Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدبیگی گفت: در حوزه اقتصاد نیازمند اقتصاد دیجیتال و آنلاین هستیم و اگر شفافیت زودتر رقم بخورد که بسترهای آن در کشور مهیا است، می توانیم درگاه های خروج پول، رانت، فساد و اختلاس را شناسایی کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «فاطمه محمدبیگی» در نشست خبری که امروز (شنبه ۲۸ تیر) در سالن اجتماعات باغستان قزوین برگزار شد، بیان کرد: بیش از ۵۰ روز از آغاز مجلس شورای اسلامی می گذرد و مجلس یازدهم زمانی تشکل شد که تحت شدیدترین تحریم های اقتصادی در تاریخ کره زمین هستیم و تقابل های شدید اقتصادی و فرهنگی برای ما رقم زده شده و در دورانی که کرونا همه جهان را درگیر کرده کار ما سخت و دشوار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته بر اساس وعده خداوند متعال با هر سختی، آسانی است و دریچه های رحمت الهی به روی ما باز شده است به طوری که با وجود شدیدترین تحریم ها و شیوع بیماری کرونا، شاهد رونمایی از اشتغال های جدید هستیم.

 

وی عنوان کرد: همزمان ما شاهد شکل گیری شرکت های دانش بنیان و صنایع زود بازده و صنایع کوچک بوده و افتتاح پروژه هایی مانند مس طارم را به زودی خواهیم داشت.

 

* دولت باید درگاه های رانت و فساد را شناسایی کند

محمدبیگی با اشاره به مشکلات اقتصادی و همچنین مشکلات فضای مجازی عنوان کرد: با توجه به اینکه کشور ما ثروتمند به لحاظ منابع طبیعی است ما عزم خود را جزم کردیم تا بهترین کارها را در مجلس رقم بزنیم و مجلس ترکیبی از تجربه، قدرت، دانش و جوانی، امید، عزت، اقتدار و محاسبه درونی است.  

 

وی توضیح داد: مجلس یازدهم رویکردهایی دارد که در چندین قسمت خلاصه می شود، یکی از رویکردها، شفاف سازی است به طوری که بیش از ۴۰ نماینده در مجلس شورای اسلامی هستند که  فعالیت ها را شفاف در اختیار مردم قرار می دهند و بنده هم یکی از این نماینده ها هستم بنابراین انتظار است رسانه ها فعالیت بنده را شفاف اطلاع رسانی کنند.

 

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اقدام دیگر در مجلس نظارت درونی به نمایندگان است موضوعی که شاید اگر در مجلس دهم رقم می خورد، موجب عدم پذیرش آنها در مجلس یازدهم نمی شد و قضییه رد اعتبارنامه آقای تاجگردون از مظاهر مبارزه در درون بود.

 

وی تأکید کرد: مجلس در داخل خود شروع به پاکسازی کرده و به اعضای خود نظارت می کند و اجازه ورود به شبکه های رانت، فساد و موازی خود را نمی دهد و وقت آن است که دولت هم این موضوع را مد نظر داشته باشد و درگاه های رانت، فساد، سوء مدیریت، کم کاری و عدم شفافیت در دولت باید شناسایی شوند و چقدر خوب است خود دولت این کار را رقم بزند.

 

* اجرای طرح مالیات بر خانه های خالی با هدف تبدیل مسکن از کالای سرمایه ای به مصرفی

محمدبیگی با اشاره به ضرورت بازنگری و پالایش برخی قوانین گفت: ما نیاز به حذف قوانین زائد و پالایش قوانین بر اساس شرایط موجود کشور داریم و نیاز به سرعت در بازنگری در برخی قوانین به خصوص در حوزه جهش تولید، رفع موانع تولید، تسهیل ازدواج و رسیدگی به وضعیت مسکن کشور و قوانین مربوط به امور مالیاتی داریم و معتقد هستیم این موارد باید کارآمد شوند.

 

وی اعلام کرد: برای نمونه اولین کار ما طرح اصلاح دوفوریتی قانون مالیات بر خانه های خالی و اصرار مجلس به اجرای آن است که با اجرای آن می توان مسکن را از کالای سرمایه ای به کالای مصرفی مردم تبدیل کنیم و سرمایه مردم را به سمت تولید در بنگاه های دیگر اقتصادی ببریم اگرچه در تولید مسکن اشتغالزایی نهفته است ولی این روند باید صحیح انجام شود که مافیا در آن شکل نگیرد.

