Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-29@18:37:36 GMT

کره شمالی: در حال ساختن واکسن کرونا هستیم

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۶۹۰۵۸

کره شمالی: در حال ساختن واکسن کرونا هستیم

خبرگزاری فارس: وبسایت «میرائه» وابسته به کمیسیون دولتی علوم و فناوری کره شمالی از تلاش‌های دانشمندان و محققان این کشور برای ساخت واکسن ویروس کرونا و آزمایش‌های بالینی این واکسن خبر داد.

به نوشته پایگاه «کوریا هرالد»، شورای تحقیقات علمی کره شمالی امروز شنبه اعلام کرد که پیونگ یانگ در حال ساختن یک واکسن برای مقابله با ویروس کرونا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق اطلاعات مندرج شده در وبسایت «میرائه» وابسته به کمیسیون دولتی علوم و فناوری کره شمالی، دانشمندان این کشور در حال حاضر در حال کار بر روی واکسن کرونا و انجام آزمایش‌های بالینی این واکسن هستند.

بنا بر گزارش‌ها، «آکادمی علوم پزشکی» کره شمالی در حال نظارت بر کار دانشمندان این کشور برای ساخت واکسن کرونا است.

اعلام تلاش کره شمالی برای ساختن واکسن ویروس کرونا در شرایطی انجام شده که اواسط ماه جاری «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی گفته بود که این کشور به طور کامل از ورود این ویروس جلوگیری کرده است.

طبق گزارش 13 تیرماه خبرگزاری رسمی کره شمالی، کیم علی‌رغم این در جلسه حزب کارگران این کشور هشدار داده بود که این موضوع نباید باعث ایجاد غرور بی‌جا و کاهش تلاش‌ها برای مبارزه با این ویروس شود.

منبع: فردا

کلیدواژه: کره شمالی واکسن کرونا کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۶۹۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد

واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت شروع این برنامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و در شیرخواران ٢ ماهه است.

دکتر عرشی - رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

همچنین اواخر سال گذشته واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • آموزش و پرورش برای ما «مساله اول کشور» است
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون با آزمایش مولکولی
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد