Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در بازدید از گروه خودروسازی سایپا گفت: صنعت خودرو در کشور به رغم محدودیت های بین المللی علاوه بر افزایش ظرفیت تولید و کاهش واردات قطعات خارجی، دستاوردهای خوبی در حوزه توسعه عمق ساخت داخل به دست آورده است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از سایپانیوز، مهدی صادقی نیارکی با بیان مطلب فوق تصریح کرد: با سیاستگذاری که در صنعت خودرو صورت گرفت تهدیدها به فرصت تبدیل شد و نیاز هست که دستاوردهای این بخش با استراتژی مناسبی به مردم اطلاع رسانی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به ارتباط سیستمی 40 رشته فعالیت با صنعت خودرو افزود: این صنعت که در جرگه صنایع ساخت محور و پیشران قراردارد در شرایطی که با تشدید تحریم ها زمین‌گیری آن هدفگذاری شده بود، امروز در توسعه ساخت داخل جزو صنایع پیشران است.
معاون امور صنایع وزارت صمت خاطرنشان کرد: با مجاهدت هایی که خودروسازان و قطعه سازان به رغم مشکلات در تامین مواد اولیه داشتند، توانستند، امسال رشد 18درصدی تولید خودرو تا تاریخ 25 تیرماه نسبت به مدت مشابه سال قبل رقم بزنند.
صادقی نیارکی در ادامه با تشریح مهمترین اقدامات در صنعت خودرو، اشاره ای به هدفگذاری 300میلیون یورویی سایپا در توسعه ساخت داخل در سال جاری کرد.
وی همچنین افزود: با برنامه گسترده‌ای که گروه سایپا در زمینه توسعه محصول و تولید خودروهای جدید دارد، تحولی اساسی در تاریخ این خودروساز رقم خواهد خورد.
معاون امور صنایع ادامه داد: اتفاقات گسترده‌ای در مرکز تحقیقات سایپا در زمینه طراحی و ساخت پلت‌فرم‌ها و خودروهای جدید در حال رخ دادن است.
به گفته وی اجرای چندین پروژه نظیر بهبود و ارتقای پلت‌فرم‌های موجود، تغییرات فیس‌لیفت بر روی محصولات فعلی، ارتقاء کیفیت و آپشن‌های محصولات، در کنار انجام تست‌های شبیه‌سازی پیشرفته خودرویی از جمله موارد مهمی است که مرکز تحقیقات سایپا با برخورداری از دانش فنی روز در دست اقدام دارد.
صادقی نیارکی در ادامه با اشاره به موفقیت گروه خودروسازی سایپا در دستیابی به جایگاه خودروساز اول کشور در خرداد ماه، افزود: این یک اتفاق بی‌نظیر است که با وجود مشکلاتی نظیر تحریم و شیوع بیماری کرونا، سایپا توانسته با مجاهدت صورت گرفته و همکاری شبکه قطعه‌سازان کشور به این مهم دست یابد.
معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت خواستار ادامه حمایت و کمک به صنعت خودرو و قطعه‌سازی کشور برای عبور از مشکلات شد و تصریح کرد: رشد تولید خودرو در کشور نشان می‌دهد این صنعت از اهمیت و ظرفیت بسیار خوبی برخوردار است و باید با هدف رشد و رونق تولید و همچنین تسریع در تحویل خودرو و کاهش تعهدات معوقه، مورد حمایت جدی قرار گیرد.
صادقی نیارکی در پاسخ به سوالی در خصوص اقدامات گروه خودروسازی سایپا در طرح ملی بومی‌سازی قطعات خودرو نیز گفت: سایپا جزو پیشتازان نهضت ساخت داخل در صنعت خودرو محسوب می‌شود و در چهار میز تخصصی تعمیق ساخت داخل هم حضوری پررنگ و فعال داشته است.
به گفته وی برنامه گروه خودروسازی سایپا برای سفارش‌گذاری ساخت قطعات خودرویی در داخل و توسعه همکاری این گروه با شرکت‌های دانش‌بنیان و صنعتگران داخلی، زمینه دلگرمی و افزایش امید را در میان تولیدکنندگان قطعات خودرویی ایجاد کرده است

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: گروه خودروسازی سایپا معاون امور صنایع صادقی نیارکی تولید خودرو صنعت خودرو ساخت داخل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۶۹۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت‌های دانش‌بنیان صنایع معدنی گرد هم می‌آیند

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، رویداد همرسانی «دایان» رویدادی با محوریت توسعه بازار و تجاری سازی محصولات و خدمات شرکت‌های دانش بنیان است که توسط طرح زیست بوم نوآوری و فناوری بخش معدن و صنایع معدنی (ایمینو) برگزار می‌شود.