 

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: فعالیت دیگر مردمی سازی اقتصاد است که به دنبال بنگاه های جدید اشتغالزایی و تعاونی ها صنفی و تعاونی های بزرگ و کوچک گروهی هستیم که بشود اقتصاد مردمی را رقم زد.

 

* مجلس از ابزارهای نظارتی خود برای مردمی کردن اقتصاد استفاده می کند

وی خاطر نشان کرد: برای پیگیری مشکلات ملی  و محلی مردم باید همه مردم مشارکت موثر داشته باشند و همه فرایندها  همنیاز به شفاف سازی دارد ما برای شفاف سازی در عرصه ملی برای نمونه در حوزه اقتصاد نیازمند اقتصاد دیجیتال و آنلاین هستیم و اگر شفافیت زودتر رقم بخورد که بسترهای آن در کشور مهیا است، می توانیم درگاه های خروج پول، رانت، فساد و اختلاس را شناسایی کنیم.

 

محمدبیگی افزود: این چاره راه ما در مردمی کردن اقتصاد است و در این فرایند نیازمند حضور ارگان های نظارتی هستیم و مجلس از ابزارهای نظارتی خود به خوبی استفاده خواهد کرد.

 

وی اضافه کرد: جو مجلس، جو خدمتگذاری است و در مجلس شورای اسلامی اولویت های اقتصادی مردم بیش از هرچیزی برای ما مهم است.

 

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مراجعات مردمی گفت: ۶۰ درصد مراجعان ما معیشتی، ۲۰ درصد مراجعات در حوزه اشتغال و ۲۰ درصد برای دریافت تسهیلات، وام جهیزیه و کمک هزینه درمان بوده است.

 

* اجرای اقتصاد مقاومتی سیاست مجلس در حوزه معیشتی است

وی در ادامه بیان کرد: سیاست معیشتی ما، اجرای اقتصاد مقاومتی است و سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی چندین سال است توسط رهبری ابلاغ شده است بنابراین از دولت می خواهیم قرارگاه اقتصاد مقاومتی را فعال کند؛ مجلس کلید واژه های رونق تولیدات داخلی، افزایش صادرات غیر نفتی و ایجاد نظام مالیاتی عادلانه را دنبال می کند.

 

محمدبیگی افزود: تدوین بودجه بدون نفت، موضوع دیگری است که دنبال می شود و دولت آنقدر این کار را نکرد که در کرونا، درب چاه های نفت بسته شد و مجبور شدیم افتصاد بدون نفت را تجربه کنیم.

 

وی توضیح داد: مبارزه قاطع با مفاسد اقتصادی، رفع انحصارات دولتی و تقویت حوزه بازرسی و نظارت از دیگر مواردی است که در مجلس دنبال می شود.

 

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت کوچک شدن دولت یادآور شد: دولت باید وارد شود و ساختار خود را کوچک کند و نباید در این خصوص مقاومت کند اگر دولت کوچک نشود اقتصاد مردمی نمی شود.

 

* هدف سوال از رئیس جمهور حساس کردن دولت نسبت به بحث معیشت و اقتصاد است

وی در خصوص سوال از رئیس جمهور گفت: ما سوال از رئیس جمهو را امضا کردیم ولی رسانه هایی شیطنت کرده و بحث استیضاح را مطرح کردند در حالی که بحث ما سوال از رئيس جمهور است هدف ما از سوال هم از رئیس جمهور، فعال کردن دولت و حساس کردن دولت نسبت به بحث معیشت و اقتصاد و بازرسی ها در بحث اقتصاد بود و به دنبال این هستیم دولت قرارگاه اقتصاد مقاومتی را تشکل دهد و پاسخگوی مشکلات بازار سکه ارز و مسکن به مردم باشد.

 

محمدبیگی در پاسخ به سوالی در خصوص اقدامات صورت گرفته در حوزه بهداشت و درمان افزود: ما در حوزه بهداشت و درمان به شدت فعالیت کرده و مشکلات را رصد کرده و پروژه به پروژه در حال دریافت بودجه هستیم.

