Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، پیشرفت عملیات اجرایی تقاطع غیرهمسطح بزرگراه آزادگان با بزرگراه شهید نجفی رستگار به مرز ۹۳ درصد رسید. 

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران با اعلام این خبر گفت: عملیات اجرایی تقاطع بزرگراه آزادگان با بزرگراه شهید نجفی رستگار روی تکمیل پل روگذر جنوب به غرب این تقاطع متمرکز شده است تا به این ترتیب مسیر تندروی شمالی بزرگراه شهید نجفی رستگار و مسیر تندروی شمالی بزرگراه آزادگان به یکدیگر متصل شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی پیوسته با بیان آنکه طول تقریبی این پل روگذر ۷۰ متر بوده و به روش پیش تنیده احداث شده است، یادآور شد: تقاطع بزرگراه آزادگان، غربی‌ترین تقاطع موجود در پروژه احداث بزرگراه شهید نجفی رستگار به شمار می‌آید و شامل یک پل روگذر جنوب به غرب و یک مسیر زیرگذر در امتداد تندروی غرب به شرق بزرگراه است. با تکمیل این تقاطع و مسیرهای تندروی بزرگراه شهید نجفی رستگار، ترافیک ترانزیتی و بزرگراهی از رفت‌وآمدهای محلی تفکیکی شده و ضمن بهبود وضعیت تردد در مبادی ورودی شرق و جنوب شرق تهران، ترافیک عبوری به سمت استان‌های جنوبی کشور روان‌تر خواهد شد.

زیرگذر بزرگراه آزادگان در ناحیه تقاطع غیرهمسطح بزرگراه آزادگان با بزرگراه شهید نجفی رستگار، به تازگی برای تردد خودروها گشوده شده است.

تقاطع بزرگراه آزادگان که غربی‌ترین تقاطع موجود در پروژه احداث بزرگراه شهید نجفی رستگار به شمار می‌آید شامل یک پل روگذر جنوب به غرب و یک مسیر زیرگذر در امتداد تندروی غرب به شرق بزرگراه است و عملیات اجرایی آن همزمان با تکمیل فاز دوم پروژه احداث بزرگراه شهید نجفی رستگار خاتمه پیدا می‌کند.

با اتمام فاز دوم پروژه شهید نجفی رستگار، رینگ بزرگراهی جنوب شهر تهران تکمیل شده و حرکت خودروهای عبوری که قصد سفر از استان‌های شرقی به سمت استان‌های غربی و بالعکس دارند، تسهیل می‌شود.

فاز اول بزرگراه شهید نجفی رستگار در منطقه ۱۵ تهران، شانزدهم آذر ماه ۹۹ با حضور پیروز حناچی شهردار تهران و محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران به بهره‌برداری رسید.

پیروز حناچی شهردار تهران در آیین بهره‌برداری از فاز اول این پروژه گفته بود: پروژه بزرگراه شهید نجفی رستگار در ضلع جنوب شرقی تهران هدایت ترافیک سنگین را برای افرادی که به داخل شهر وارد نمی‌شوند و تنها می‌خواهند از شهر عبور کنند، بر عهده دارد. این بزرگراه از منطقه‌ای عبور می‌کند که پرتراکم و پرجمعیت است؛ طبق سیاست‌های شهرداری تهران اجرای پروژه در نقاطی که تراکم نفرات در هکتار بالا است، در اولویت بیشتری قرار دارد، هر چند ما وظیفه داریم برای تمام شهروندان شرایط مناسب را مهیا کنیم.

کد خبر 531955 برچسب‌ها ترافیک - شهری شهرداری تهران شهر

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: ترافیک شهری شهرداری تهران شهر بزرگراه شهید نجفی رستگار بزرگراه آزادگان پل روگذر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۶۹۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از ۲ پروژه راهگشای عمرانی در بزرگراه آزادگان تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، هادی حق‌بین، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران درباره جزئیات یکصد و هجدهمین پویش امید و افتخار اظهار کرد: پروژه‌های بهسازی آسفالت بزرگراه آزادگان و تعریض مسیر کندروی شرقی این بزرگراه در تقاطع با بزرگراه شهید لشگری، همزمان با یکصد و هجدهمین رویداد امید و افتخار در روز شنبه هشتم اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳- تحویل شهروندان خواهد شد.

