Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-30@19:25:05 GMT

۸راه برای سرگرم کردن کودکان در ایام کرونا

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۷۰۸۳۵

۸راه برای سرگرم کردن کودکان در ایام کرونا

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از همشهری، حتی شاید برخی از آنها دلیل آن را به‌درستی درک نکنند که این ممکن است برای آنها و خانواده‌شان مشکلاتی را به‌وجود آورد. بهتر است در این شرایط پدر و مادرها بیکار ننشینند و به فکر حال خوش و تفریح و سلامت روان کودکان خود باشند. در اینجا به شما چند کاری را که می‌توانید بکنید تا بچه‌ها سرگرم شوند و روزهای کرونایی کمتر برایشان سخت بگذرد یادآوری می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

1-صبح زود آنها را بیرون ببرید. در این روزها که جز به ضرورت نباید بیرون رفت، می‌توانید صبح‌های زود قبل از اینکه خیابان‌ها و پارک‌ها شلوغ شوند بچه‌های خود را برای پیاده‌روی و بازی بیرون ببرید.

2-یک تخته گچی بزرگ بگیرید. بچه‌ها عاشق نقاشی کشیدن هستند. می‌توانند این کار را برای تنوع روی تخته با گچ انجام دهند. همچنین می‌توانید بازی‌های مختلفی روی آن بکنید. مثلا یک جدول و چند حرف روی تخته بنویسید و از آنها بخواهید با حدس زدن حروف و گذاشتن آن در جدول کلمه مورد نظر شما را پیدا کنند.

3-یوگا کنید. ویدئوهای بسیاری در اینترنت می‌توانید پیدا کنید که آموزش حرکات یوگا برای کودکان دارند. بهتر است از کودکی آنها را با ورزش کردن و یوگا که هم برای سلامت جسم مفید است هم روح و روان، آشنا کنید.

 4-صورت‌شان را رنگ کنید. یک بسته رنگ صورت بگیرید و روی صورت آنها را رنگ کنید و نقاشی بکشید. بچه‌ها عاشق این کار می‌شوند.

5- آنها را به یک حمام طولانی ببرید. می‌توانید در وان حمام یا یک تشت برای آنها کف درست کنید و اسباب‌بازی‌هایشان را در آن بریزید و بگذارید هرقدر دوست دارند در حمام بازی کنند.

6-برای آنها کتاب بخوانید. کتاب‌های مهیج و سرگرم‌کننده پیدا کنید و ساعتی را برای کتاب خواندن وقت بگذارید.

7- فیلم و کارتون پخش کنید. کارتون‌ها و فیلم‌های بسیاری برای کودکان ساخته شده‌اند که می‌توانید بخشی از روز فرزندان‌تان را هم با تماشای آنها پر کنید.

8- آنها را در انجام کارهای خانه شریک کنید. می‌توانید برای پختن کیک یا آماده کردن میز غذا از آنها بخواهید کمک‌تان کنند. با این کار حس مسئولیت‌پذیری و مفید بودن را به آنها القا می‌کنید.

یادتان باشد در کنار همه این کارهایی که برای به خوشی گذراندن لحظه‌های زندگی فرزندان‌تان انجام می‌دهید، هر روز نیم ساعت صبح‌ها و نیم ساعت عصرها را هم در خلوت خود بگذرانید. این یکی از مهم‌ترین کارهایی است که باید برای خودتان و سلامت روان‌تان انجام دهید. می‌توانید این نیم ساعت را هرطور که دوست دارید سپری کنید، می‌توانید کتاب بخوانید یا نقاشی کنید یا روی مبل لم بدهید، اما مهم است که حتما برای خودتان تنها باشید.

پربیننده ترین خاکسپاری بازیگر قدیمی امروز در بهشت زهرا تولد ۲۸۰هزار نوزاد در بهار سال۹۹ 8راه برای سرگرم کردن کودکان در ایام کرونا

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: تربیت کودکان کودکان سرگرمی تفریح قرنطینه کرونا کرونا در ایران قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت بچه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۷۰۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایام دهه کرامت اعلام شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، حجت الاسلام والمسلمین خداداده رئیس ستاد بزرگداشت دهه کرامت در نشست خبری امروز سه شنبه 11 اردیبهشت گفت: امسال با توجه به اهتمام دستگاه‌ها و متولیان امر و اعضای ستاد، در جلسات هماهنگی و برنامه ریزی‌های جشن‌های دهه کرامت اقدامات خوبی انجام شده است و در نشست امروز هم شعار‌های محوری ۱۱ گانه دهه کرامت ۱۴۰۳ اعلام شد.

وی با بیان اینکه شعار‌های محوری این دهه در قالب ۱۱ شعار محوری در نظر گرفته شده است، افزود: به همین منظور روز جمعه ۲۱ اردیبهشت به نام بهترین دختر دنیا، الگوی عفاف و حجاب مزین شده است.

رئیس ستاد بزرگداشت دهه کرامت گفت: شنبه ۲۲ اردیبهشت به شعار زیست عفیفانه به رسم بانوی باکرامت و مهربانی، یکشنبه ۲۳ اردیبهشت، شهر مقدس قم، حرم اهل بیت (ع) خاستگاه انقلاب اسلامی؛ دوشنبه ۲۴ اردیبهشت خدمت کریمانه، مشارکت مردمی، اقتدار ملی؛ سه شنبه ۲۵ اردیبهشت امامزادگان پرچم داران جهاد تبیین و معرفت افزایی؛ چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت حضرت شاهچراغ (ع)، امین ولایت، عزیز برادر انتخاب شده است.

حجت الاسلام خداداده؛ پنج شنبه ۲۷ اردیبهشت مساجد تراز اسلامی، خاستگاه والدین ولایی، شهیدان خدایی؛ جمعه۲۸ اردیبهشت مبارزه با ظالم، دفاع از مظلوم، زمینه ساز ظهور منجی بشریت؛ شنبه ۲۹ اردیبهشت ایمان و امید، نشاط معنوی در پرتو زیارت عارفانه، یکشنبه ۳۰ اردیبهشت خاندان موسی بن جعفر (ع) الگوی خانواده ایمانی و دوشنبه ۳۱ اردیبهشت عدالت گستری و سربلندی در پرتو مکتب رضوی را دیگر شعار‌های محوری این دهه اعلام کرد.

رئیس ستاد بزرگداشت دهه کرامت همچنین با اشاره به جزئیات جشن‌های دهه کرامت گفت: جشن زیرسایه خورشید در اغلب استان‌ها و برخی کشور‌ها برگزار می‌شود و امسال برای هفدهمین سال در روستا‌ها و شهر‌های کوچک و بزرگ هم برپا خواهد شد.

دیگر خبرها

  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • ایام دهه کرامت اعلام شد
  • ۷ نکته مهم برای آرام کردن کودکی که عصبانی و پرخاشگر است
  • چگونه نوجوانان امروز را به خواندن کتاب‌های ایرانی علاقه‌مند کنیم؟/ ادبیات نوجوان در سایه غلبه ترجمه
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • بازی برای کودکان خیلی مهم است اما جایگاه ادبیات هم حفظ شود
  • کودکان با شعر زندگی موفق‌تری خواهند داشت
  • تن‌هاخ: منچستریونایتد سرگرم‌کننده ترین تیم است!