Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهرام سرمست روز شنبه در پایان جلسه ستاد ملی کرونا که به صورت ویدیو کنفرانس درآن شرکت کرده بود در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس مقایسه‌ای که بین استان‌های مختلف کشور صورت گرفته ، تقریبا ۲۷ استان در شرایط هشدار و قرمز قرار دارند و قم نیز همچنان در شرایط زرد است.

وی بیان داشت: درهفته‌های اخیر بستری‌های مربوط به ویروس کرونا در قم افزایش داشته که  امیدواریم با تدابیری که اتخاذ می‌شود، بتوانیم این موج جدید را کنترل کنیم و به نوعی به کاهش بیماران و سیر نزولی بستری‌ها برسیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار قم گفت: در جلسه ستاد ملی کرونا راه حل‌هایی برای کنترل موج جدید بیماری مطرح شد که استفاده از ماسک در محل‌های پرجمعیت، سرپوشیده، پر ازدحام، محیط‌های اداری و همچنین فاصله‌گذاری پویا و هوشمند از جمله آن بود که به اقتضای شرایطی که درشهرهای کشور به وجود می‌آید فاصله‌گذاری‌ها نیز باید رعایت شود.

وی با اشاره به اینکه بازگشایی‌های انجام شده ممکن است با محدودیت‌هایی مواجه شود، گفت: قم در وضعیت زرد قرار دارد ولی نگران قرمز شدن آن می‌باشیم، به همین علت باید تمام تدابیر را به کار بگیریم که این موج برنگردد.

وی همچنین کنترل و ممنوعیت تجمع‌هایی که منجر به تشدید این بیماری می‌شود، را ضروری دانست و گفت: از جمله این تجمع‌ها که در اواخر خردادماه دربسیاری از استان‌ها شروع شده و در هفته‌هایی اخیر نیز در قم شاهد آن بودیم منشا آن ورود زائران و مسافران و یا عروسی و عزا و امثال این می‌باشد.

استاندار قم گفت: از شهروندان  خواهش می کنیم کما اینکه در طول پنج ماه گذشته خوش درخشیدند و با رعایت توصیه های بهداشتی باعث شدند که این بیماری را در حد مطلوبی کنترل کنیم، این بار نیز با پرهیز از حضور در چنین تجمع هایی، زمینه کنترل بیماری و کمتر شدن زحمت کادر درمانی را فراهم کنند تا شاهد ابتلای شهروندان به ویروس کرونا نباشیم.

استاندار قم در پاسخ به سئوالی در خصوص ظرفیت تولید ماسک بهداشتی در این استان نیز گفت: طبق گزارش مسئولان صنعت، معدن و تجارت امکان تولید روزانه ۱۵۰ هزار عدد ماسک در قم وجود دارد، و این ظرفیت را می توانیم با دعوت از تولیدکنندگان مختلف برای تغییر خط تولید خود و همچنین تشویق و ترغیب آنها تا ۲۵۰ هزار عدد نیز افزایش دهیم.

وی توزیع شایسته و مطلوب ماسک در داروخانه‌های استان و نظارت دقیق بر رسیدن آن به دست مصرف کنندگان را نیز مورد تاکید قرار داد و افزود: برای نظارت بر اعمال پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در استان، کارگروه ویژه ای متشکل از مرکز بهداشت، اتاق اصناف و دادستانی، اداره اماکن نیروی انتظامی و سازمان صنعت ،‌معدن و تجارت تعیین شده که رعایت پروتکل ها را به دقت کنترل کنند.

وی درپایان خاطرنشان کرد: تمام بازگشایی‌هایی که در استان داشتیم برای تامین معیشت و نیازمندی‌های مردم بوده، تداوم آن نیز منوط به رعایت پروتکل‌ها است، چرا که خط قرمز ما سلامت مردم است و اگر جایی احساس کنیم سلامت حتی یک تَن از شهروندان با خطر مواجه می شود، و احتمال مبتلا شدن وجود دارد مجبوریم هر گونه تجمعی را لغو کنیم.

کرونا ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع و ازجمله راه‌های انتقال آن عطسه و سرفه و دست دادن و روبوسی است، پزشکان توصیه می‌کنند علاوه بر پرهیز از دست دادن و روبوسی و عدم حضور در مراکز عمومی، به هنگام عطسه حتماً جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

ویروس کرونا»، موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر سال گذشته (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

برچسب‌ها کرونا قم استانداری قم بهرام سرمست

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا قم استانداری قم بهرام سرمست کرونا قم استانداری قم بهرام سرمست ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۶۸۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون با آزمایش مولکولی

به گزارش خبرگزاری مهر، بشیر حاجی بیگی، با اشاره به دستاوردهای نوین سازمان انتقال خون که در سال گذشته آغاز شد، گفت: اقدامات نوین سازمان انتقال خون باعث شد رتبه اعتباری ما در میان کشورهای پیشرفته تثبیت شود و در منطقه نیز کماکان با فاصله بسیار زیاد به عنوان مرجع آموزش سازمان بهداشت جهانی در زمینه طب انتقال خون باشیم.

وی افزود: از جمله اقدامات ارزشمند، انجام آزمایشات غربالگری مولکولی (NAT) است که نقش اساسی در حذف انتقال ویروس‌های خطرناکی نظیر ایدز و هپاتیت از طریق خون و داروهای مشتق از پلاسمای خون دارد. همچنین، انجام آزمایش غربالگری آنتی بادی جهت انطباق صد در صدی گیرنده و اهداکننده و پیشگیری از بروز عوارض ناشی از تزریق خون و نیز آزمایش توالی یابی ژنتیکی (HLA) به روش (NGS) جهت بررسی سازگاری بافتی و تسهیل انجام پیوند سلول‌های بنیادی خونساز برای بیماران نیازمند به آن در داخل کشور از فعالیت‌هایی بود که از سال گذشته در دستور کار قرار گرفته و گسترش خدمات نوین و توسعه کمّیت و کیفیت این خدمات وابسته به این حمایت و تخصیص اعتبارات مناسب برای تأمین ملزومات مرتبط است.

حاجی بیگی با اشاره به جایگاه ممتاز سازمان انتقال خون در تأمین خون سالم و صد درصد داوطلبانه در میان کشورهای منطقه و جهان و تأمین صد درصدی نیازهای بیمارستانی در مورد خون و فراورده، گفت: تمامی این افتخارات مرهون همراهی مردم نوع دوست و حمایت‌های مسئولان اجرایی کشور و نمایندگان مجلس است و انتظار داریم در آینده نیز از این حمایت‌ها برخوردار شویم.

کد خبر 6091919 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • لزوم اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از بروز خسارات ناشی از کم‌آبی
  • مجهز شدن ۳۰ درصد چاه‌های لرستان به دستگاه کنترل هوشمند
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • روسیه «واگنر» را بازسازی کرد تا از تکرار شورش آن جلوگیری کند
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون با آزمایش مولکولی
  • تدابیر لازم نسبت به بارندگی‌های پایان هفته در شیراز
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت