Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@16:43:21 GMT

مطالعه موجب رشد فکری و فرهنگی انسان می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۷۱۷۴۵

مطالعه موجب رشد فکری و فرهنگی انسان می‌شود

نماینده ولی‌فقیه در گیلان، مطالعه را بیمه‌کننده انسان دانست و گفت: مطالعه است که به انسان ضمیری پاک و روشن می‌دهد، در سایه مطالعه انسان رشد فکری و فرهنگی پیدا می‌کند، در سایه مطالعه است که انسان آرامش روح و روان پیدا می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در نشست فصلی مسؤولین شهرستان‌ها و مربیان قرارگاه‌های اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان اظهار کرد: اتحادیه انجمن‌های اسلامی در کشور ازجمله نهادهای خودجوش و مردمی بوده که از دل مدارس و جوانان در ابتدا شکل گرفت و اکنون کرسی‌های مدیریت اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی جامعه در اختیار نخبگان این اتحادیه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بر فراگیری معارف اسلامی توسط دانش‌آموزان اتحادیه انجمن‌های اسلامی تأکید کرد و گفت: دانش‌آموزان با فراگیری معارف اسلامی باید بتوانند پاسخگوی شبهات باشند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان، رصد تمام برنامه‌های فرهنگی استان را از برنامه‌های دانش‌آموزان انجمن‌های اسلامی برشمرد و تصریح کرد: دانش‌آموزان باید به‌طور دائم رسانه‌های مختلف را رصد کنند و افرادی که خوب بلد هستند حرف بزنند، با عصبانیت و تندی حرف نمی‌زنند و همچنین متین، پاسخگو، دلسوز و انقلابی باشند را به‌عنوان یک جوان دانش‌آموز برای این برنامه‌ها انتخاب کنید تا در آنجا سخن بگویند.

فلاحتی با تأکید بر اینکه دانش‌آموزان باید مطالعه گر باشند، گفت: یک دانش‌آموز باید سالانه ۲۰ جلد کتاب که هرکدام حداقل ۳۰۰ صفحه باشد مطالعه کنند و درمجموع ۶ هزار صفحه می‌شود.

وی، مطالعه را بیمه‌کننده انسان دانست و گفت: مطالعه است که به انسان ضمیری پاک و روشن می‌دهد، در سایه مطالعه انسان رشد فکری و فرهنگی پیدا می‌کند، در سایه مطالعه است که انسان آرامش روح و روان پیدا می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه با اشاره به ایجاد شبهات توسط شبکه‌های مجازی خاطرنشان کرد: شبکه‌های مجازی به دنبال ایجاد پریشانی افکار و اندیشه‌ها و همچنین ایجاد شبهه هستند البته بسیاری از این شبهات به‌گونه‌ای است که اگر انسان اهل مطالعه باشد می‌تواند پاسخ آن را بدهد.

فلاحتی بر مطالبه گری دانش‌آموزان اتحادیه انجمن‌های اسلامی تأکید کرد و افزود: دانش‌آموزان اتحادیه انجمن‌های اسلامی باید مطالبه گر بدون جنجال آفرینی باشند بنابراین چگونه بیان سخن بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه ستاد احیای امربه‌معروف و نهی از منکر گیلان برنامه‌های مختلفی را در حال اجرا دارد، گفت: توقع داریم دانش‌آموزان اتحادیه انجمن‌های اسلامی ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر را یاری کنند.

امام‌جمعه رشت با اشاره به انتخاب مربیان پرورشی در مدارس بیان کرد: مدیران مدارس در تعیین مربیان پرورشی باید مشورت کنند و یکی از مشاوران باید اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان باشد.

فلاحتی با اشاره به دو وظیفه دانش‌آموزان اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گیلان تصریح کرد: آسیب‌شناسی و راهکار برون‌رفت از آسیب‌های موجود و همچنین مقابله با آسیب‌ها باید توسط دانش‌آموزان اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان پیگیری و انجام شود ضمن اینکه رفتار، گفتار و کردار دانش‌آموزان انجمن‌های اسلامی می‌تواند در مدرسه و جامعه نقش‌آفرین باشد.

محمد لطیفی مسؤول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گیلان نیز در این نشست با اشاره به استقرار این اتحادیه در مدارس ۱۵ شهرستان استان اظهار کرد: اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گیلان در ۴۰۰ دبیرستان دوره اول و دوم متوسطه و همچنین ۳۹ قرارگاه شهری استان فعال است.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

 

منبع: فارس

کلیدواژه: انسان مطالعه دانش آموزان گیلان دانش آموزان اتحادیه انجمن های اسلامی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان دانش آموزان سایه مطالعه برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۷۱۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آزمون کنکور سراسری برای دانش آموزان مناطق سیل زده

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،عبدالرسول پورعباس افزود: با توجه به اینکه تعدادی از داوطلبان در حاجی آباد زیرکوه موفق به حضور در جلسه آزمون سراسری نشدند، آزمون برای این افراد تکرار می‌شود.

وی گفت: در سیل اخیر در حاجی اباد زیرکوه حدود ۶۰ نفر از داوطلبان علی رغم اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران تمام امکانات خودشان را بسیج کردند که داوطلبان به آزمون برسانند و موفق نشدند افزود:  تا ظرف سه هفته  آینده آزمون مجدد، اختصاصی برای مناطق سیل زده  از داوطلبان اخذ می شود تاحقی ضایع نشود .

  رئیس سازمان سنجش کشور گفت: دانش آموزان و والدین مناطق سیل زده همدردی ما را پذیرا باشند و از نگرانی که برایشان ایجاد شد عذر خواهی می کنم. 

پور عباس با اشاره به اینکه شرایط را دولت جمهوری اسلامی ایران درک می کند افزود: با هماهنگی که با استاندار ،فرماندار ،نمایندگان مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی صورت گرفت، سه هفته آینده آزمون سراسری کنکور برقرار می شود. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی



دیگر خبرها

  • لزوم هدایت درست انتخاب رشته دانش آموزان در دانشگاه‌
  • برگزاری چهل و دومین جشنواره فرهنگی - هنری «امید فردا» در همدان
  • ضرورت انجام کارهای فرهنگی در حوزه دانش آموزی
  • روایت خسروپناه از آمار وضعیت دانش‌آموزان مدارس دولتی در میان داوطلبان برتر کنکور
  • مدرسه، جایی برای گفتگوی رو در رو با دانش‌آموزان
  • تاسیس انجمن در جهت کاهش آسیب اجتماعی در بین دانش‌آموزان
  • تاریخی: مدرسه جایی برای گفتگوی رو در رو با دانش‌آموزان است
  • دشمن به دنبال ایجاد یاس و ترس در دل ماست/ مدرسه جایی برای گفتگوی رو در رو با دانش آموزان
  • عیار تسلیم‌ناپذیری دربرابر ظلم
  • برگزاری آزمون کنکور سراسری برای دانش آموزان مناطق سیل زده