Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- وزیر آموزش و پرورش گفت: شروع سال تحصیلی قطعا ۱۵ شهریور و آموزش‌ها متناسب با شرایط؛ سفید، زرد و قرمز ارائه خواهد شد. تاریخ انتشار: 15:13 - 28 تير 1399 - کد خبر: ۶۳۸۶۱۵

خبرگزاری میزان - بنا به اعلام مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، محسن حاجی میرزایی در حاشیه برنامه گفتگوی هفته که با حضور وزیر نیرو و شورای معاونان در بستر شبکه شاد انجام شد،  اظهار کرد: پس از شیوع کرونا برای استقرار آموزش دانش آموزان، شبکه آموزشی دانش آموزان (شاد) را ایجاد کردیم، لذا این شبکه ظرفیت‌های خوبی را در اختیار ما قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از این ظرفیت‌ها، ارتباط زنده‌ای است که ما می‌توانیم با روسای آموزش‌وپرورش در سراسر کشور داشته باشیم.

وی با اشاره به حضور ۷۵۰ نفر از روسای منطقه آموزشی در برنامه گفتگوی هفته افزود: روسای آموزش‌وپرورش مناطق در این برنامه شاهد مباحثی بودند که بین وزیر نیرو و شورای معاونان وزارت آموزش‌وپرورش صورت گرفت.

وزیر آموزش‌وپرورش تصریح کرد: ما خوشبختانه به شکل‌گیری یک کارگروهی در سطح وزارتخانه و توسعه آن در سطح استان و مناطق با موضوع بحث و گفتگو در مورد مسائل مشترک و فعال کردن ظرفیت‌های موجود بین دو دستگاه و هم‌افزایی کار و تلاش انجام شد که اقدام مناسبی است.

وی ادامه داد: این برنامه که تحت عنوان گفتگوی هفته و هر برنامه با حضور یکی از اعضای دولت و یا سایر شخصیت‌های کشور است به مسائل مشترک آموزش‌وپرورش و سایر دستگاه‌ها می‌پردازد و این‌یک اقدام مهمی برای نزدیک کردن دستگاه‌ها به یکدیگر و توسعه تفکر میان بخشی است.

حاجی میرزایی با اشاره به آغاز سال تحصیلی از ۱۵ شهریورماه، خاطرنشان کرد: در بدو شروع سال تحصیلی بر اساس اطلاعاتی که از وزارت بهداشت دریافت خواهیم کرد می‌توانیم مشخص کنیم در چه نقاطی از کشور کلاس‌ها به شکل حضوری و در چه نقاطی در فضای مجازی برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: تا آغاز سال تحصیلی جدید بیش از یک ماه و نیم زمان داریم و ویروس کرونا نیز دائماً در حال تغییر است لذا قطعاً آغاز سال تحصیلی ۱۷ شهریور خواهد بود، اما شکل فعالیت مدارس بستگی به شرایط این ویروس دارد.

وزیر آموزش‌وپرورش اظهار کرد: در مناطقی که وضعیت بیماری کرونا سفید باشد کلاس‌ها مانند سابق به‌صورت حضوری برگزار می‌شود و آموزش‌های غیرحضوری نیز ۲۰ درصد خواهد بود. در مناطقی که شرایط زرد باشد اگر ممکن باشد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی کلاس‌ها را حضوری برگزار می‌کنیم و اگر میسر نشد دانش آموزان را به دودسته زوج و فرد تقسیم می‌کنیم و تعداد دانش آموزان را در کلاس‌ها بسیار محدود می‌کنیم و اگر شرایط امروز ادامه یابد کلاس‌ها غیرحضوری خواهد بود.

وی در خصوص ثبت‌نام دانش آموزان گفت: در این‌یک ماه و نیم تلاش می‌کنیم تا در موضوع ثبت‌نام‌ها مشکل و خللی ایجاد نشود.

عضو کابینه تدبیر و امید افزود: در خصوص روپوش مدارس با توجه به شرایط حاکم، شورا‌های استان، مناطق و مدارس تصمیم‌گیری خواهند کرد.

وی ادامه داد: نباید سال تحصیلی را از اعتبار بیندازیم لذا برنامه‌های سال تحصیلی باید باقوت تمام به‌پیش برود.

