Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مردم استان کرمانشاه از گرانی چادر مشکی گلایه دارند و در روزهایی که با نام هفته حجاب شناخته می‌شود از رواج پوشش‌های نامتعارف ناراحت هستند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، این روزها قیمت چادر مشکی به‌دلیل تخصیص ‌نیافتن ارز دولتی بیش از 30درصد افزایش یافته و خرید چادر برای بسیاری از خانواده‌هایی که دغدغه استفاده از آن را دارند به مشکلی قابل تامل تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن گروه از بانوان کرمانشاه که چادر مشکی را حجاب برتر می‌دانند در استان برای خرید یک قواره چادر که در چند سال گذشته تنها بین 100 تا 300 هزار تومان هزینه می‌کردند این روزها با افزایش ناگهانی و غیرقابل باور و چند برابری قیمت‌ها از 500 تا یک‌میلیون تومان باید هزینه کنند.

این درحالی است که متأسفانه لباس‌های غیرمتعارف در بازار زیاد و برخی از این لباس‌ها بسیار ارزان‌قیمت است تا به‌نوعی تقاضای خرید را به این سمت مدیریت کند.

در جامعه ایرانی تنها چادر نشانه پوشش و عفت زن نیست، اما چادر به عنوان پوشش برتر شناخته می‌شود و به همین دلیل در میان بانوان کرمانشاهی متقاضیان زیادی دارد و روند افزایشی قیمت چادر مشکی عاملی در بروز مشکل برای این گروه از جامعه استان کرمانشاه شده است.

شعبانی یکی از شهروندان کرمانشاهی که در بازار قدیمی کرمانشاه مشغول خرید است گفت: با توجه به اینکه سهم بالایی از چادر مشکی در ایران وارداتی است افزایش قیمت ارز و همچنین سوء مدیریت‌ها باعث گرانی شدنش شده و نظارتی بر قیمت چادر مشکی در بازار وجود ندارد و از طرفی برند چادر باعث گرانی آن می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز گرانی چادر مشکی یکی از مشکلات بانوان ایرانی است افزود: شاید بتوان گفت این گرانی در شرایط بد اقتصادی امروز مانعی در برابر حجاب شده است و با وجود اینکه چادر هویت یک بانوی ایرانی است، اما کالای فرهنگی به حساب نیامده و از حمایت کالاهای فرهنگی نیز برخوردار نیست.

یکی از فروشندگان چادر مشکی در بازار کرمانشاه پیرامون افزایش 30 درصدی قیمت چادر مشکی گفت: گرانی قیمت چادر مشکی در بازار به دلیل عدم تخصیص ارز دولتی برای واردات آن به کشور است و با افزایش قیمت چادر مشکی دیگر بسیاری از خانواده‌های کرمانشاهی توان خرید آن را ندارند.

یکی دیگر از فروشندگان با اشاره به پیگیری اخبار در مورد قیمت چادر مشکی افزود: براساس گفته‌های کارشناسان گرانی چادر مشکی به عدم تخصیص ارز برای واردات پارچه، انحصاری بودن واردات، نبود یا کمبود مواد اولیه، برندسازی و تولید کارگاه‌های تولیدی با کمترین ظرفیت ممکن مربوط می‌شود که مسئولان از این دلایل آگاه هستند ولی کاری انجام نمی‌دهند.

وی در مورد وضعیت قیمت چادر مشکی در بازار کرمانشاه گفت: خانم‌های چادری در کرمانشاه برای خرید یک قواره چادر معمولی که در سال‌های گذشته بین 100 تا 300 هزار تومان هزینه می‌کردند، امسال باید بسته به کیفیت و طراحی‌ آن بین 500  تا یک‌میلیون تومان هزینه کنند.

وی افزود: قیمت هر متر از پارچه‌های چادری ژاپنی که طی سال گذشته از 200 تا 300 هزار تومان بود، اگر امروز هم در بازار وجود داشته باشد تا سه برابر افزایش قیمت دارد و به 400 تا 600 هزار تومان برای هر مترمربع رسیده است.

