Web Analytics Made Easy - Statcounter

مصطفی رضاحسینی قطب‌آبادی گفت: کره جنوبی در مقابل نفتی که از ایران برده، تعهد کرد که تجهیزات پزشکی و داروهای درمانی بیماران خاص و صعب العلاج را در اختیار ما قرار دهد، که خلاف آن عمل کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مصطفی رضاحسینی قطب‌آبادی نماینده مردم شهربابک در مجلس در ارتباط با بلوکه شدن دارایی های ایران در بانک های کره جنوبی به خبرنگار راه آرمان گفت: اگر به پیشینه تاریخی روابط ۲ کشور کره جنوبی و ایران باز گردیم می بینیم که روابط قدیمی و نزدیک بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این روابط دوستانه بود به گونه ای که در سال های گذشته یک خیابان در تهران به نام پایتخت کره جنوبی و یک خیابان در سئول به نام تهران نامگذاری شد.

دبیر اول کمیسیون صنایع و معادن مجلس مطرح کرد: در عرصه کنونی با توجه به اینکه اخلاقیات در سطح جهان کنار گذاشته شده و همه چیز معطوف به پول، ثروت و قدرت شده، نه تنها کره جنوبی بلکه ۹۵ درصد کشورهای جهان در برخورد با مسائل اقتصادی اینگونه عمل می کنند.

تابعیت ۹۵ درصدی کشورهای جهان از تصمیمات سیاسی و اقتصادی آمریکا

رضا حسینی قطب آبادی عنوان کرد: حدود ۹۵ درصد از کشورهای جهان حول محور حرکت اقتصادی و تصمیمات سیاسی آمریکا قدم بر می دارند، حتی قوی ترین کشورهای اروپایی که مدعی آزادی عمل هستند نیز تابع سیاست های آمریکا هستند.

وی یادآور شد: در حال حاضر تنها ۳ کشور کره شمالی، چین و روسیه مستقل از آمریکا عمل می کنند، البته این دو کشور نیز بنا بر منافع اقتصادی خود ممکن است در برخی موارد ما را دور بزنند، اما تاکنون برادری خود را اثبات کرده اند.

نماینده مردم شهربابک در مجلس بیان کرد: این سه کشور در زمانی هایی که حکم های مختلف علیه ایران در سازمان ملل و شورای حکام صادر شده، به خوبی عمل کرده و برخی تصمیمات آمریکا را وتو کرده اند و روابط تجاری مناسبی با ما دارند.

رضا حسینی قطب آبادی اظهار کرد: البته در بحث سیاست خارجی ما نمی توانیم اعتماد چندانی به کشورهای همسایه خود کنیم و قطعا آن ها نیز ادامه دهنده راه کره جنوبی خواهند بود.

برخورد منطقی و سیاسی وزارت خارجه راهکار بازگشت دارایی های ایران

وی ادامه داد: در برهه کنونی وزارت امور خارجه ما باید یک برخورد منطقی سیاسی و بین المللی از خود به نمایش بگذارد، در جهان امروز جنگ بین کشورها از نوع دیپلماسی و اقتصادی است.

دبیر اول کمیسیون صنایع و معادن مجلس اذعان کرد: سربازان و افسران سیاسی ما باید استراتژی خود را تشریح کنند و لازم است که وزارت امور خارجه رویکرد خود در این زمینه را به نمایش بگذارد.

رضا حسینی قطب آبادی تصریح کرد: سه شنبه هفته گذشته وزیر امور خارجه در کمیسیون صنایع و معادن مجلس برای پاسخگویی به برخی بحث های اقتصادی و صادراتی حاضر شدند و به بسیاری از مسائل پاسخ دادند.

وی افزود: در این دیدار جزئیات تحریم ها نیز بیان شد، اگرچه از بیان برخی مسائل معذور هستیم اما واقعیت این است که مجلس آمادگی کافی برای کمک را دارد، تا در برخی مسائل که دولت ها قادر به ورود نیستند، ملت ها در قالب مجلس ورود کنند.

توجه وزارت خارجه به توانایی مجلس برای حل بحران دارایی های بلوکه شده ایران

نماینده مردم شهربابک در مجلس اظهار کرد: گروه های دوستی بین پارلمانی در کشورهای مختلف فعال هستند و بهتر است که رویکرد وزارت خارجه از حوزه دولت به دولت به حوزه مجلس با مجلس تغییر کند.

رضا حسینی قطب آبادی توضیح داد: در ادوار گذشته مجلس برای اجرای تفاهم نامه های اقتصادی با ژاپن رئیس وقت مجلس وارد عمل شده و موفقیت های بزرگی را کسب کند.

وی یادآور شد: در شرایط کنونی لازم است که دولت پیوند خود با مجلس را مستحکم تر کنند، قطعا افرادی هستند که نمی خواهند روابط بین المللی ایران بهبود یابد از این رو لازم است که مسئولات ما در وزارت خارجه آگاه باشند .

دبیر اول کمیسیون صنایع و معادن مجلس عنوان کرد: این واقعیت را نمی توان انکار کرد که همه کشورها به سمتی حرکت می کنند که منافع آن ها تامین شود.

رضا حسینی قطب آبادی تاکید کرد: تنها کشوری که در این کره خاکی در روابط و قول های خود اصول اخلاقی و دینی را رعایت می کند، ایران است و به جرات می توان گفت که ۹۰ درصد کشورها به این موارد توجه نمی کنند.

