Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@17:33:55 GMT

کلاهبرداری از شهروندان تحت عنوان پلیس

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۷۰۸۲۶

کلاهبرداری از شهروندان تحت عنوان پلیس

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ سرهنگ علی جمالی رئیس پلیس فتا استان ایلام در خصوص کلاهبرداری تلفنی و با شیوه جدید تحت عنوان پلیس هشدار داد و گفت: در این روش ، کلاهبرداران با شهروندان تماس گرفته و عنوان می‌کنند که از طرف پلیس با آن‌ها تماس گرفته اند.

او ادامه داد: کلاهبرداران پس از برقراری ارتباط با طرح این موضوع که گوشی همراه آن‌ها هک شده، از آن‌ها می‌خواهند کدی که برای آن‌ها ارسال شده است را اعلام و بلافاصله گوشی خود را خاموش کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جمالی مطرح کرد: این کد در واقع همان کد فعال سازی حساب‌های کاربری در شبکه‌های اجتماعی (تلگرام) است که کلاهبرداران پس از دریافت آن مدیریت شبکه اجتماعی را به دست می‌گیرند.

او اظهار کرد: پس از فعال سازی حساب‌های کاربری در شبکه اجتماعی مذکور با نام حساب کاربری آن‌ها ، توسط کلاهبرداران با مخاطبین و دنبال کنندگان آن‌ها ارتباط برقرار کرده و تقاضای کمک‌های مالی می نمایند و از این طریق از شهروندان کلاهبرداری می کنند.

رئیس پلیس فتا ایلام بیان کرد: به شهروندان توصیه می کنیم به هیچ وجه به چنین تماس‌هایی که از شماره‌های ناشناس با آن‌ها گرفته می‌شود توجه نکنند و اطلاعات درخواستی را در اختیار آن‌ها قرار ندهند و همچنین شهروندان در نظر داشته باشند که در صورت مواجهه با چنین درخواستی ابتدا با شخص مورد نظر تماس گرفته و پس از اطمینان از صحت موضوع اقدام به واریز وجه نمایند.

انتهای پیام/ ن

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نیروی انتظامی نظم و امنیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۷۰۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام شرکت هرمی کیونت در کرج

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ حکمت الله شجاعی گفت: با وقوع کلاهبرداری‌های متعدد از شهروندان غیر بومی تحت عنوان عضویت در شرکت هرمی موسوم به کیونت، رسیدگی به پرونده در دستور کار پلیس آگاهی البرز قرار گرفت.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز مطرح کرد: تحقیقات ابتدایی کارآگاهان نشان می‌داد افرادی با ایجاد یک هرم تحت عنوان شرکت کیونت به بهانه کاریابی در شرکت‌های معتبر دولتی، جوانان را اغفال و جذب کرده‌اند.

سرهنگ شجاعی بیان کرد: بنا بر حساسیت موضوع، تحقیقات به صورت تخصصی آغاز شد و در مرحله اول کارآگاهان با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم و روش‌های علمی هویت ۱۲ نفر را شناسایی کردند.

وی خاطرنشان کرد: کارآگاهان در گام بعدی با روش‌های علمی و بررسی‌های تخصصی مخفیگاه‌های متهمان را در منطقه حیدرآباد شناسایی کردند و پس از هماهنگی‌های لازم با مرجع قضائی موفق به دستگیری آنها شدند.

این مقام انتظامی مطرح کرد: متهمان پس از انتقال به پلیس آگاهی در تحقیقات به جرم خود مبنی بر کلاهبرداری از شهروندان با شگرد تشکیل باند هرمی موسوم به شرکت کیونت اعتراف کردند. ارزش کلاهبرداری انجام شده توسط این باند حدود دو میلیارد ریال برآورد می‌شود.

کد خبر 6091353

دیگر خبرها

  • انهدام شرکت هرمی کیونت در کرج
  • شهروندان مراقب این مدل از کلاهبرداری پر رونق باشند | فیلم
  • کلاهبرداری از کارت سوخت شخصی/ مراقب تراشه های کارت سوخت باشید
  • مراقب کلاهبردار‌ها باشید؛ بیمه سلامت با مردم تماس نمی‌گیرد
  • کلاهبرداری از مردم با ادعای صدور کارت هوشمند بیمه سلامت
  • دستگیری کلاهبردار فراری پس از ۱۳ سال
  • بيش از 89 هزار تماس با مرکز فوريت هاي پليسي گلستان
  • کلاهبرداری با ترفند رسیدساز جعلی
  • کلاهبرداری از مالباخته در فضای مجازی
  • اسکیمر چیست و چگونه در دام کلاهبرداران اسکیمری نیفتیم؟