حاجی میرزایی در خصوص استخدام ۲۸ هزار نیرو در آموزش‌وپرورش گفت: در این زمینه منتظریم سازمان برنامه‌وبودجه اعتبار موردنیاز را تائید کند لذا فراخوان آن از سوی سازمان امور اداری و استخدامی اعلام خواهد شد و در ادامه این نیرو‌ها جذب خواهند شد.

بیشتر بخوانید: جزئیات استخدام ۲۵ هزار نیروی جدید در آموزش و پرورش اعلام شد

وی در مورد جذب افراد گفت: کسانی که دارای مدرک لیسانس هستند در آن فراخوان به‌تناسب رشته‌های موردنیاز، جنسیت، محل موردنیاز، جذب خواهند شد.

همچنین محسن حاجی میرزایی در دومین نشست از سلسله نشست‌های گفتگوی هفته که باهدف ایجاد ارتباط و تعامل دوسویه بین وزارت آموزش‌وپرورش و سایر دستگاه‌های دولتی و با موضوع گفتگو بر محور تحول برگزار می‌شود، در جمع اعضای شورای معاونان و اردکانیان، وزیر نیرو، ضمن عرض خیرمقدم و تشکر از وزیر نیرو به دلیل حضور در این نشست، اظهار کرد:تصمیم داریم نشستی در هر هفته با دعوت از یکی از اعضای هیئت دولت با اولویت دستگاه‌هایی که بیشترین ارتباط و تأثیرگذاری مشترک را با آن‌ها داریم و می‌توانند ما را در توان‌افزایی و پیشبرد اهداف آموزشی و پرورشی یاری کنند، برگزار کنیم.

وزیر آموزش‌وپرورش مخاطبین اصلی این سلسله نشست‌ها را روسای آموزش‌وپرورش دانست و گفت: در استان‌ها و ۷۵۰ منطقه آموزشی کشور، روسای آموزش‌وپرورش استان و مناطق به‌عنوان مخاطبین اصلی این سلسله نشست‌ها هستند و انتظار داریم بتوانند مسائل مطرح شده و راهکار‌های ارائه شده در این نشست‌ها را به پایین‌ترین سطح و مدارس برسانند و با توجه به اینکه روسای استان و مناطق، صف اصلی آموزش‌وپرورش را تشکیل می‌دهند و پل ارتباطی بین آموزش‌وپرورش و مدارس هستند؛ لذا گروه مهم و تأثیرگذاری هستند.

وی ادامه داد: همه ساله در شهریورماه یک اجلاس عمومی روسای آموزش‌وپرورش مناطق کشور برگزار می‌شد که معمولاً قبل از کرونا روسا به‌صورت حضوری در تهران در جلسات شرکت می‌کردند. این اجلاس مورد توجه رهبر معظم انقلاب بود و در آن صحبت می‌فرمودند و هم روسای سه قوه در آن شرکت می‌کنند و این حضور به دلیل تأثیرگذاری جمعیتی است که امروز مخاطب مجازی این نشست هستند.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید با اشاره به اینکه آموزش‌وپرورش تنها نهاد شخصیت ساز جامعه نیست، بیان کرد: سهم دستگاه تعلیم و تربیت در فرهنگ‌سازی، هویت بخشی و شکل دادن به شخصیت کودکان و افزایش توانمندی‌ها و صلاحیت‌های آن‌ها به دلایلی مهم‌ترین سهم در کشور است و به نسبت از باقی ارگان‌ها بسیار بیشتر و ازنظر نوع متفاوت است، ولی این بدان معنا نیست که ما تنها نهاد فرهنگ‌ساز هستیم، اما متمایزترین و متفاوت‌ترین و شاید مهم‌ترین نهاد فرهنگ‌ساز کشور هستیم که مأموریت هویت بخشی به نسل نو و آماده کردن آن‌ها برای زندگی مستقل، شرافتمند و خوداتکا را بر عهده‌داریم.

وزیر آموزش‌وپرورش افزود: اهمیت آموزش‌وپرورش به این‌علت است که افراد را در بهترین دوران زندگی در اختیار دارد و دانش آموزان را در دوره‌ای که بالاترین تأثیرپذیری رادارند، آموزش می‌دهد و دلیل دیگر این است که ارتباط ما با دانش آموزان یک ارتباط کاملاً برنامه‌ریزی شده، منظم، قابل ارزشیابی، طولانی، مستمر و هدفمند است لذا این تأثیرگذاری که ممکن است در سایر نهاد‌های فرهنگ‌ساز وجود داشته باشد، ما را نسبت به سایر این نهاد‌ها متمایز می‌کند.

