Web Analytics Made Easy - Statcounter

زمانی که قصد داریم برای سالمند خود از خدمات مراقبتی در منزل استفاده کنیم باید جوانب مثبت و منفی بسیاری را در نظر بگیریم.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام مرکز پرستاری مهرآپامه، شاید در ابتدا دچار عذاب وجدان شوید که مسئولیت مراقبت از عزیزانتان را به عهده نگرفته‌اید اما زمانی که دچار این چالش شدید باید به این نکته توجه کنید که مراقبت از سالمند در منزل خود و توسط یک مراقب متخصص نشان‌دهنده اهمیتی است که شما برای سلامت عزیزان خود در نظر گرفته‌اید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زمانی که یکی از عزیزان ما نیاز به کمک در انجام امور روزانه خود دارد انجام اقدامات پیشگیرانه برای حفظ امنیت و راحتی و همچنین توانمندی‌های او بسیار حائز اهمیت است. برای بسیاری از خانواده‌ها استخدام یک مراقب و پرستار حرفه‌ای در منزل یک‌راه حل بسیار مناسب در مسیر سلامتی بیمار است.

برای سالمندان کاهش توانمندی‌های جسمانی و تحرک باعث ترس آنها می‌شود و باعث می‌شود سالمندان از اجتماع دوری کنند؛ اما حضور یک مراقب سالمند حرفه‌ای در کنار او می‌تواند علاوه بر حمایت و کمک به سالمند باعث تقویت روحیه او نیز شود.

استخدام مراقب و پرستار سالمند چه مزایایی دارد؟

مراقب سالمند علاوه برغنی سازی اوقات فراغت سالمند به انجام امور روزمره سالمند کمک می‌کند. این امور اغلب شامل تهیه غذا، کمک به انجام امور خود مراقبتی، جابجایی و ... می‌شود. نظارت بر مصرف دارو و رعایت دستورات پزشک مهم‌ترین نکته‌ای است که برای حفظ سلامت سالمند توسط پرستار تحت نظر قرار می‌گیرد.

کمک به سالمندان در انجام فعالیت‌های روزانه به‌ویژه فعالیت‌هایی مانند استحمام، تهیه غذا و ... که خطر آسیب به سالمند در آن ها بالا است توسط حمایت مراقب سالمند به کمترین حد ممکن می‌رسد.

اگرچه استخدام یک فرد ناآشنا در منزل برای سالمند و سایر اعضای خانواده به‌سختی موردپذیرش قرار می‌گیرد؛ اما مراقبین تجربه توانایی برقراری ارتباط موثر و صمیمانه با سالمند و اطرافیان او را دارند و به‌زودی این نگرانی از سوی خانواده‌ها رفع می‌شود.

در این واقع حضور مراقب سالمند برای افرادی که دچار انزوای اجتماعی هستند بیش از سایرین باعث سلامت روان سالمندان می‌شود.

اگر به‌دوراز سالمندان خود زندگی می‌کنید و قادر ملاقات منظم با او نیستید یک مراقب سالمند می‌تواند با حضور خود به‌صورت شبانه‌روزی از سالمند نگهداری کند و به‌صورت روزانه گزارشی از وضعیت سالمند را به بستگان ارائه دهد.

محیطی راحت همراه با آرامش خیال

بارزترین مزیت پرستار سالمند در منزل این است که اجازه می‌دهد سالمند در محیط زندگی خود تحت مراقبت قرار بگیرد و مسائل مربوط به جابجایی، حضور در جمع سایر سالمندان، اعمال محدودیت‌های ناشی از مراقبت مراکز نگهداری را نخواهند  داشت.

اعمال تغییرات محیطی برای سالمندانی که اختلالات شناختی مانند الزایمر دارند باعث تشدید وضعیت نامساعد آنها خواهد شد که مراقبت از سالمند در منزل این مشکلات رابه همراه نخواهد داشت.

دریافت مراقبت‌های اختصاصی

آیا سالمند شما نیاز به مراقبت‌های شبانه‌روزی دارد؟ ایا فقط در ساعاتی از شبانه‌روز که اعضای خانواده سرکار هستند نیاز به مراقبت از سالمند دارند؟ استفاده از خدمات مراقبت در منزل گزینه‌های متنوعی را با توجه به درخواست خانواده در اختیار سالمند قرار می‌دهد.

توان مالی

مراقبت از سالمند در منزل معمولا کم‌هزینه‌تر از آسایشگاه سالمندان و مراقبت در بیمارستان است. اگر چه در بیمارستان و یا ساختارهای مراقبتی مشابه خدمات بسیار تخصصی و جامعی ارائه می‌شود اما لزوما تمامی سالمندان به یک‌میزان به این خدمات نیاز ندارند.

