Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مازندران از سوی مدیریت حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران توصیه های فنی مدیریت کرم ساقه خوار برنج در خزانه کشت دوم را اعلام شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جهاد کشاورزی مازندران، عبدالرحمن زاغی مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به سطح قابل توجه کشت دوم برنج و مشاهده خزانه گیری و بذر پاشی در حاشیه کشت اول و آلودگی شدید خزانه به دستجات تخم آفت ساقه خوار بدلیل روباز بودن و عدم ایجاد پوشش حفاظتی و  انتقال نشاهای آلوده به زمین اصلی و آلودگی بالای نرم، به ارائه توصیه های فنی برای مدیریت کرم ساقه خوار برنج در خزانه کشت دوم پرداخت و گفت: کشاورزان باید نسبت به مدیریت کرم ساقه خوار در قالب مبارزه تلفیقی و کاهش دفعات مبارزه شیمیایی اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ایجاد پوشش حفاظتی با تورهای ضد حشره مانند پشه بند روی خزانه بمنظور پیشگیری از تخم ریزی کرم ساقه خوار در خزانه در کاهش آلودگی بسیار موثر است.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران تصریح کرد: نصب تله های نوری در حاشیه خزانه برای شکار پروانه ها قبل از تخم ریزی در کاهش آلودگی نشاها بسیار مثمر ثمر خواهد بود.

زاغی، وارسی نشاها هنگام انتقال به زمین اصلی جهت امحاء دستجات تخم آفت یا حذف بوته های آلوده را ضروری دانست و افزود: کشاورزان با کارشناسان حفظ نباتات و کلینیکهای گیاهپزشکی برای اخذ اطلاعت فنی و زمان مناسب برای انجام مبارزه شیمیایی هماهنگی لازم را داشته باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی کشت برنج جهاد کشاورزی مازندران حفظ نباتات کشت دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۶۸۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای قطع درختان در بوستان قصر چیست؟

اخیراً فیلمی در فضای مجازی  به نمایش در آمده است که نشان می‌دهد شهرداری منطقه ۷ در باغ موزه قصر تعدادی درخت را قطع کرده است و این طور وانمود می‌کند که گویی شهرداری به دنبال قتل عام درختان و دشمنی با آنهاست! - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، روابط عمومی شهرداری منطقه 7 در اطلاعیه ضمن تشکر از حساسیت شهروندان نسبت به حفظ و نگهداشت فضای شهر که همواره مورد تاکید شهرداری تهران بوده، اعلام کرد: این نهاد مردمی که خود را خادم مردم می‌داند هر ساله هزینه‌های هنگفتی برای نگهداشت و توسعه فضاهای سبز شهر تهران می‌کند، به اطلاع شهروندان تهرانی که به حق و بدون تعارف ولی نعمتان کارکنان شهرداری هستند می‌رساند. 

13 اصله درخت طبق نظر پزشک گیاه، مبتلا به آفت پوست‌خوار و چوب‌خوار شده بود و ضرورت قطع این درختان توسط پزشک گیاه به اداره فضای سبز اعلام گردید و سپس این موضوع با ارائه مستندات پزشکی در کمیسیون ماده 7 طرح گردید و اعلام شد که برای حفظ سایر درختان آن محوطه و نیز حفظ جان عابران و شهروندانی که این محوطه تردد می‌کنند، قطع این درختان اجتناب‌ناپذیر است، و کمیسیون بر اساس مستندات پزشک گیاه و نیز سایر کارشناسان، رای به قطع این درختان داد. 

در نتیجه بر خلاف فضاسازی رسانه ای که قطع این درختان را در جهت بی‌توجهی به نگهداشت فضای سبز توسط شهرداری تلقی می‌کرد، واقعیت این است که برای حفظ فضاهای سبز شهری و طبق قوانین موجود و با نظر کارشناسان معتبر این اتفاق موجود است و در صورت لزوم تمامی اسناد و مدارک به انتشار در خواهد آمد. 

از سوی دیگر با توجه به این که آفت چوب خوار تنه درخت را به تدریج  از داخل پوک می‌کند در فصولی که در شهرمان باد و طوفان وجود دارد شکستن و افتادن این درختان به جان و مال شهروندان آسیب می‌زند همچنان که اخیرا دو درخت به دلیل باد سقوط کرد و علت هم این بود که این دو درخت دچار آفت چوبخوار شده و از درون پوک بودند. 

در پایان ضمن تشکر از آن دسته از شهروندانی که با دغدغه حفظ و نگهداشت فضای سبز شهری تحت تاثیر این فیلم و خبر نگران شده بودند اعلام می کند که حساسیت افکار عمومی نسبت به نگهداشت فضای سبز شهری یک سرمایه ارزشمند برای شهرداری و خادمان شهر است و ضمن ارج نهادن به این نگرانی، به صورت کامل پاسخگوی تمامی دغدغه ها و نگرانی ها در این زمینه هستیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ماجرای قطع درختان در بوستان قصر چیست؟
  • ۲۷ رقم برنج در کشور معرفی شده است
  • مازندران؛ مهد علم و دانش و نیروی انسانی کارآمد
  • گسترش حمایت از دانش‌بنیان‌ها در مازندران
  • مدیریت بازار کالای اساسی جدی گرفته شود
  • راه‌های روستایی متاثر از سیلاب مازندران باز شد
  • درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی
  • گلایه نماینده ولی فقیه در مازندران از انتصاب وزیر سابق به استانداری
  • خزانه گیری برنج در کلات آغاز شد
  • تولید برنج سالم در شالیزارهای رامسر