وی گفت: اگر از نگاه‌های ساده به مسائلی که امروز کشور به آن‌ها درگیر است گذر کنیم و نگاه دقیق‌تر و عمیق‌تری به مسائل داشته باشیم متوجه این موضوع می‌شویم که کارآمدی کشور محصول کارآمدی تک‌تک نهاد‌ها است و کارآمدی نهاد‌ها محصول کارآمدی جریان یادگیری است، انسان‌ها به‌گونه‌ای عمل می‌کنند که یاد گرفته‌اند بنابراین هرچه نهاد یادگیری سنجیده‌تر، دقیق‌تر و هوشمندتر عمل کند به همان نسبت در جامعه شاهد اتفاقات بهتری هستیم و جامعه فردا به‌گونه‌ای عمل خواهد کرد که امروز یاد گرفته است. همچنین شاکله رفتاری و شخصیتی افراد امروز شکل می‌گیرد و فردا بروز پیدا می‌کند.

هیچ شبکه‌ای در کشور انسجام و پیوستگی شبکه آموزش‌وپرورش را در کشور ندارد

وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به گستردگی نظام تعلیم و تربیت گفت: آموزش‌وپرورش، مجموعه‌ای است که بالقوه تأثیر در کارآمدی دانش آموزان دارد و حتی هیچ شبکه‌ای در کشور انسجام و پیوستگی شبکه آموزش‌وپرورش را در کشور ندارد؛ بنابراین با ایجاد شرایط مناسب و مؤثر در یادگیری دانش آموزان در کارآمدتر شدن کشور می‌توانیم تاثیر بسزایی داشته باشیم.

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های انتقال پیام در کشور آموزش‌وپرورش است، گفت: آموزش‌وپرورش هرم بسیار بزرگی است که قشر زیادی از مردم جامعه به آن تعلق دارند و از رأس آن در ستاد تا کف آن‌که همان مدرسه دانش‌آموز و خانواده است همه باهم از طریق برنامه‌ریزی در ارتباط هستیم. این هرم هرچه به سمت قاعده می‌رود جمعیت بیشتری را در برمی‌گیرد و بنابراین می‌توانیم بگوییم که ما پیش‌نیاز تمام موفقیت‌ها هستیم یعنی هر بخش اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور که بخواهد به نتایج پایدار دست پیدا کند نقطه عزیمت جریان یادگیری است و باید در اینجا اتفاقات خوبی بیفتد.

وی با اشاره به ساحت‌های تربیتی سند تحول بیان کرد: در سند تحول بنیادین به آموزش‌وپرورش مأموریت‌هایی داده شده است که قبل از آموزش به تربیت بپردازیم و در تربیت به‌جای یک وجه باید به ۶ وجهی که در سند آمده است، یعنی وجه تربیتی-اخلاقی-اعتقادی، اقتصادی، سیاسی- اجتماعی، علمی- فناوری، زیباشناسی- هنری و زیستی-بدنی توجه کنیم تا دانش آموزان بتوانند در تمام ساحت‌های تربیتی رشد کنند.

وزیر آموزش‌وپرورش گفت: فرهنگ‌سازی مصرف انرژی و افزایش آگاهی و مهارت‌های جامعه یکی از زمینه‌های همکاری آموزش‌وپرورش و وزارت نیرو است. مأموریت داریم انسان‌ها را برای تبدیل شدن به عضوی فعال و تأثیرگذار در جامعه آموزش دهیم و ارتباط دانش آموزان با خلقت و طبیعت یکی از محور‌های مهم در تربیت نسل نو است که در کنار ارتباط باخدا و خلق به شکل‌گیری شخصیت و هویت دانش آموزان منجر می‌شود و نوع ارتباط با آب، خاک، محیط‌زیست و انرژی از مصادیق ارتباط با خلقت و طبیعت محسوب می‌شود.

حاجی میرزایی در پایان جلسه تشکیل کارگروه در مرکز و توسعه گفتگو‌ها را در همه سطوح بسیار مؤثر دانست و علی الهیار ترکمن، معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع را مسئول پیگیری تشکیل کارگروه مربوطه کرد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آموزش وپرورش آموزش و پرورش کرونا روسای آموزش وپرورش وزیر آموزش وپرورش حاجی میرزایی آموزش وپرورش وزیر آموزش دانش آموزان گفتگوی هفته سال تحصیلی وزیر نیرو فرهنگ ساز دستگاه ها نشست ها نهاد ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۷۱۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه مشاوره دقیق برای جذب دانش آموزان به رشته ریاضی

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی فرهادی، سخنگوی آموزش و پرورش در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا مبنی‌بر اینکه برنامه آموزش و پرورش برای عدم هدایت تحصیلی دانش‌آموزان چیست، اظهار کرد: هدایت تحصیلی دانش‌آموزان یکی از ظریف‌ترین و مینیاتوری‌ترین اقدامات است که باید در آموزش و پرورش صورت بگیرد.