خانواده‌ها می‌توانند با استفاده از خدمات مراقبتی در منزل فقط خدماتی را که نیاز دارند دریافت کنند و از این طریق از پرداخت هزینه‌های اضافی رها شوند. علاوه بر این مراقبت از سالمند در منزل هزینه ناشی از جابجایی و رفت‌وآمد را بر خانواده تحمیل نمی‌کند.

مراقبت‌های اختصاصی

حضور مراقب و پرستار سالمند در منزل باعث می‌شود بین مراقب و سالمند رابطه بسیار صمیمی ایجاد شود. ازاین‌رو مراقب به علائق و خواسته‌های سالمند پی می‌برد و می‌تواند نیازهای سالمند را حتی قبل از بیان آن تامین کند.

همچنین این رویکرد باعث می‌شود مراقب به شکل موثرتری با سالمند ارتباط برقرار کند و مشکلات سالمند را در کمترین فرصت شناسایی کند.

ایمنی و سلامتی

آسایشگاه‌های سالمندان در بین طغیان کرونا سالمندان را به‌شدت تحت تاثیر قرارداد. استفاده از خدمات مراقبت در منزل با توجه به نبود مشکلاتی از جمله در معرض قرار گرفتن سایر افراد و محیط های آلوده می‌تواند ضامن سلامتی سالمندان باشد.

حفظ حریم خصوصی

سالمندان در مراکز نگهداری با یکدیگر در اتاق‌های مشترک زندگی می‌کنند فضای تفریح، استراحت، سالن غذاخوری، اتاق‌خواب و حمام تماما فضاهایی هستند که برای تمام سالمندان هم‌زمان مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مراقبت از سالمند در منزل به او این امکان را می‌دهد که فضایی خصوصی و حریم شخصی خود را حفظ کند. همچنین بر اساس نیاز و در هر زمانی که تمایل دارد از فضاهای مختلف منزل استفاده کند.

مراقبین سالمندان در منزل علاوه بر حمایت از سالمند در انجام فعالیت‌ها در صورت درخواست سالمند فضای خصوصی را برای آنها فراهم کرده و به فضای خصوصی آنها احترام می‌گذارند.

در مرکز ارائه خدمات پرستاری و مراقبتی آپامه طیف گسترده‌ای از خدمات مانند پرستار کودک و پرستار بیمار در کنار خدمات پرستاری از سالمند ارائه می‌شود که می‌تواند باعث بهبود کیفیت زندگی خانواده‌ها شود.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پرستار سالمند پرستار کودک مراقبت از سالمند در منزل خدمات مراقبت مراقب سالمند برای سالمند خانواده ها یک مراقب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۷۱۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درمانگاه تخصصی دیابت، طب کار و رادیولوژی دیجیتال همدان افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری مهر، صبح امروز با حضور سردار امیری فرمانده انتظامی استان، سرهنگ سالاروند رئیس حفاظت اطلاعات و دکتر حیدری معاون بهداد پلیس استان درمانگاه تخصصی دیابت، درمانگاه تخصصی طب کار و رادیولوژی دیجیتال در معاونت بهداد افتتاح شد.

معاونت بهداد پلیس استان در راستای خدمات درمانی با کیفیت به کارکنان انتظامی و خانواده‌های آنها و همچنین شهروندان استان همدان نسبت به توسعه بخش‌های درمانی در هفته سلامت اقدام کرد.

گفتنی است در همین راستا صبح امروز با حضور سردار امیری فرمانده انتظامی استان، سرهنگ سالاروند رئیس حفاظت اطلاعات و دکتر حیدری معاون بهداد پلیس استان درمانگاه تخصصی دیابت، درمانگاه تخصصی طب کار و رادیولوژی دیجیتال در معاونت بهداد افتتاح شد.

شایان ذکر ارائه خدمات در معاونت بهداد پلیس استان برای شهروندان عزیز امکان پذیر بوده و محدودیتی در این خصوص وجود ندارد.

کد خبر 6089519

دیگر خبرها

  • عاقبت پوشش خدمات روانشناسی چه شد؟
  • راه اندازی دستگاه CT اسکن در بیمارستان ۱۷ شهریور رشت
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارد؟
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارد؟ 
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارند؟ 
  • ارایه خدمات درمانی به بیش از ۲۷۰۰ نفر در سطح استان 
  • مراقب کلاهبردار‌ها باشید؛ بیمه سلامت با مردم تماس نمی‌گیرد
  • درمانگاه تخصصی دیابت، طب کار و رادیولوژی دیجیتال همدان افتتاح شد
  • اورژانس بانوان در قم راه‌اندازی می‌شود
  • ساخت پایگاه سلامت در محله تاریخی کهنه‌دژ سمنان آغاز شد