خلف وعده کره جنوبی، مانع ارسال تجهیزات پزشکی و داروهای خاص به ایران شد

وی ادامه داد: معیار و ملاک اغلب کشورهای دنیا برای برقراری روابط تنها پول است، از این رو برای دستیابی به منافع بیشتر ممکن است هر کاری را انجام دهند.

نماینده مردم شهربابک در مجلس مطرح کرد: در هفته جاری مجلس به ماجرای بلوکه شدن ۹ میلیارد دلار ایران توسط کره جنوبی ورود پیدا می کند و اقداماتی را در جهت تسریع دریافت حقوق مردم ایران تصمیم می گیرد.

رضا حسینی قطب آبادی گفت: کره جنوبی در مقابل نفتی که از ایران برده، تعهد کرده است که تجهیزات پزشکی و داروهای درمانی بیماران خاص و صعب العلاج را در اختیار ما قرار دهد.

کسب رضایت آمریکا به بهای نابودی اخلاق تجاری توسط کره جنوبی

وی افزود: متاسفانه کره جنوبی در این اقدام انسان دوستانه نیز کوتاهی کرده و در این مسیر اخلاق، تجارت و رفاقت را تنها برای کسب رضایت آمریکا باخته است.

دبیر اول کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ارتباط با احضار سفیر این کشور در وزارت خارجه توضیح داد: معمولا احضارها سمبلیک هستند و عملا در جریان این احضارها اتفاق خاصی صورت نمی گیرد و تنها اعتراض کشور اعلام می شود و بیشتر کاغذ بازی اداری است و به آن امیدی نیست.

رضا حسینی قطب آبادی در پایان خاطرنشان کرد: در این شرایط ما باید از اقدامات متقابلی استفاده کنیم که اثربخش باشند و از کشورهایی که روابط بهتری با این کشور دارند برای بازگشت دارایی ایران بهره گیریم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: نماینده مردم شهربابک در مجلس تجهیزات پزشکی و داروهای وزارت خارجه کره جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۶۹۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چه داروهایی ارز ترجیحی می‌گیرند؟+بخشنامه

تصویبنامه هیات وزیران موضوع تعیین فهرست دارو، مواد اولیه آن و تجهیزات مصرفی پزشکی مشمول ارز ترجیحی در سال ۱۴۰۳ توسط معاون اول رییس جمهور ابلاغ شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، تصویبنامه مصوب جلسه مورخ 1403/02/02 هیات وزیران درخصوص «تعیین فهرست دارو، مواد اولیه آن و تجهیزات مصرفی پزشکی مشمول ارز ترجیحی در سال 1403» طی نامه شماره 18978 در تاریخ 1403/02/08 توسط معاون اول رییس جمهور ابلاغ شد.

برهمین اساس، داروهای خارجی فاقد تولید داخل، مواد اولیه دارویی، تجهیزات و ملزومات پرشکی و مواد اولیه، قطعات ساخت، قطعات یدکی آنها به جز تجهیزات  وملزومات پزشکی با مصرف خانگی، پوست، مو و زیبایی و دندانپزشکی؛ تجهیزات پزشکی، مصرفی و توانبخشی مورد نیاز جانبازان و ایثارگران؛ شیرخشک رگولار/رژیمی، فراورده های متابولیک/ غذای ویژه بیمارستانی و مواد اولیه آنها؛ ملزومات دارویی شامل محلول چشمی و هیالورونیک اسید و مواد اولیه آنها در سال 1403 در فهرست اقلام سلامت محور مشمول ارز ترجیحی قرار گرفته اند.

در این بخشنامه تأکید شده است: اقلامی که تا پیش از این مصوبه، مشمول ارز ترجیحی بوده و کالای آن از گمرکات ترخیص شده و با قیمت مصوب و با تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به فروش رسیده‌اند، درصورتی که ارز خود را دریافت ننموده اند نیز مشمول دریافت ارز ترجیحی در سقف باقی مانده بودجه ارزی مصوب تفاهم نامه سه جابنه سال 1402 بابت تامین ارز اقلام سلامت محور می باشند.

همچنین فهرست کالاهای اساسی کشاورزی مشمول دریافت ارز ترجیحی، موضوع بند الف تبصره 4 ماده واحده قانون بودجه سال 1403 کل کشور بخش اول به شرح جدول پیوست که تایید شده به مهر دفتر هیات دولت است، تعیین میشود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تحریم ها عامل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی ایران
  • نقش ایران در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی بازار سوریه
  • ایران به‌دنبال همکاری و کمک به سوریه در تولید دارو است
  • نقش مهم ایران در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی بازار سوریه
  • ضرورت تشکیل کمیسیون مشترک برای پیگیری موافقتنامه‌های دوجانبه بین ایران و اوگاندا
  • چه داروهایی ارز ترجیحی می‌گیرند؟ + بخشنامه
  • چه داروهایی ارز ترجیحی می‌گیرند؟+بخشنامه
  • ایران هلث ۱۴۰۳ محفل توسعه تعاملات بین المللی فناورانه
  • حضور بیش از ۶۵۰ شرکت دانش‌بنیان داخلی و خارجی در نمایشگاه ایران‌هلث ۱۴۰۳
  • تبدیل ایران به صادرکننده تجهیزات پزشکی