وی افزود: این کار در مقطع متوسطه اول با بهره‌گیری از توان مشاوره دقیق روان‌شناختی و تحصیلی در مدرسه انجام شود و به نیرو‌های کیفیت‌بخشی و مشاور در مدرسه وابستگی دارد. فرهادی ادامه داد: زمانی‌که یک انحراف در آمار می‌بینیم؛ در بخش‌های نرم‌افزاری و فکری دچار خطا هستیم و در امکانات مشکلی وجود ندارد. در دبیرستان‌ها امکاناتی که رشته‌های دیگر و دانش‌آموزان تحربی دارند، دانش‌آموزان ریاضی نیز بهره‌مند هستند.

انتخاب رشته تحصیلی ناظر بر بازار اشتغال است

سخنگوی آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: نکته دوم ناظر بر بازار اشتغال است و نوع اطلاع‌رسانی برای مشاغل در کشور و تحقیقات صورت می‌گیرد. نهاد‌هایی که در آموزش و پرورش همکار هستند و در سند تحول برای آنها وظیفه‌ای تعیین شده، مراقب باشند که خلاف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اقدام نکنند و تبلیغات کاذب شکل بگیرد.

در میان فارغ‌التحصیلان هنرستانی کم‌ترین بیکاری را داریم

وی با اشاره به برنامه ششم و هفتم توسعه، اضافه کرد: در این برنامه قرار است دانش‌آموزان در رشته‌های فنی‌حرفه‌ای و کاردانش با یک ضریب بالای پنجاه درصد هدایت شوند و در میان فارغ‌التحصیلان هنرستانی کم‌ترین بیکاری را داریم؛ به عبارت دیگر، بیکار نداریم، زیرا دانش‌آموزان مهارت دارند.

فرهادی ادامه داد: بسیاری از دختران در رشته‌های کامپیوتر و طراحی و دوخت، هنری و صنایع دستی نه‌تنها بیکار نداریم، بلکه با افزایش بیشتر تقاضا در حرفه آموزش‌دیده روبرو هستند.

هنرستان‌ها برای همه رشته‌ها الگو موفقی هستند

سخنگوی آموزش و پرورش با بیان اینکه هنرستان‌ها برای نه‌تنها برای رشته‌های ریاضی بلکه برای هنرستان‌ها الگوی موفقی است و باید به آنها مشاوره دقیقی ارائه دهیم، ابراز کرد: برای رشته ریاضی در آموزش و پرورش وظیفه مشاوره دقیق ارائه دهیم که ناظر بر استعداد‌های خدادادی و علایق است تا در این رشته تحصیل کنند.

وی در پایان افزود: رشته بنده ریاضی و فیزیک است و معتقد هستم مبنای بسیاری از علوم، ریاضی و فیزیک است و باید این موضوع با جدیت دنبال شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ادای احترام معلمان و دانش آموزان قم به شهید آیت‌الله مطهری
  • خودآگاهی و شناخت اجتماعی برای هدایت تحصیلی نیاز است
  • ۱۵۰ مدرسه در اصفهان تحت تاثیر فرونشست / حقوق معلمان حق‌التدریس افزایش پیدا می‌کند
  • رتبه اول زنجان در جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل
  • برگزاری جشنواره خوشنویسی «کاتبان وحی» ویژه دانش‌آموزان مقطع ابتدایی
  • آغاز فرآیند جهش تحصیلی دانش‌آموزان کردستانی از ۱۵ اردیبهشت
  • افزایش ۵۰ درصدی ساخت کلاس در خراسان رضوی نسبت به سال قبل
  • صحرایی: معلم معمار آینده هر کشور است
  • صحرایی: معلم معمار آینده هر کشور است/ زنگ سپاس معلم به دست وزیر آموزش‌وپرورش به صدا درآمد
  • ارائه مشاوره دقیق برای جذب دانش آموزان به رشته ریاضی