Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@00:30:44 GMT

بازداشت برگزار کنندگان مجلس عروسی در رشتخوار

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۷۰۱۱۰

بازداشت برگزار کنندگان مجلس عروسی در رشتخوار

ایسنا/خراسان رضوی فرماندار شهرستان رشتخوار گفت: در پی الزامی شدن جلوگیری از برگزاری مراسم عروسی و عزا در این شهرستان، پنج نفر از اعضای خانواده عروس و داماد به دلیل برگزاری مجلس عروسی در روستای چاهشورک بخش جنگل رشتخوار بازداشت شدند.

خالقداد عرب در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: پس از شیوع ویروس کرونا و مصوبات ستاد پیشگیری کشوری در شهرستان رشتخوار نیز پروتکل‌های بهداشتی بومی‌سازی و هشدارهای لازم اعلام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در ابتدای شیوع ویروس کرونا نیز ضمن ضدعفونی معابر عمومی نظارت جدی بر رستوران‌ها، تالارها و اماکن تجمعی از جمله عروسی و عزا صورت گرفت.

فرماندار شهرستان رشتخوار مطرح کرد: به دلیل بهبود وضعیت متأسفانه مردم تا حدودی نسبت به این بیماری بی‌تفاوت شده بودند و عادی‌سازی صورت گرفت به همین دلیل مجبور شدیم سخت‌گیرانه‌تر از قبل پروتکل‌های بهداشتی را در سطح شهرستان رشتخوار اجرا کنیم.

وی بیان کرد: چون شهرستان‌های اطراف مجالس عروسی و عزا را برگزار می‌کردند و تالارها بازگشایی شد ما هم مجبور به بازگشایی این اماکن شدیم به‌ طوری که طی روزهای اخیر به دلیل برگزاری مجالس عروسی و عزا و رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی ویروس کرونا در رشتخوار گسترش بیشتری یافت.

فرماندار شهرستان رشتخوار افزود: به علت شیوع بیشتر ویروس کرونا موضوع در جلسه شورای تأمین و ستاد پیشگیری از ویروس کرونای شهرستان مطرح و مجدد تالارها تعطیل و فعالیت رستوران‌ها فقط بیرون‎بر شد.

وی همچنین تصریح کرد: برای برگزاری مجالس عزا در آرامستان‌ها نیز تصمیمات خاصی اتخاذ شده است، خوشبختانه در مبارزه با ویروس کرونا وحدت رویه و تعامل خوبی بین مدیران و ائمه جمعه شهرهای رشتخوار، جنگل و فتح‌آباد ایجاد شده است.

عرب در ادامه گفت: با وجود اینکه برگزاری مجالس عروسی در سطح شهرستان ممنوع اعلام شده اما طی چند روز گذشته دو مجلس عروسی در روستای چاهشورک بخش جنگل رشتخوار  برگزار شد که با پیگیری‌های صورت گرفته توسط دادستان پنج نفر از اعضای خانواده عروس و داماد به دلیل تدارک عروسی و به خطر انداختن سلامت عمومی جامعه بازداشت شدند.

وی با تأکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و برگزار نکردن مجالس عروسی در سطح شهرستان افزود: با توجه به اینکه شهرستان رشتخوار در وضعیت نارنجی قرار دارد شخصاً هر روز چندین اداره را مورد بازدید قرار می‌دهم و در صورت مشاهده تخلفات تذکرهای لازم داده می‌شود.

فرماندار شهرستان رشتخوار مطرح کرد: ضمن اینکه تمامی کارمندان ادارات مکلف به استفاده از ماسک هستند از ارائه خدمات به افرادی که ماسک نداشته باشند خودداری می‌کنند، در حال حاضر فقط ۴۰ درصد مردم از ماسک در اماکن عمومی استفاده می‌کنند و ۶۰ درصد دیگر با وجود ضرورتی که در پیشگیری از انتقال ویروس دارد، از ماسک استفاده نمی‌کنند.

وی عنوان کرد: متأسفانه تعدادی از کارکنان و مدیران ادارات، پزشکان و مردم به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و افرادی نیز در قرنطینه خانگی هستند.

عرب اظهار کرد: در حال حاضر ۱۰ تخت از بیمارستان ۳۲ تختخوابی شهرستان رشتخوار به بیماران کرونایی اختصاص یافته است البته چون تعدادی از بیماران شهر جنگل در بیمارستان شیخ بهلول گناباد و بخشی از بیماران دهستان آستانه و رشتخوار نیز در بیمارستان نهم دی تربت‌حیدریه بستری می‌شوند به همین دلیل با مشکل خاصی مواجه نیستیم.

وی بیان کرد: بر اثر شیوع ویروس کرونا بخش اعظمی از کارگران فصلی و مشاغل مختلف به خصوص تالارها آسیب دیدند که گزارش آن به استان ارسال شده است.

عرب افزود: با همت سپاه، ائمه جمعه، مدیران و کارکنان ادارات و خیران بالغ‌بر یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان جمع‌آوری و در بین مستمندان غذای گرم و سبد غذایی توزیع شد.

فرماندار شهرستان رشتخوار گفت: برای مبارزه با ویروس کرونا چاره‌ای جز همزیستی با این ویروس و رعایت پروتکل‌های بهداشتی نداریم، مدیران و کارکنان ادارات و ائمه جمعه با زدن ماسک الگویی برای اقشار مختلف جامعه هستند، باید فرهنگ‌ سازی بیشتری برای استفاده از ماسک توسط تمام اقشار مختلف جامعه صورت گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مراسم عروسي کروناویروس كرونا ماسك رشتخوار فرماندار شهرستان رشتخوار پروتکل های بهداشتی مجالس عروسی ویروس کرونا عروسی و عزا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۷۰۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش‌ الظلم

به گزارش جام جم آنلاین، در اطلاعیه روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آمده است: به اطلاع امت شهیدپرور ایران اسلامی می‌رساند بامداد امروز (شنبه) رزمندگان قرارگاه قدس در یک عملیات مشترک اطلاعاتی و عملیاتی با اداره کل اطلاعات سیستان و بلوچستان چند نفر از عوامل تامین و پشتیبانی کننده که نقش محوری در ۲ عملیات گروهک تروریستی جیش الظلم در تاریخ‌های ۲۴ آذر ۱۴۰۲ در ستاد انتظامی و ۱۶ فروردین سال جاری در سپاه شهرستان راسک را داشته و در مدرسه دینی انوارالحرمین روستای پشامگ از توابع این شهرستان مخفی شده بودند را با همکاری مردم شریف منطقه شناسایی و دستگیر کردند.

دیگر خبرها

  • پلمب رستوران و تالار پذیرایی به علت تیراندازی عروسی در خرم‌آباد
  • بازداشت عامل چاقوکشی در ایلام
  • بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش‌ الظلم
  • عوامل پشتیبانی جیش العدل در راسک بازداشت شدند
  • برگزاری آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در مشهد
  • آزمون اعطای مدرک تخصصی حفاظ قرآن کریم در کردستان برگزار شد
  • همایش هفته شورا‌ها در جغتای برگزار شد
  • غول جدید ماهواره‌ای به رقابت با ایلان ماسک می‌رود
  • انتخابات مرحله دوم دوازدهمین دوره مجلس در قائم‌شهر تمام‌الکترونیک برگزار می‌شود
  • انتخابات مرحله دوم دوازدهمین دوره مجلس در قائمشهر تمام الکترونیک برگزار می‌شود