Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین از شیراز : مجید پاکاری ، با بیان اینکه فارس ۶۵ هزار هکتار سطح زیر کشت انگور دارد که از این میزان ۲۸ هزار هکتار آبی و ۳۷ هزار هکتار دیم است، اظهار داشت: فارس با ۲۱ درصد سطح زیر کشت و ۱۷ درصد تولید انگور کشور، رتبه نخست این محصول را به خود اختصاص داده است. 

وی میزان تولید انگور را ۵۱۵ هزار تن اعلام کرد و افزود: برداشت انگور در ۲۰ شهرستان فارس از اواخر تیرماه شروع شده است و تا اواسط مهر ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پاکاری افزود: شهرستان‌های بوانات، پاسارگاد، جهرم، داراب، خرم بید، آباده، اقلید، استهبان، فیروزآباد، سپیدان، کازرون، شیراز، کوار، ممسنی و نی‌ریز تولیدکننده انواع انگور در فارس هستند.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی فارس ادامه داد: همچنین از ۶۵ هزار هکتار سطح زیر کشت انگور، ۱۲ هزار هکتار آن به برداشت غوره اختصاص دارد که پیش‌بینی می‌شود امسال ۶۰ هزار تن غوره از تاکستان‌های استان (بخش دشمن زیاری شهرستان ممسنی) برداشت شود.

پاکاری با بیان اینکه قیمت فروش غوره تابع تقاضا و عرضه، زمان نو بر بودن این محصول است، گفت: معمولا در پیک مصرف کیلویی ۳ تا ۵ هزار تومان به فروش می‌رسد.

به گفته وی، سالانه ۱۵ تا ۲۰ هزار تن از انگورهای استان فارس (شهرستان های بوانات، سرچهان) تبدیل به کشمش می‌شود که علاوه براستان‌های همجوار به کشورهای خارجی هم صادر می‌شود.

48

کد خبر 1411465

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان فارس هزار هکتار هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۷۱۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت گل گاو زبان در شهرستان املش

به گزارش خبرنگار مهر، طاهر غلامی صبح یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: شهرستان املش با ۱۶ هکتار و تولید ۹۸۴۶ تن محصول تر، سطح بالایی از کشت گل گاوزبان در استان گیلان را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه برداشت گل گاوزبان از ۱۲ اردیبهشت آغاز و تا اواسط تیرماه ادامه دارد، افزود: پیش بینی می‌شود ۱۰ تن گل گاوزبان به ارزش اقتصادی ۸ میلیارد و ۳۶۹ میلیون تومان برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی املش ادامه داد: عملکرد در هکتار گل گاوزبان ۶۰۰ کیلوگرم بوده و شهرستان املش بیش از ۱۲۰ بهره بردار دارد.

غلامی تصریح کرد: گل گاوزبان به صورت دم کرده مصرف می‌شود، این گیاه دارویی برای تقویت حواس، تصفیه خون، اعصاب، درمان سرماخوردگی، برونشیت، سرفه، التهاب و ورم کلیه‌ها، روماتیسم و بیماری‌های قلبی مفید است.

کد خبر 6096934

دیگر خبرها

  • ساخت و بازسازی ۲ هزار قلم قطعات نیروگاهی به‌ دست متخصصان مشهدی
  • ۷۵ هکتار از اراضی ملی کردستان رفع تصرف شد
  • قبل از خرید بهتر است تفاوت تسمه با ورق فولادی را بدانید!
  • پیش‌بینی تولید ۱۰۵ هزار تن تخم‌مرغ در قزوین
  • این میوه خوشمزه هم کبد چرب را درمان می‌کند هم باعث طول عمر می‌شود
  • نمایش دستاوردهای هسته‌ای بومی ایران در حاشیه کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای
  • سالانه ۳۰ هزار تن کشمش در خنداب تولید می شود
  • پیش‌بینی تولید پنج میلیون و ۲۸۰ هزار تن محصولات کشاورزی در استان
  • تولید ۵ میلیون و ۲۸۰ هزار تن محصولات کشاورزی در آذربایجان شرقی
  • آغاز برداشت گل گاو زبان در شهرستان املش