Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانشگاه آمریکایی بیروت با ادعای کمبود بودجه، هزار و 500 کارمند خود را اخراج کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از کانال تلگرامی لیبانیران، مدتی است دانشگاه آمریکایی بیروت خبر از اخراج قریب‌الوقوع هزار و 500 کارمند خود داده بود.

این موضوع با موضع‌گیری وزارت کار و مخالفت اتحادیه‌های کارمندی مواجه شد اما دیروز «فضلو خوری»، رئیس این دانشگاه با کمک گرفتن از یگانهای ارتش و پلیس، این تصمیم را عملی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانشگاه آمریکایی بیروت و بیمارستان تابع آن، در نظر بسیاری از مردم، نماد رابطه خوب آمریکا با لبنان و کمک این کشور به فرهنگ و سلامت لبنان بود.

اما امروز این کشور را در بحران‌های خود تنها گذاشته و استخوان‌لای‌زخمشان می‌گذارد.

مدتی بود کارمندان از تصمیم مدیریت برای اخراج خبر داشتند.

دو شب پیش اخراجی‌ها ایمیلی دریافت کردند که از صبح زود باید در محل کار حاضر باشند. هرچند در ایمیل به اخراج و پایان خدمت اشاره نشده بود، همین کافی بود تا بفهمند این حکم پایان خدمت آن‌ها است.

خصوصاً که صبح وقتی به محل کار مراجعه کردند، متوجه شدند حساب کاربری آن‌ها قطع‌شده است.

مدیران دانشگاه با حقوق نجومی که بالای نیم میلیون دلار در سال است به بهانه کمبود بودجه هرسال شهریه دانشجویان را افزایش می‌دهند و هزینه خدمات پزشکی هم طبیعتاً بالا می‌رود.

اخراج کارمندان درست در زمانی صورت گرفت که کمکی چند میلیون دلاری برای دانشگاه رسید و این موجب ناراحتی و عصبانیت بیشتر برای کارمندان سابق شد که دیروز تنها واکنش آن‌ها اشک بود.

آمریکا به دوستان و هم‌پیمانان خودش هم رحم نمی‌کند و معلوم نیست چرا با فشار مضاعف بر آن‌ها بر مشکلات لبنان می‌افزاید.

انتهای پیام/4106/

منبع: آنا

کلیدواژه: ارتش لبنان بیروت دانشگاه بیروت دانشگاه آمریکایی بیروت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۷۰۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر علوم از دلیل اخراج استادان دانشگاه پرده برداشت

به گزارش خبرآنلاین، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: استادان دانشگاه، چشم‌وچراغ دانشگاه و جامعه هستند و موضوع جوسازی در خصوص اخراج استادان صحت ندارد.

مهر در خبری نوشت:محمدعلی زلفی‌گل ظهر شنبه در حاشیه کلنگ زنی یک طرح آموزشی دانشگاه یاسوج در جمع خبرنگاران افزود: استادان سرمایه‌های جامعه و افتخار جامعه دانشگاهی هستند.

تعداد کمی از اساتیدی که در سطح دانشگاه‌ها اخراج شدند، بدون تردید مشکلاتی در زمینه آموزش، پژوهش و موارد دیگری داشتند

وی با بیان اینکه قوانین و مقرراتی وجود دارد که هر کسی آن را رعایت کند، هیچ مشکلی برای وی ایجاد نمی‌شود، گفت: همواره از توان علمی و تخصصی این نخبگان برای پیشرفت کشور بهره خواهیم برد.

زلفی گل اظهار داشت: به طور یقین هیچ اخراجی بدون دلیل و با نگاه سیاسی و یا بدون توجه به توانمندی‌های و ظرفیت‌های استادان دانشگاه نبوده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه یک عضو هیئت علمی باید نظم کلاس، و اخلاق حرفه‌ای را به طور کامل رعایت کند، گفت: چنانچه یک عضو هیئت علمی نتواند ترفیع سالانه‌اش را بگیرد شامل رکود علمی می‌شود و به‌هرحال باید تبدیل وضعیت اعضای هیئت‌علمی توسط مرجع ذی‌صلاح بررسی و تأیید شود.

زلفی گل اظهار داشت: تعداد کمی از اساتیدی که در سطح دانشگاه‌ها اخراج شدند، بدون تردید مشکلاتی در زمینه آموزش، پژوهش و موارد دیگری داشتند و خیلی از این افراد بازنشسته بودند که جزو افراد اخراجی قلمداد شدند.

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900236

دیگر خبرها

  • یک آمریکایی گزینه هدایت کره جنوبی شد
  • واکنش یک استاد دانشگاه تهران به ادعای وزیر: اخراجم سیاسی بود
  • وزیر علوم : موضوع جوسازی در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
  • وزیر علوم از دلیل اخراج استادان دانشگاه پرده برداشت
  • موضوع جوسازی در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
  • واکنش موسویان به تجمع علیه خودش در دانشگاه امریکایی
  • اخراج استاد دانشگاه نیویورک به دلیل حمایت از فلسطین+ فیلم
  • گوگل ۲۰ کارمند دیگر را هم اخراج کرد!
  • گوگل ۲۰ کارمند دیگر را به علت حمایت از مظلومان غزه اخراج کرد
  • دانشگاه واشنگتن دانشجویان را به اخراج و تعلیق تهدید کرد