در این رویداد، شرکت‌های دانش‌بنیان فرصت را مغتنم شمرده و در حضور بهره‌برداران معادن و صنایع معدنی و همچنین صاحبان سایر صنایع مرتبط با بخش معدن و صنایع معدنی در بخش‌های خصوصی و دولتی، بشرح زیر به تشریح نیاز‌ها یا قابلیت‌های محصولات دانش‌بنیان می‌پردازند.

 موضوعاتی از جمله استراتژیک بودن و حیاتی بودن محصول یا محصولات دانش‌بنیان تولید‌شده (نقش محصول یا محصولات دانش‌بنیان تولید‌شده در تقویت اقتصاد مقاومتی و کاهش واردات محصولات خارجی، ارائه ویژگی‌های فنی محصولات دانش‌بنیان تولید‌شده، عارضه، نقیصه، معضل یا کمبودی که عامل ایجاد نیاز به خلق محصول دانش‌بنیان بوده است، کاربرد‌های محصول یا محصولات دانش‌بنیان در معادن و صنایع معدنی و افزایش آگاهی نسبت به قابلیت‌ها و افزایش مصرف آن‌ها،  نقش محصول یا محصولات دانش بنیان تولید‌شده در تولید پایدار از محورهای این رویداد به شمار می رود.

همچنین ارتقای ارزش افزوده، افزایش بهره‌وری شامل افزایش کیفیت و کمیت محصول، بهینه‌سازی عملیات و فرآیندها؛ کاهش مصرف آب و انرژی؛ تولید انرژی‌های پاک؛ کاهش تولید گاز‌های گلخانه‌ایی، کاهش استهلاک دستگاه‌ها و تجهیزات؛ بهبود تعمیر و نگهداری؛ افزایش عمر تجهیزات، دستگاه‌ها و ماشین‌آلات؛ هوشمندسازی؛ استفاده از هوش مصنوعی؛ تحول دیجیتال؛ حفاظت از محیط‌زیست، ارتقای سطح ایمنی و بهداشت، از جمله موضوعات محوری قابل‌طرح در این رویداد برای شرکت‌های دانش‌بنیان، خواهد بود.

 رقابت‌پذیری آن‌ها با محصولات مشابه خارجی (در صورت بومی‌سازی و وجود رقبای خارجی: قابلیت جایگزین‌شدن با محصولات خارجی از بعد فنی و مالی)، سهم فعلی از بازار کشور و بازار فرامرزی و طرح پروژه‌هایی که از محصولات دانش‌بنیان استفاده کرده‌اند نیز از جمله محوریت‌های دیگر این رویداد است.

موضوعات محوری دیگری که قرار است در این گردهمایی دانش‌بنیان‌های معدن، مطرح شود  بازخورد و رضایت پروژه‌ها یا صنایع بهره‌مند از محصولات دانش‌بنیان در مورد قابلیت‌ها و ارزش‌های حاصل‌شده از کاربرد محصول یا محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان، طرح نیاز‌های مختلف از قبیل نیاز به مشارکت مالی یا بهبود و توسعه‌ی محصول، آینده و افق پیش‌روی استفاده از محصول تولید‌شده بر اساس بازارپژوهی بعمل‌آمده توسط شرکت‌های دانش‌بنیان یا گزارش‌های بازارپژوهی و آینده‌پژوهی مراجع معتبر داخلی یا خارجی خواهد بود.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شرکت‌های دانش‌بنیان صنایع معدنی گرد هم می‌آیند
  • پتانسیل بازار آفریقا برای خودروهای اقتصادی سایپا
  • اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری
  • پژو سقوط کرد؛ سرگردانی ایران‌خودرو برای تولید محصول محبوب
  • خبر جدید وزیر صنعت برای متقاضیان خودرو/ علی‌آبادی: این خودرو‌ها را وارد کردیم؛ می‌توانید ثبت‌نام کنید و بخرید
  • برنامه امسال وزارت صمت برای جهش بزرگ تولید خودرو/ تیراژ تولید روزانه ۵۰۰۰ دستگاه خودرو رسید
  • تحول در بودجه تولید با شاخص‌های کیفی
  • قیمت جدید ۲۲ محصول ایران خودرو و سایپا در بازار + جدول
  • ۱۰ ماشین آلمانی برتر تاریخ که شاهکار‌های مهندسی عرصه خودروسازی به شمار می‌آیند
  • گیر واردات خودروهای کارکرده کجاست؟