Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@09:46:08 GMT

واگن ملی به زودی رونمایی می شود

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۶۸۸۷۰

واگن ملی به زودی رونمایی می شود

خبرگزاری آریا - شهر: شهردار تهران از رونمایی واگن ملی و ساخت 105 واگن جدید در واگن سازی تهران خبر داد.
به گزارش شهر، پیروز حناچی، شهردار تهران در مراسم بهره برداری از دو رام قطار متروی جدید تهران که به صورت مجازی در آن شرکت کرد، با تاکید بر ضرورت افزایش واگن های متروی تهران گفت: با این دو رام در مجموع 77 واگن به ناوگان متروی تهران اضافه شد، بخش عمده ای از مشکلات مترو این است که زیرساخت هایش به خوبی فراهم شده است اما متناسب با آن واگن ها و تجهیزات متحرک به آن وارد نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از اهدافی که در این دوره از مدیریت شهری تعقیب شد این بود که با استفاده از ظرفیت های داخلی این واگن ها تامین شود و در همین راستا استفاده از کارخانه های ساخت واگن داخلی مانند واگن سازی تهران و کاهش وابستگی به قطعات خارجی در شرایط تحریم یک مسیر راهبردی در حال پیگیری است.
او افزود: هم اکنون ساخت 105 واگن جدید در واگن سازی تهران در دستور کار است و همچنین در راستای ساخت واگن ملی هم در مردادماه قطعات آماده شده ساخت واگن ملی به نمایش گذاشته می شود.
شهردار تهران ادامه داد: برای تهیه 630 واگن قطار هم پیشنهادی به طرف چینی ارائه شده و در آخرین جلسه با سفیر چین در دستور قرار گرفت. دولت و بانک مرکزی تاییدیه های لازم برای عقد این قرارداد را داده اند.
حناچی به احتمال بیکاری کارگران واگن سازی پارس اشاره کرد و گفت: بیکاری واگن سازی در تهران یک نگرانی است که به هر صورت کاهش سفارشات می تواند این پیامد را به دنبال داشته باشد. ولی با تلاش هایی که انجام شده مدیریت شهری اجازه نمی دهد این اتفاق بیفتد و به دنبال کسب سفارش برای متروی تهران و سایر شهرها برای این کارخانه است.
او به ساخت خط 10 متروی تهران اشاره کرد و گفت: مقدمات ساخت این خط آغاز شده و بخش اول آن از میدان کتابی به سمت منطقه 22 آماده است و به زودی اعلام می شود، بارگذاری های سنگین در منطقه 22 متناسب با برنامه های حمل و نقل عمومی در این منطقه نیست و لازم است توجه بیشتری به آن شود.
شهردار تهران در پایان با تاکید بر افزایش ظرفیت متروی تهران گفت: ضرورت مقابله با کرونا ایجاب می کند که فاصله اجتماعی در ناوگان حمل و نقل عمومی رعایت شود و این به معنای افزایش ظرفیت آن است که شهرداری تهران تلاش می کند آن را محقق کند.
خبر در حال تکمیل است...
*هر رام قطار 7 واگن است .

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: شهردار تهران متروی تهران واگن سازی واگن ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۶۸۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی در کشور حمایت می‌شوند

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ مصطفی میلانی، دبیر ستاد فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری در بازدید از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با اشاره به ظرفیت بالای این استان در زمینه مواد و ساخت، گفت: تجاری‌سازی، تأمین مالی، ارتباط سازی بین شرکت‌ها با ارگان‌های دولتی و اطلاع رسانی دستاوردهای فناوری از جمله اقدامات ستاد در جهت توسعه فناوری‌های حوزه مواد و ساخت است.

دبیر ستاد فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری به برگزاری نشست‌های نخبگانی و استفاده از ظرفیت‌ها و پیشنهادهای فعالان این حوزه اشاره کرد و گفت: ستاد مواد آمادگی دارد تا با برگزاری جلسات و رویدادهای تخصصی، در راستای رفع مشکلات شرکت‌های فناور و دانش بنیان شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گام بردارد.

تاکید بر اهمیت شیرین‌سازی آب و توسعه سرامیک‌های پیشرفته

 میلانی، شیرین سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی، توسعه سرامیک‌های پیشرفته، تکمیل زنجیره ارزش محصولات پتروشیمی و جلوگیری از خام‌فروشی را از جمله اولویت‌های ستاد برشمرد.

وی تصریح کرد: با توجه به خشکسالی‌های اخیر، فناوری‌های شیرین‌سازی آب از اهمیت بالایی برخوردار هستند و ستاد مواد آماده است تا از طرح‌های فناورانه در این زمینه حمایت کند.

دبیر ستاد فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در پایان افزود: این ستاد برای تسهیل فرآیند تأمین مالی، ضمانت قراردادها و پذیرش ریسک فناوری‌های نوین آمادگی دارد و خواستار همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان شهرک برای توسعه فناوری‌های مواد و ساخت است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کنسرسیوم ساخت کشتی تمام ایرانی تشکیل می‌شود
  • تابستان ۱۴۰۴ حفاری خط ۲ متروی شیراز به اتمام می‌رسد
  • وعده‌های عملی نشده شهرداری و دولت درباره خودروهای برقی در حمل و نقل عمومی/ برقی شدن ناوگان به این زودی شدنی است؟ (فیلم)
  • حمایت از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی در کشور حمایت می‌شوند
  • حمایت ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی حمایت می‌شوند
  • ادامه روند رفع نواقص خط ۳ متروی تهران
  • (ویدئو) متروی پرند تعطیل شد؟
  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن های مترو