیه می‌شود، یک نوشیدنی سلامت‌بخش با خواص ضدالتهابی و آنتی‌اکسیدانی است. این چای به کاهش استرس، تقویت سیستم ایمنی و بهبود دستگاه گوارش کمک می‌کند. برای تهیه چای، برگ‌ها را پس از خشک کردن، خرد کرده و در آب جوش دم کنید تا یک نوشیدنی معطر و مفید حاصل شود.

جمع بندی

زیتون، با تاریخچه‌ای غنی و متنوع، نه تنها به عنوان میوه‌ای خوشمزه بلکه به عنوان یک منبع ارزشمند برای سلامتی شناخته شده است. روغن زیتون و برگ‌های آن نیز به دلیل خواص درمانی فراوان، در آشپزی و طب سنتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. مصرف زیتون و فرآورده‌های آن، به ویژه در مناطق مدیترانه‌ای، به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم و متعادل توصیه می‌شود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • بهترین نوع زیتون از نظر طب سنتی / طبع زیتون گرم است یا سرد ؟
  • ترفند جغد‌ها برای فراری دادن گاومیش‌ها (فیلم)
  • ترفند‌های تثبیت وزن بعد از رژیم لاغری
  • باز کردن آسان بست کمربندی با یک ترفند جدید (فیلم)
  • آیا روغن های آلوده در کشور توزیع شده است؟
  • نریختن اشک هنگام آرایش با چند ترفند عالی
  • هشدار پلیس درباره ترفند جدید کلاهبرداران تلفنی!
  • ترفند جدید کلاهبرداری/ یک سوال جواب بده صدمیلیون برنده شو
  • «جایزه صد میلیون تومانی» ترفند جدید کلاهبرداران تلفنی!
  • طرز تهیه دمی گوجه یا استانبولی خوشمزه ؛ فوت و فن پختن دمی گوجه در کمترین زمان | با این ترفند سس گوجه فرنگی را خوشمزه کنید