Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-26@18:46:31 GMT

ماجرای تشکر کی روش از فدراسیون چه بود؟

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۷۰۹۲۴

ماجرای تشکر کی روش از فدراسیون چه بود؟

کارلوس کی روش با دریافت 125هزار یورو بابت مقام سومی جام ملت های آسیا پرونده شکایت خود از فدراسیون فوتبال را بست.

به گزارش" ورزش سه" این اتفاق در شرایطی رخ داده که در جام ملت های آسیا برای اولین بار عنوانی به نام عنوان سومی رقابت ها وجود ندارد.


سابقه ماجرا به قرارداد کوتاه مدت تیم ملی فوتبال ایران با کارلوس کی روش به عنوان سرمربی برمی گردد که در یکی از بندهای آن چنین امده است که کارلوس کی روش در صورتی که تیم ملی ایران به مقام سوم برسد 125هزاریورو پاداش بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آن زمان فدراسیون فوتبال ایران فکر می کرده که بابت کسب این مقام پاداش قابل توجهی از کنفدراسیون فوتبال آسیا می گیرد و بخشی از آن را به کی روش خواهد داد اما نکته اینجا است بنابرقوانین جدید این مسابقات بازی رده بندی(سومی و چهارمی) از تورنمنت حذف شده بود و این مساله را نه کارلوس کی روش و نه فدراسیون فوتبال در زمان عقد قرارداد نمی دانستند.


بعد از شکست سنگین تیم ملی مقابل ژاپن در مرحله نیمه نهایی و بازگشت تیم ملی به ایران و جدایی سرمربی تیم ملی حضور او در تیم ملی کمبیا ، کی روش برای نقد کردن مطالباتش روی این بند قرارداد نیز دست گذاشت در حالی بود که فدراسیون اینگونه استدلال می کرد با توجه به برگزار نشدن بازی سوم، چهارمی و با در نظر گرفتن این موضوع که عنوان سومی وجود ندارد کارلوس کی روش برای گرفتن این مبلغ محق نیست با اینحال کی روش شکایت خود  را به فیفا برد و رای اولیه را هم گرفت. 

 


از طرف دیگر فدراسیون فوتبال امیدوار بود در دادگاه تجدید نظر CAS این دعوی به سود ایران خاتمه بپذیرد چون در این مدت استعلاماتی را از کنفدراسیون فوتبال آسیا گرفته بود که آیا تیم ملی ایران در جام ملت ها سوم شده است؟ که پاسخ کنفدراسیون فوتبال به این سوال عجیب فدراسیون فوتبال ایران منفی بوده است. اما کی روش با توجه به دفترچه ای که در پایان مسابقات منتشر شده و عنوان سوم کلی را با احتساب امتیازات برای ایران در نظر گرفته با اتکا به آن توانست رای فیفا را به نفع خودش بگیرد.


اگر تاج در فدراسیون فوتبال باقی می ماند برنامه او ارجاع این شکایت به دادگاه عالی ورزش و دریافت رای تجدید نظر و عدم پرداخت حتی یک سنت به کارلوس کی روش برای عنوانی بود که به دست نیاورده است. اما در نهایت دبیرکل فدراسیون فوتبال مهدی محمدنبی چنین استنتاج کرده که این رای  نهایی هم به نفع ایران نخواهد بود بنابراین در توافقی با کی روش مبلغ مدنظر سرمربی تیم ملی را به وی پرداخت کردند و او در نامه ای ستایش آمیز نسبت به مسئولان فدراسیون از تاج نیز انتقاد کرد.


نبی در مصاحبه ای که دقایقی پیش منتشر شد ، ادعا کرد  با پیگیری های صورت گرفته  بیش از 50 درصد مبلغ رای صادره  فیفا با احتساب کلیه هزینه های مرتبط از رای صادره کم شد و در نهایت با تعامل بسیار خوب صورت گرفته پرونده نزد فیفا مختومه اعلام شد.

کلمبیا کارلوس کی روش(سرمربی) تیم ملی کلمبیا

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: کلمبیا کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی کلمبیا فدراسیون فوتبال کارلوس کی روش تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۷۰۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیگر هیچ مسابقه‌ای رایگان نیست

به گزارش "ورزش سه"، رقابت‌های لیگ برتر و لیگ یک فوتبال ایران در حالی به هفته‌های پایانی نزدیک می‌شود که فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ نظارت خود را روی انجام بازی‌ها بیشتر از قبل کردند و قصد دارند با تصمیمات خود از تنش و جنجال جلوگیری کنند تا تیم‌ها با تمرکز روی مسائل فنی کارشان را پیش ببرند.

در همین راستا، امروز جلسه کارگروه نظارت و صیانت در مسابقات هفته های پایانی لیگ برتر و دسته یک فوتبال ایران برگزار شد و در یک تصمیم مهم، مدیران تاکید داشتند که دیگر هیچ مسابقه‌ای نباید رایگان شود.

مهدی محمدنبی، نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال در این باره گفت: مقرر شد تا نمایندگان ارکان قضایی در جلسه هماهنگی قبل از هر مسابقه در هفته های پایانی حضور یافته و موضوعات مرتبط را مطرح و تایید کنند.

او همچنین تاکید کرد که همه باشگاه‌های میزبان باید بلیت فروشی را انجام بدهند و هیچ باشگاهی اجازه ندارد تا مسابقات خانگی خود را رایگان اعلام کند.

طی هفته‌های گذشته حداقل پنج باشگاه لیگ برتری بازی‌های خود را رایگان اعلام کرده بودند که این کار در بازی‌های باقی مانده ممنوع شده است.

دیگر خبرها

  • امیری: قلعه‌نویی بخواهد در خدمت تیم ملی هستم
  • برترین قهرمانان ایران اعلام شدند / ناهید کیانی و امین میرزازاده بانو و آقای ورزش ایران
  • امیری: از مردم برای رای به صحنه‌های ماندگار بازی با ژاپن تشکر می‌کنم
  • ناهید کیانی و امین میرزازاده بانو و آقای ورزش ایران
  • برترین قهرمانان ایران انتخاب شدند/ «ناهید کیانی و امین میرزازاده» بانو و آقای ورزش ایران
  • دیگر هیچ مسابقه‌ای رایگان نیست
  • بستری شدن اورژانسی کارلوس ته‌وز
  • امروز بهترین روز ورزش ایران است/ ۵ درصد استقلال و پرسپولیس برای پیشکسوتان
  • وعده جدید: ورزشگاه آزادی متحول می‌شود
  • ناراحتی وزیر ورزش از شرایط حاکم بر فوتبال/ ماجرای جلسه کیومرث هاشمی با هیات رئیسه فدراسیون فوتبال