Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-06@15:05:15 GMT

فروش خودرو به قیمت کارخانه، شگرد جدید کلاهبرداران

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۷۰۳۷۵

فروش خودرو به قیمت کارخانه، شگرد جدید کلاهبرداران

رئیس پلیس آگاهی استان البرز گفت: اعضای باند کلاهبرداری که خود را منتسب به شرکت‌های بزرگ خودرویی معرفی می‌کردند با ترفند فروش خودرو به قیمت کارخانه از 41 نفر، 35 میلیارد ریال کلاهبرداری کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، محمد نادربیگی، رئیس پلیس آگاهی استان البرز، امروز در جمع خبرنگاران، گفت: در پی ارجاع گزارش درگیری از کلانتری 24 کمالشهر به پلیس آگاهی، مبنی بر درگیری تعدادی از مال باختگان با خانواده فردی که متهم به کلاهبرداری است و ضرب و جرح تعدادی از مالباختگان در جریان این درگیری موضوع به صورت ویژه در دستورکار پلیس مبارزه با حمل و کلاهبرداری قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متهم با راهنمایی یک باند کلاهبرداری حرفه ای که خود را از شرکای شرکت‌های خودروسازی و صاحب چندین نمایشگاه اتومبیل معرفی می‌کردند اقدام به کلاهبرداری کرده است.

 

رئیس پلیس آگاهی استان البرز افزود: در بررسی‌های ابتدایی مشخص شد که همزمان با ثبت نام شرکت‌های خودروسازی برای قرعه کشی و تحویل خودرو به متقاضیان، فردی که از کارگران یکی از شرکت‌های خودروسازی است با توجه به ظاهر موجه، و جلب اعتماد همکاران خود با راهنمایی یک باند کلاهبرداری حرفه ای که خود را از شرکای شرکت‌های خودروسازی و صاحب چندین نمایشگاه اتومبیل معرفی می‌کردند، با ادعای این موضوع که می‌تواند از طریق این افراد خودرو به قیمت کارخانه خریداری کرده و ظرف یک ماه تحویل آن‌ها بدهد، اقدام به کلاهبرداری از کارگران و خانواده‌های آن‌ها کرده است.

این مقام مسؤول در ادامه یادآور شد: پس از گذشت مدتی که متهم موفق به انجام تعهدات خود نشد، مال باختگان به در منزل وی مراجعه و این موضوع منجر به درگیری دسته جمعی بین آن‌ها و خانواده متهم شد، در نهایت نامبرده دستگیر شد.

نادربیگی با اشاره به اینکه در ادامه بررسی پرونده و مواجهه حضوری با متهم وجوه دریافتی از مال باختگان 35 میلیارد ریال بوده است، تصریح کرد: این مبلغ پس از کسر مبلغی به حساب یک دختر بچه هفت ساله که فرزند یکی از اعضای باند کلاهبرداری است واریز شده است.

وی یادآور شد: با هماهنگی مراجع قضایی سردسته باند کلاهبرداری که از مجرمان سابقه دار و تحت تعقیب مراجع قضایی است نیز با تلاش کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری دستگیر و در بازجویی‌های انجام شده ضمن قبول اتهامات خود متهم ردیف اول از 41 نفر از کارگران و خانواده‌های آن‌ها به مبلغ 35 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده و وجوه مورد نظر به منظور مشارکت در سرمایه گذاری به صورت پوششی به حساب دخترش وایز و از آن جا به حساب شخص دیگری انتقال یافته است.

کلاهبرداری از 41 کارگر و خانواده‌های آن‌ها به ارزش ریالی 35 میلیارد توسط کلاهبرداران حرفه ای!

 

رئیس پلیس آگاهی استان البرز تصریح کرد: تا کنون 4 نفر از اعضای این باند کلاهبرداری دستگیر شده است.

وی خطاب به مردم افزود: در صورتی که با چنین روشی مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند به پلیس آگاهی مراجعه کنند.

نادربیگی در پایان با بیان اینکه 24 نفر از شکایات این پرونده مورد رسیدگی قرار گرفته است، بیان کرد: متقضایان از مراجع رسمی اقدام به خرید خودرو کرده و فریب ظاهر افرادی که خود را صاحب نفوذ معرفی می‌کنند، نخورند.

انتهای پیام/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: خودرو آگاهی استان البرز قیمت رئیس پلیس آگاهی استان البرز خرید و فروش خودرو رئیس پلیس آگاهی استان البرز شرکت های خودروسازی باند کلاهبرداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۷۰۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت 4 متهم اصلی پرونده گم شدن یسنا

به گزارش صدای ایران از ایرنا از دادگستری گلستان، سیدجواد میردوستی روز شنبه اظهار کرد: متهمان چهار مرد هستند که یکی از آنان پس از بازجویی با صدور قرار بازداشت موقت، راهی زندان شد.

وی افزود: سه متهم دیگر این پرونده در پلیس آگاهی برای بازجویی تحت نظر هستند و پس از تکمیل تحقیقات در مورد آنان تصمیم قانونی اتخاذ می‌شود.

دادستان کلاله گفت: بعضی از افراد بازداشتی جزو افرادی هستند که پیش از پیدا شدن «یسنا»، با دستور بازپرس پرونده به عنوان مظنون به پلیس آگاهی احضار شده بودند.

میردوستی تاکید کرد: انگیزه متهمان از ربودن این کودک پس از تکمیل تحقیقات اطلاع‌رسانی خواهد شد.

«یسنا» کودک کلاله‌ای است که یکشنبه هفته گذشته مفقود شد و پس از چند روز جستجو روز پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت در سلامت کامل پیدا شد.

دیگر خبرها

  • افشای شگرد مادر و پسر تهرانی برای آدم‌ربایی مردان جوان
  • هشدار پلیس درباره ترفند جدید کلاهبرداران تلفنی!
  • کلاهبرداری با رسید جعلی
  • «جایزه صد میلیون تومانی» ترفند جدید کلاهبرداران تلفنی!
  • ۷ میلیارد کلاهبرداری تحت عنوان غصب عناوین انتظامی و قضایی
  • کلاهبردار حرفه‌ای درکنگان دستگیر شد
  • ربودن دختر نوجوان در این شهر؛ درخواست میلیاردی برای آزادی / جزئیات
  • بازداشت 4 متهم اصلی پرونده گم شدن یسنا
  • هشدار نسبت به کلاهبرداری از مردم در پوشش خرید و فروش عتیقه
  • پیش بینی جالب یک کارشناس از قیمت خودرو/ قیمت کارخانه تغییر می‌کند؟