Web Analytics Made Easy - Statcounter

حزب النهضه تونس خواستار انتخاب نخست وزیر آینده این کشور بر اساس توافق شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم سخنگوی حزب النهضه تونس در گفت وگو با رادیو " الشمس اف.ام" این کشور گفت: نخست وزیر آینده باید بر اساس توافق ( احزاب و گروه‌های سیاسی ) انتخاب شود تا از حمایت اکثریت مجلس قانونگذاری بهره مند باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عماد الخمیری تصریح کرد: النهضه با احزاب و گروه‌های سیاسی متحد خود در پارلمان و همچنین سایر احزاب سیاسی موجود در مجلس قانونگذاری وارد رایزنی خواهد شد تا یک شخصیت توانمندتر به رئیس جمهور معرفی  و قیس سعید او را مامور تشکیل دولت جدید کند.

وی گفت : این احتمال وجود دارد وزیرانی که از دولت الفخفاخ برکنار شدند،  در دولت آینده تونس حضور داشته باشند چراکه آنان نقش برجسته‌ای در دولت الفخفاخ ایفا کردند.

الخمیری با اشاره به سخنان وزیر مستغلات دولت الفخفاخ مبنی بر اینکه این دولت می‌تواند بدون النهضه و متحدانش با ائتلاف با حزب زنده باد تونس و سایر احزاب به حیات خود ادامه دهد، اظهار داشت: تشکیل دولت از حزب زنده باد تونس، التیار و مردم،  کودتا علیه روند دموکراسی در کشور است و هیچ دولتی بدون مشارکت النهضه نمی‌تواند در تونس تشکیل شود و به حیات خود ادامه دهد.

درخواست رئیس جمهور تونس از نخست وزیری برای کناره گیری

حزب النهضه به عنوان بزرگ‌ترین جناح سیاسی پارلمان تونس هفته گذشته رای اعتماد خود را به دولت الفخفاخ پس گرفت و به دنبال آن، رئیس جمهور تونس از نخست وزیر این کشور خواست از سمت خود استعفا دهد.

مدت‌هاست اختلافات بین النهضه و دولت تونس شروع شده و این حزب معتقد است، به منظور عبور کشور از بحران‌های اقتصادی سیاسی و اجتماعی باید الیاس الفخفاخ ، دیگر گروه‌های سیاسی را وارد ائتلاف دولت کند اما نخست وزیر تونس با این پیشنهاد مخالفت کرد. در همین حال، پرونده فساد مالی شرکت‌های وابسته نخست وزیر تونس مطرح شد و النهضه در واکنش به این موضوع اعلام کرد : دیگر نمی‌توان با نخست وزیری که به فساد مالی متهم است همکاری کرد و کشور را از بحران اقتصادی نجات داد.

انتهای پیام/

R7969/P/S8,88/CT10 واژه های کاربردی مرتبط کشور تونس بیشتر بخوانید... فعال شدن فصل ۹۸ قانون اساسی تونس با استعفای الفخفاخ رایزنی حزب النهضه برای تشکیل دولت جدید تونس

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کشور تونس تون س دولت الفخفاخ حزب النهضه نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۷۰۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمجید نخست‌وزیر بورکینافاسو از پیشرفت‌های ایران

«کیلم دو تامبلا» نخست‌وزیر بورکینافاسو در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، درباره ارزیابی کشور ایران، اظهار داشت: از همان ابتدای ورود به ایران، از پیشرفت‌های کشور شما شگفت‌زده شدیم.     «دو تامبلا» تصریح کرد: در رسانه‌های خارجی، همان‌طور که می‌دانید، ایران را با تبلیغات منفی، معرفی می‌کنند.  نخست‌وزیر بورکینافاسو گفت: وقتی وارد ایران شدیم، دیدیم که یک کشور بزرگ و پیشرفته است.

دیگر خبرها

  • بحران سیاسی در اسکاتلند با کناره گیری وزیر اول
  • افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی افزایش حقوق در دانشگاه آزاد اسلامی
  • تمجید نخست‌وزیر بورکینافاسو از پیشرفت‌های ایران
  • ترکیه از نخست‌وزیر هلند برای دبیرکلی ناتو حمایت می‌کند
  • نخست وزیر اسکاتلند قصد استعفا دارد
  • لابی‌های سنگین در راهروهای مجلس برای صندلی ریاست
  • خبر خوب برای دانشجویان افغان در ایران
  • بسته کمکی ۶۵ میلیون دلاری استرالیا برای اوکراین
  • اسرای اسرائیلی خطاب به نتانیاهو: هر چه زودتر برای آزادی ما توافق کن!
  • حسینی: گرایش سیاسی اکثر نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم مشخص است / امیدواریم در مجلس دوازدهم تعامل سازنده بین نمایندگان و دولت بیشتر باشد + فیلم