حق‌بین با اشاره به اهمیت بهسازی آسفالت معابر بزرگراهی شهر تهران به ویژه بزرگراه آزادگان یادآور شد: طی سالیان گذشته روند بهسازی آسفالت بزرگراه آزادگان به دلایلی مختلف از جمله کمبود آسفالت و بتن غلتکی یا عدم صدور مجوزهای ترافیکی با کندی پیش می‌رفت تا اینکه مدیریت شهری در سال گذشته تصمیم گرفت ضمن انتخاب یک گزینه اجرایی مناسب‌تر، علاوه بر تسریع روند بهسازی، جریان ترافیک در هنگام اجرای عملیات عمرانی را تسهیل کند.

وی افزود: در سال ۱۴۰۲ همزمان با خرید کارخانجات جدید آسفالت و ثبت رکورد تولید و اجرای ۱.۵ میلیون تن آسفالت، انتخاب روش احیای عمیق با سیمان، سبب شد تا سرعت کار بهسازی آسفالت بزرگراه آزادگان دو چندان شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با یادآوری اینکه عملیات بهسازی مسیرهای تندروی بزرگراه آزادگان در فاصله سال‌های ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۱ فقط روی یک مقطع ۹ کیلومتری انجام شده بود، گفت: در سال ۱۴۰۲، بیش از ۱۲ کیلومتر از مسیرهای تندروی بزرگراه آزادگان به صورت تمام عرض بهسازی شد و از این حیث در سرعت بهسازی روکش آسفالت معابر بزرگراهی نیز به رکوردی جدید دست یافتیم.

وی با اشاره به اهمیت بهسازی بزرگراه آزادگان به عنوان کمربندی جنوبی و غربی تهران و وسعت پروژه بهسازی بزرگراه آزادگان، گفت: در سال ۱۴۰۲ مساحتی بالغ بر ۲۱۶ هزار مترمربع از این بزرگراه با اجرای ۵۱ هزار تن آسفالت و هزینه ۲۵۲ میلیارد تومان بهسازی شد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در خصوص دومین پروژه قابل بهره‌برداری در محدوده بزرگراه آزادگان، یادآور شد: عرض کم محور کندروی بزرگراه آزادگان در مسیر جنوب به شمال و در محل تقاطع با بزرگراه شهید لشگری منجر به ایجاد گره و گلوگاه ترافیکی یا پس زدگی بار ترافیک می‌شد و از این رو تعریض این مقطع از مسیر کندروی بزرگراه از ۲ خط عبوری به ۳ خط و اصلاح لوپ‌های منتهی به آن از فرودین سال ۱۴۰۲ آغاز شد.

به گفته معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، ایمن‌سازی و تحکیم کوله پل‌های ۳ گانه بزرگراه شهید لشگری و اجرای دیواره‌ها از دیگر اقداماتی است که به عنوان پیش نیاز عملیات تعریض و در قالب این پروژه انجام شد و مجموعه اقدامات یادشده علیرغم دشواری‌های اجرایی به دلیل مجاورت با ترافیک سنگین بزرگراه آزادگان طی یکسال به اتمام رسید.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران. هزینه پروژه تعریض و ایمن‌سازی کندروی شرقی آزادگان در محدوده پل شهید لشگری را نیز ۴۳ میلیارد تومان عنوان کرد و بر این اساس، از مجموع هزینه انجام شده ۲۹۵ میلیارد تومانی برای پویش امید و افتخار آتی خبر داد.

کد خبر 6087603

دیگر خبرها

  • آغاز ترافیک‌صبحگاهی تهران
  • آغاز ترافیک صبحگاهی تهران/ افزایش ترافیک در معابر بزرگراهی
  • آغاز ترافیک‌صبحگاهی تهران/افزایش ترافیک در معابر بزرگراهی
  • ترافیک سنگین در محور‌های شمال شرق پایتخت
  • ترافیک سنگین در محورهای شمال شرق پایتخت
  • افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال | ویژگی های این معبر جدید پایتخت
  • افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال | این بزرگراه شرق تهران را از دست کامیون های سنگین خلاص می کند
  • بازدید وزیر کشور از پروژه بزرگراه شهید بروجردی در جنوب تهران
  • بهره برداری از ۲ پروژه راهگشای عمرانی در بزرگراه آزادگان
  • بهره‌برداری از ۲ پروژه راهگشای عمرانی در بزرگراه آزادگان تهران