رحمتی یکی از مادران چادری در بازار کرمانشاه در مورد گرانی چادر مشکی گفت: این گرانی برای جامعه اسلامی ما و بسیاری از زنان محجبه که چادر مشکی را به‌عنوان حجاب برتر انتخاب کرده‌اند، مسئله‌ای بسیار تامل‌برانگیز است.

وی با اشاره به اینکه طی سالیان طولانی هنوز در حمایت از کارخانه‌‌های تولید چادر مشکی و رونق تولید داخلی اقدامات اساسی انجام نشده است عنوان کرد: در ایران که چادر به عنوان پوشش برتر شناخته می‌شود، تهیه این کالا برای خانواده هزینه مادی بالایی ایجاد می‌کند که در شرایط فعلی اقتصاد کشور سخت است.

یکی از فروشندگان وسایل حجاب در چهارراه مدرس کرمانشاه با بیان اینکه بحث عفاف و حجاب ریشه در اعتقادات ایرانی‌ها دارد گفت: متاسفانه دولت از این موضوع حمایت قابل توجهی نمی‌کند و هربار تعرفه گمر‌‌‌گی چادر مشکی را افزایش می‌دهد و به تناسب این کار قیمت انواع چادر افزایش پیدا می‌کند و برخی از چادرهای امروزی بیشتر از چند ماه دوام ندارد و زنان چادری را مجبور به خرید چادر حداقل دو بار در طول سال می‌کند و این امر برای مردم خیلی هزینه دارد.

وی با اشاره به اینکه چنانچه کسی بخواهد در طول سال دو بار چادر بخرد باید هزینه زیادی باید پرداخت کند افزود: سایر پوشش‌ها همچون مانتو در طول سال با تخفیف ارائه می‌شود؛ اما چادر تخفیف ندارد مگر اینکه کسانی از تخفیف آن به دنبال فرهنگ سازی حجاب باشند.

سنگ‌انداز‌ی مافیای چادر مشکی در ایران / واردکنندگان ‌کارخانه چادر شهرکرد را با مشکل مواجه کردندگزارش| داستان گرانی چادر مشکی و عدم تخصیص ارز دولتی؛ آیا چادر کالای فرهنگی نیست؟تأکید آیت‌الله خوشوقت بر حفظ چادر و حجاب برای تمام خانم‌ها/ چادر معمولی را تغییر ندهید

 

خانم عطایی خریدار چادر با بیان اینکه زنان جامعه باید به دلیل بی‌کیفیتی چادر‌‌های موجود چندین بار در طول سال چادر خرید کنند گفت: با وجود هزینه بالای چادر فروشنده‌ها تخفیفی در این زمینه ندارند در حالی که سایر پوشش‌ها با تخفیف‌های بسیاری خوبی در طول سال ارائه می‌شود.

خانم اکبری با بیان اینکه قیمت مانتوهای جلوباز بسیار ارزان‌تر از یک چادر معمولی است و برخی زنان چادری نیز برخلاف میل باطنی توان خرید چادر را از دست داده‌اند گفت: ا‌ین موضوع می‌تواند به مرور حجاب را تحت‌الشعاع خود قرار دهد و اینکه چه مسئول، سازمان، تشکیلاتی باید به این موضوع رسیدگی کند من نمی‌دانم.

وی عنوان کرد: دخترانی که به تازگی به سن تکلیف رسیده و در شرف انتخاب حجاب مناسب برای خود هستند، با حجم تبلیغاتی که از ناحیه دشمن وجود دارد و هزینه‌های سرسام‌آور خرید محصولات حجاب و عفاف ممکن است به جای چادر مشکی گرانقیمت از پوشش‌های نامتعارف و البته ارزان قیمت استفاده کنند.