 

وی عنوان کرد: در دیدار با معاون وزیر بهداشت مقرر شد برای تکمیل و تجهیز درمانگاه ها بودجه در نظر گرفته شود و در خصوص بیماران دیالیزی طی هفته های آتی نخستین محموله تجهیزات پزشکی وارد استان می شود که شامل ۲۰ سری دستگاه دیالیز و ملحقات آن است.

 

* اگر در بحث جمعیت تجدید نظر نکنیم وارد سیاه چاله جمعیتی می شویم

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی در خصوص کاهش جمعیت در کشور تصریح کرد: از سال ۶۵ به دعوت سازمان بهداشت جهانی و با پشتیبانی پنهانی پنتاگون و سه بنیاد یهودی، سیاستی در حوزه کاهش جمعیت به کشورهای جهان سوم عرضه شد و در این سیاست کشورها را مجبور به قبول تنظیم خانواده کردند.

 

وی تأکید کرد: بر این اساس از سال ۶۵ تا ۷۲ هدف این بود از هفت فرزندی به چهار فرزندی در دهه ۹۰ برسیم ولی در سال ۷۲ به چهار فرزندی رسیدیم و در سال ۷۹ به ۲ فرزندی رسیدیم و هیچ ملتی برای ۲ فرزندی برنامه ریزی نمی کند.

 

محمدبیگی اضافه کرد: اگر در بحث جمعیت تجدید نظر نکنیم وارد سیاه چاله جمعیتی شده و ۳۰ درصد جمعیت ایران سالمند خواهد شد و حقوق بازنشستگی، تٔمین بار سلامت و نگهداری، چندان هزینه ای را تحمیل می کند که یک کشور ورشکسته در نظام بیمه ای و شغلی و وابسته به بیگانه را داریم بنابراین باید سیاست های جمعیتی را تغییر دهیم.

 

پایان پیام/293

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی مجلس شورای اسلامی اقتصاد مقاومتی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی اقتصاد مقاومتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۶۹۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیرساخت‌های درمانی مرکز استان سمنان نیازمند توسعه

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس گلرو نماینده مردم شهرستانهای سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی و منتخب مردم در مجلس دوازدهم، طی نامه ای به رئیس جمهور و مذاکره با وزیر بهداشت، با اشاره به کمبود زیرساخت درمانی در مرکز استان، خواستار توسعه بیمارستان کوثر از ۳۰۰ تخت به ۸۰۰ تخت شد.

گلرو از تلاش های دولت رئیسی در ایجاد زیرساخت های درمانی از جمله سوانح سوختگی، اورژانس کوثر، مرکز جامع تشخیص و درمان سرطان کوثر، تامین دستگاه فوق پیشرفته رادیوتراپی برای درمان سرطان، توسعه بیمارستان امیرالمومنین بعنوان بیمارستان دوم مرکز استان تقدیر کرد.

این عضو خانه ملت با اشاره به تردد میلیونی زائران امام رضا (ع) از سمنان و خدمات ملی مراکز درمانی سمنان، زیرساخت های موجود را کافی ندانست و بر ضرورت توجه جدی وزارت بهداشت به تامین زیرساخت درمانی حوزه انتخابیه تاکید کرد.

کد خبر 6092893

دیگر خبرها

  • شوراها روزنه‌ها و منافذی که به رانت اطلاعاتی برای عده‌ای خاص می‌انجامد را مسدود کنند
  • تخصص بدون تعهد و تعهد بدون تخصص زمینه‌های فساد را ایجاد می‌کند
  • زیرساخت‌های درمانی مرکز استان سمنان نیازمند توسعه
  • بدون آرام‌سازی اقتصاد امکان انجام هیچ کاری نیست
  • قالیباف: این مجلس به دوران تاریک رانت‌های صنفی پایان داد
  • اقدامی غیرقانونی علیه کسب‌وکارهای آنلاین ایرانی/ پای رانت به فضای مجازی کشیده شد!
  • زمین و تسهیلات از دولت ساخت با مردم/ به جز چند کلانشهر دولت مشکلی برای تامین زمین ندارد
  • نیازمند تقویت اقناع در دولت هستیم
  • مجلس بعدی باید ریل‌گذاری درستی برای دولت ایجاد کنند
  • لابی‌های سنگین در راهروهای مجلس برای صندلی ریاست