Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر لجستیک و حمل و نقل راه اندازی سامانه نوبت دهی هوشمند کامیون ها در مرز بازرگان، گفت: سامانه نوبت دهی برای کامیون ها با هدف تسهیل تردد در مرز و افزایش رفاه حال رانندگان با سرمایه گذاری بخش خصوصی در مرز بازرگان راه اندازی شد.

صفری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: سامانه نوبت دهی برای کامیون ها با هدف تسهیل تردد در مرز و افزایش رفاه حال رانندگان با سرمایه گذاری بخش خصوصی در مرز بازرگان راه اندازی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: این سامانه با هدف کاهش حجم کاری، تسهیل تردد در مرز و افزایش رفاه حال رانندگان و با حجم سرمایه گذاری 400 میلیارد ریالی بخش خصوصی راه اندازی شده است.

صفری ادامه داد: طرح اولیه این سامانه از ابتدای سال 95 آغاز شد و از ابتدای مرداد بهره برداری از آن آغاز می شود که جابجایی 550 تریلی در روز از مزایای آن است که برای 30 نفر هم اشتغال زایی شده است.

وی یادآور شد: به زودی با بهره برداری کامل از طرح بزرگ نوبت دهی هوشمند کامیونها، علاوه بر ارائه خدمات رفاهی به رانندگان و ساماندهی خدمات، از صف کامیون ها در جاده ترانزیتی ماکو بازرگان جلوگیری و امنیت کالا و کامیونهای خروج از کشور در این محل تامین می شود.

این مسوول گفت: سرمایه گذاری در زیرساخت های مربوط به لجستیک و حمل و نقل بین المللی در محدوده منطقه آزاد ماکو یک دستور کار جدی سازمان منطقه آزاد است و همین طور زیرساخت های دیگر لجستیکی از قبیل احداث تیر پارک ها و مجموعه های لجستیکی مشمول انبارها که در منطقه هم از طریق سازمان منطقه آزاد و هم با مشارکت بخش های خصوصی از گذشته شروع شده و الان هم در حال انجام است.

خاطرنشان می شود سالانه از طریق مرز بازرگان به عنوان بزرگترین مرز زمینی کشورمان بیش از 300 هزار دستگاه کامیون تردد می کنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مرز بخش خصوصی کامیون حمل و نقل سامانه نوبت دهی مرز بازرگان سرمایه گذاری راه اندازی کامیون ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۶۹۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود

شهردار مشهد مقدس از راه‌اندازی سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان رضوی و به نقل از روابط عمومی شهرداری مشهد، محمدرضا قلندرشریف در مراسم امضای تفاهم‌نامه تشکیل دفتر همکاری مشترک دانشگاه فردوسی و شهرداری مشهد اظهار کرد: یک لحظه غفلت در شهر باعث نارضایتی و بحران می‌شود، مثلاً نشست یک خیابان در مشهد به سرعت رسانه‌ای می‌شود و همه پیگیر آن می‌شوند.

وی افزود: دانشگاه‌ها درگیر موضوعات شهری هستند و بهترین مکان برای اینکه علم به عمل برسد، مدیریت شهری است چرا که ویترین خدمات دولت است؛ امروز شهرداری مشهد بیش از ۴۰۰ خدمت به مردم ارائه می‌کند و این گستردگی کار مقداری مدیریت شهری را به سمت تصمیم لحظه‌ای می‌برد و اگر از قبل برای بحران فکر شده باشد، تصمیم هم لحظه‌ای و هم علمی خواهد بود.

قلندرشریف اضافه کرد: دانشگاه در این زمینه می‌توانند کمک کند و در کنار آن خلاقیت نیز از اهمیت زیادی برخوردار است، در این دوره مدیریت شهری دفتر خلاقیت در شهرداری تشکیل شد که کارهای خوبی نیز انجام شده است.

شهردار مشهد مقدس افزود: ارتباط مناسب بین خلاقیت با بدنه شهرداری، ظرفیت خوبی برای همکاری دانشگاه و شهرداری به وجود آورده و این همکاری تصمیم‌گیری برای مدیریت شهری را در موقعیت‌های مختلف آسان می‌کند.

وی با بیان اینکه تا امروز پژوهش‌های زیادی برای شهرداری انجام شده که عملیاتی نبوده است، گفت: اگر پایان‌نامه‌ها هدف‌دار باشند و در قالب موضوعات شناسایی شده تنظیم شوند، کار ما در شهرداری راحت‌تر خواهد شد.

قلندر شریف تصریح کرد: سامانه شمس برای شناسایی موضوعات شهرداری در حال راه‌اندازی است و همه مسائل شناسایی شده در آن ثبت می‌شود و ما هم از ایده‌ها برای حل آن‌ها استقبال می‌کنیم.

شهردار مشهد خاطرنشان کرد: امروز مشهد به‌عنوان دبیرخانه خلاقیت کلانشهرها تعیین شده و در حوزه هوشمندسازی و خلاقیت پیشرو است و در ارزیابی صورت گرفته رتبه اول کشور و سوم غرب آسیا در هوشمندسازی را داریم.

وی با تاکید بر اینکه به دنبال این هستیم تا همه فرآیندهای خدمات شهری آنلاین شود، یادآور شد: در حال حاضر جمع‌آوری پسماند خشک، مجوزهای حمل خاک، آتش‌نشانی و … هوشمند شده است و در آینده نزدیک هم پیش‌نویس پروانه ساختمانی در لحظه صادر خواهد شد.

قلندر شریف تاکید کرد: اگر در این حوزه‌ها سریع پیش نرویم عقب می‌مانیم و این مستلزم این است که ارتباط میان شهرداری و دانشگاه شکل بگیرد و پایان‌نامه‌ها کاربردی باشد، اگر علم با تجربیات عملیاتی شهرداری ترکیب شود در آموزش دانشگاه هم تأثیرگذار است و آن را تقویت می‌کند.

وی گفت: ٢٠ کار ویژه در مدیریت شهری استخراج شده و روی آن کار می‌شود، همکاری میان دانشگاه فردوسی و شهرداری مشهد را می‌توان از اینجا شروع کرد، با برقراری این همکاری دانشجویان می‌توانند تأثیرگذاری کارشان را ببینند و از طرف دیگر در شهرداری، هم هزینه‌ها کاهش پیدا می‌کند و هم کیفیت کار بالا می‌رود.

کد خبر 747677

دیگر خبرها

  • نصب سه هزار و ۲۰۰ دستگاه کنتور هوشمند روی چاه‌های آب
  • سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود
  • مشارکت مردم بندرانزلی در سامانه هوشمند تفکیک زباله از مبدا
  • ۳۲۰۰ کنتور هوشمند روی چاه‌های آب در کرمانشاه نصب‌ شد
  • تولید سامانه هوشمند تجهیزات ساختمانی
  • تجهیز کریدورهای حمل بار مازندران به سامانه هوشمند توزین
  • جزییات راه اندازی سامانه انتظامی نظام پزشکی
  • مازندران مجهز به سامانه هوشمند ثبت تخلفات اضافه تناژ ناوگان باری
  • ثبت هوشمند تخلفات اضافه تناژ ناوگان باری در مازندران
  • محموله صادراتی اسرائیل در مرز بازرگان توقیف شد + جزئیات