خانم حیدری یکی دیگر از شهروندان کرمانشاهی گفت: اکثریت بازار به سمت فروش مانتو تمایل پیدا کرده‌اند که حتی برای یک مانتو متعارف نیز باید تمام بازار را جستجو کرد و کافی  است سری به ویترین مانتوفروشی‌ها در کرمانشاه بزنید و مشاهده کنید که مانتوهای جلوباز با قیمتی بسیار کمتر از مانتوهای متعارف و منطبق بر فرهنگ ایرانی اسلامی به مردم عرضه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه انواع لباس‌های غیر متعارف و غیر اسلامی در بازار وجود دارد افزود: چادر مشکی از همه گرانتر است و مانتوهای جلوباز در ویترین مغازه‌های کرمانشاه جولان دارد و قیمت این مانتوها بسیار ارزان‌تر از مانتوهای مجلسی است.

یک شهروند دیگر با گلایه از قیمت‌ سرسام آور پوشاک رسمی و در خور شأن بانوان گفت: ما خانواده‌های مذهبی برای انتخاب پوشش چند گزینه مقابل خود داریم؛ مانتوهای جلوباز و بدون دکمه‌ای که با قیمتی ارزان‌قیمت عرضه می‌شود که آن‌ها را می‌توان حتی از کنار خیابان تهیه کرد و چادری که برای تهیه ارزان‌ترین و بی‌کیفیت‌ترین مدل‌هایش باید بالای قیمت زیادی پرداخت کنیم.

بسیاری از خانواده‌ها نسبت به گرانی چادر مشکی گلایه دارند ولی براساس باورهای خود این حجاب برتر را انتخاب کرده و هزینه‌های آن را می‌پردازند ولی در روزگاری که خاکریز حجاب زیر آتش دشمن قرار دارد مسئولان می‌توانند برای مقابله با دشمن به کمک مردم بیایند.

انتهای پیام/833/ی

R41380/P/S6,68/CT7 واژه های کاربردی مرتبط عفاف و حجاب بیشتر بخوانید... قم باید مرکز تولید چادر مشکی در سطح بین‌الملل باشد چادر مشکی با قیمت مناسب در نمایشگاه تخصصی محصولات عفاف و حجاب عرضه می‌شود حجاب، مانعی بر سر راه نفوذ فرهنگی/ چرا چادر حجاب کامل است؟

منبع: تسنیم

کلیدواژه: عفاف و حجاب عفاف و حجاب چادر مشکی در بازار مانتوهای جلوباز گرانی چادر مشکی قیمت چادر مشکی هزار تومان خانواده ها طول سال پوشش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۶۹۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدئوی دیدنی از تاثیر حجاب و پوشش روی مشتری های یک فروشنده خانم | از شماره تلفن خواستن برای خریدهای بعدی تا ...

دریافت 22 MB

به گزارش همشهری آنلاین، در یک اقدام جالب یک بازیگر با گذاشتن یک دوربین مخفی می خواهد آزمایش اجتماعی را انجام دهد که در آن رفتار مردم نسبت به تغییر پوشش و حجابش را ثبت می کند.

در این ویدیو از گرفتن شماره برای خریدهای بعدی تا عینک پیشنهادی برای همسر به خانم فروشنده را شاهد هستید.

کد خبر 847598 منبع: مهر برچسب‌ها بهداشت روانی خبر مهم زنان - حجاب دستفروش - دستفروشی - دستفروشان

دیگر خبرها

  • آیت الله مکارم شیرازی: مردم از گرانی، فوق العاده رنج می‌برند
  • ویدئوی دیدنی از تاثیر حجاب و پوشش روی مشتری های یک فروشنده خانم | از شماره تلفن خواستن برای خریدهای بعدی تا ...
  • فلاحت پیشه: هم گشت ارشاد حجاب ناموفق بود هم گشت ارشاد مدیران
  • اجتماع حمایتی مردم و بانوان کرمانشاه از اجرای «طرح نور» برگزار شد
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز چیست؟
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز مشخص شد
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز مشخص شد / پیاز در مزرعه چه قیمتی دارد؟
  • پنج هزار و ۷۸۰ خانوار تحت پوشش بهزیستی
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال سن