Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@20:20:14 GMT

واکسن دانشگاه آکسفورد در برابرکرونا موفق عمل کرد

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۷۰۰۴۳

واکسن دانشگاه آکسفورد در برابرکرونا موفق عمل کرد

براساس گزارش‌های منتشر شده، داوطلبانی که واکسن ضد کرونای توسعه داده شده توسط دانشگاه آکسفورد را دریافت کرده‌اند در برابر ویروس کرونا ایمن بوده‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از دیلی‌میل، نتایج یک بررسی تازه‌ در انگلیس نشان می‌دهد، داوطلبانی که واکسن ضد کرونای توسعه داده شده توسط دانشگاه آکسفورد را دریافت کرده‌اند در برابر کرونا ایمن بوده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 واکسن دانشگاه آکسفورد پس از کسب نتایج امیدبخش، مرحله سوم بررسی‌ها را پشت سر گذاشته است؛ مرحله‌ای که در آن واکسن از نظر ایمنی و سلامتی تست می‌شود و این مرحله مهم‌ترین مرحله به شمار می‌رود.

شرکت داروسازی بریتانیا «Astra Zenica» از آمادگی خود برای شروع کار ساخت واکسن خبر داده و دانشمندان انگلیسی تا ۸۰ درصد اطمینان دارند که واکسن ضد کرونای آنها تا ماه سپتامبر آماده می‌شود.

امیدواری برای واکسن کارآمد Covid-19 در حال رشد است زیرا دو پروژه توسعه واکسن در انگلیس و آمریکا نتایج مثبت را نشان داده‌اند.

تیم‌های دانشگاه آکسفورد و شرکت دارویی مدرنا، هر دو نشان داده‌اند که داوطلبان در طول آزمایشات مصونیت و ایمنی در برابر کرونا را بروز داده‌اند.

گزارش شده است، بدن افرادی که واکسن آکسفورد را دریافت کرده‌اند در حال تولید آنتی بادی و گلبول‌های سفید و لنفوسیت تی هستند که در صورت آلوده شدن، بدن آنها به مبارزه با ویروس کمک می‌کند.

در حالی که تحقیقات اولیه روی آنتی بادی‌ها متمرکز شده است، دانشمندان به طور فزاینده‌ای به نوعی مصونیت به نام ایمنی سلول T  که توسط گلبول‌های سفید کنترل می‌شود روی آورده‌اند.

یکی از کارشناسان دانشگاه آکسفورد در گفت‌وگویی با ITV News  اظهار داشت: نکته مهمی که باید در نظر داشته باشید این است که دو پاسخ به سیستم ایمنی بدن وجود دارد: آنتی بادی‌ها و سلول‌های T؛ همه محققان روی آنتی بادی ها متمرکز شده‌اند، اما شواهد در حال رشدی وجود دارد که نشان می‌دهد پاسخ سلول‌های T در دفاع در برابر ویروس کرونا مهم است.

سلول‌های T کشنده به طور مستقیم به سلول‌های آلوده به ویروس و سلول‌های سرطانی حمله می‌کنند و با تولید پروتئین خاص به نام پرفورین منافذی در این سلول‌ها به وجود می‌آورند و موجب مرگ آن‌ها می‌شوند. به همین علت این نوع از پاسخ ایمنی به ایمنی سلولی معروف است.

واکسن انگلیس علیه ویروس کرونا، علائم مثبتی را مبنی بر تولید سلول‌هایی نشان داده که می‌توانند بیماری را از بین ببرند.

این واکسن توسط شرکت AstraZeneca  مستقر در کمبریج، انگلیس ساخته می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: کرونا واکسن دانشگاه انگلیس توسعه آکسفورد ویروس ویروس کرونا کووید 19 دانشگاه آکسفورد آنتی بادی سلول ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۷۰۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، نتایج یک پژوهش‌ جدید در بریتانیا نشان می‌دهد که ۲ میلیون نفر در سراسر این کشور همچنان از علایم کووید طولانی رنج می‌برند که ۳۸۱ هزار نفر از این افراد، فعالیت‌های روزانه خود را محدود کرده‌اند.

اداره ملی آمار بریتانیا اعلام کرد که ۳.۳ درصد از افرادی که داده‌هایشان در این پژوهش مورد مطالعه قرار گرفته است، بین ۶ فوریه تا ۷ مارس اعلام کردند که پس از ۴ هفته همچنان دارای علایم کووید هستند.

نتایج این پژوهش که روز پنج‌شنبه ۲۵ آوریل منتشر شده، نشان می‌دهد که ۰.۴ درصد به تعداد افرادی که در ماه مارس ۲۰۲۳ از علایم کووید طولانی رنج می‌بردند افزوده شده است.

کووید طولانی یکی از عوامل افزایش جمعیت غیرفعال در بریتانیا بوده که از زمان همه‌گیری کرونا حدود ۷۰۰ هزار نفر به آن افزوده شده است.

داده‌های این پژوهش نشان می‌دهد ۹.۱ درصد افرادی که بیکار بودند یا به دنبال شغل هم نمی‌گشتند، علائم کووید طولانی را گزارش کرده‌اند که تقریباً سه برابر نرخ آن نسبت به کل جمعیت بریتانیا است.

بر اساس نتایج این پژوهش، پنج درصد از افرادی که در گروه سنی ۴۵ تا ۵۴ سال به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند، از علایم کووید طولانی رنج برده‌اند که بیشترین رقم در بین گروه‌های سنی است.

این پژوهش همچنین نشان می‌دهد که نرخ زنانی که علایم بیماری کرونا را گزارش کرده‌اند ۲۰ درصد بیشتر از مردان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • محققان ایتالیایی پی بردند؛ نقش آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • نحوه تاثیر آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی دندان پیشگیری می‌کند
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • اعتراض دانشجویان آکسفورد به سفر پلوسی
  • افزایش ۳۰ درصدی ذخیره خون بند ناف نوزاد در هرمزگان
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد