Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-30@01:07:09 GMT

ترمز افزایش قیمت‌ها بریده شده است

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۶۸۷۵۹

ترمز افزایش قیمت‌ها بریده شده است

  سینا افشاریان: این روزها، قیمت اقلام مختلف بصورت سرعت‌وار در حال افزایش است بطوریکه قیمت هر جنس کالا همچون قیمت ارز و بورس بصورت لحظه‌ای تغییر می‌یابد.

در بازار چه خبر است؟

قیمت برخی کالاها افزایشی عجیب داشته بطوریکه قیمت یک نوع ماکارونی خاص از حدود ۴۰۰۰ تومان به ۶۵۰۰ رسیده و اکنون نیز نایاب است یا قیمت یک نوع مرغ خاص از ۲۳۵۰۰ تومان در اواخر اسفند به ۲۶۰۰۰ تومان در اوایل خرداد رسیده بود با افزایش روزانه به حدود ۳۳۵۰۰ تومان در اوایل تیرماه رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قیمت نوشیدنی‌های گازدار، برخی مواد لبنی، مواد پلاستیکی و یکبارمصرف نیز افزایش یافته و برخی نیز نایاب است.

اصناف چه می‌گویند؟

یکی از رستوران‌داران می‌گوید: قیمت برخی اجناس همچون مرغ بطور روزانه افزایش می‌یابد بطوریکه امکان برنامه‌ریزی صلب شده است، ضمن اینکه شاید بتوان با افزایش قیمت کنار آمد ولی کمبود آن مشکلات بیشتری ایجاد می‌کند.

وی می‌افزاید: از نخستین روز بازگشایی رستوران‌ها بعد از ماه رمضان، قیمت مرغ روند صعودی داشته و در چند روز گذشته نیز نایاب شدن آن به وضعیت نابسامان اضافه شده است.

یک کافه‌دار می‌گوید: کمبود برخی مواد اولیه در بازار و شرکت‌های پخش نایاب شده و دلیل آن را، عدم تولید و کمبود آن در تولیدکننده بخاطر تقاضای بالای آن در دوران قرنطینه اعلام می‌کنند و این اتفاق باعث شده ما امکان عرضه برخی محصولات موجود در منو را از دست بدهیم.

یک رستوران‌دار غذاهای فست فود نیز می‌افزاید: کمبود برخی مواد لبنی، مواد پروتئینی و حتی گرانی‌ها مواد پلاستیکی و مواد اولیه غذایی اتفاقاتی است که در یک ماه گذشته رخ داده و ما علاوه بر کاهش فروش، با کمبود مواد اولیه برای طبخ یا آماده‌سازی محصولاتمان مواجه هستیم و این اتفاقات بصورت همزمان باعث ضرر هنگفت شده است.

نظر شرکت‌های پخش چیست؟

یکی از پخش‌کننده‌های مواد لبنی می‌گوید: واحد تولیدی مربوطه نزدیک به سه هفته است برخی محصولات را تولید نمی‌کند و برخی از انواع سس که بیشتر مورد استفاده رستوران‌داران و فست‌فودها بوده بدلیل تعطیلی آنها بخاطر کرونا از خط تولید خارج شده است.

نظر صمت چیست؟

غلامرضا بابایی رییس صمت آذربایجان‌غربی گفت: سازمان صمت برحسب وظیفه ذاتی خود و براساس بررسی‌های میدانی بازرسان با محتکران و گرانفروشان برخورد می‌کند.

وی افزود: کالا و خدماتی که دارای نرخ مصوب درستاد تنظیم بازار هستند در سطح عرضه با همان نرخ به فروش می‌رسد و در غیراینصورت، این سازمان در راستای جلوگیری از اجحاف به حقوق مصرف‌کننده برحسب قانون با متخلفین برخورد می‌کند.

وی اضافه کرد: درخصوص مواد غذایی، قیمت گذاری با تولیدکننده است و در صورت دریافت شکایت یا گزارش ستاد خبری موضوع افزایش بی‌رویه قیمت، بعد از بررسی، اعلام نظر خواهدشد ضمن اینکه قیمت برخی اقلام غذایی همچون نان، مرغ، محصولات لبنی و روغن نباتی دارای قیمت مصوب است.

سایر اصناف؟

یکی از فروشندگان قطعات یدکی خودرو می‌گوید: نماینده برندها لوازم یدکی درجه یک را نمی‌فروشند و اعتقاد دارند قیمت‌ها بازهم افزایش خواهدیافت و باقی قطعات هم به سختی یافت می‌شود، قیمت‌ها لحظه‌ای تغییر می‌یابد و این تغییر فقط در مسیر گران شدن است.
یک تعمیرکار تلفن همراه می‌گوید؛ بدلیل کمبود قطعات یدکی انواع موبایل یا زمان‌بر بودن ارسال قطعه از تهران، مشکلات زیادی در تعمیر گوشی‌های مشتریان وجود دارد و برخی از آنها که شرایط مالی مناسب دارند از بازار اقدام به خرید گوشی جدید آن‌هم اگر موجود باشد می‌کند.
یک فروشنده مصالح ساختمانی هم می‌گوید: برخی از مصالح همچون سیمان بشدت نایاب شده و این وضعیت مشکلات زیادی برای مردم ایجاد کرده ما نیز مجبور هستیم به وضعیت تمکین کنیم.

46

کد خبر 1411359

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۶۸۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امروز با سعدی: ای یار جفا کرده پیوند بریده

ای یار جفا کرده پیوند بریده این بود وفاداری و عهد تو ندیده   در کوی تو معروفم و از روی تو محروم گرگ دهن آلوده یوسف ندریده   ما هیچ ندیدیم و همه شهر بگفتند افسانه مجنون به لیلی نرسیده   در خواب گزیده لب شیرین گل اندام از خواب نباشد مگر انگشت گزیده   بس در طلبت کوشش بی فایده کردیم چون طفل دوان در پی گنجشک پریده   مرغ دل صاحب نظران صید نکردی الا به کمان مهره ابروی خمیده   میلت به چه ماند به خرامیدن طاووس غمزت به نگه کردن آهوی رمیده   گر پای به در می‌نهم از نقطه شیراز ره نیست تو پیرامن من حلقه کشیده   با دست بلورین تو پنجه نتوان کرد رفتیم دعا گفته و دشنام شنیده   روی تو مبیناد دگر دیده سعدی گر دیده به کس باز کند روی تو دیده کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: امروز با سعدی: دیگر مپرس از من نشان کز دل نشانم می‌رود امروز با سعدی: کس نیست که پنهان نظری با تو ندارد امروز با سعدی: دست در خون عاشقان داری

دیگر خبرها

  • ببینید | افشاگری‌های عضو بریده منافقین در دادگاه
  • بازارساز ترمز رشد ارز را کشید/خبری از افزایش قیمت دلار نیست
  • ورزش باعث افزایش قد می‌شود؟
  • کمبود این ویتامین باعث سرطان پروستات و سرطان سینه می‌شود
  • خسته هستید؟ این غذاها را بخورید
  • امروز با سعدی: ای یار جفا کرده پیوند بریده
  • شکار یک پلنگ ایرانی توسط یک تبعه پاکستان + عکس
  • شکار یک پلنگ ایرانی در توسط یک تبعه پاکستان + عکس
  • اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری
  • با این مواد غذایی درد را فراموش کنید