Web Analytics Made Easy - Statcounter

جمعی از بانوان بسیجی استان کرمان در بیانیه ای با بیان رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی جامعه، بر لزوم بکارگیری شور و شعور حسینی توسط مسئولان فرهنگی و مردم جهت خدمت به نیازمندان تاکید کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "راه آرمان "جمعی از زنان بسیجی استان کرمان با بیانیه ای بر لزوم تلاش در جهت ادامه گام دوم کمک های مومنانه تاکید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه آمده است که امام خامنه ای (مدظله العالی) در رابطه با نهضت کمک های مومنانه فرموده اند: همه ی این حرکت های ارزشمند نشان دهنده عمق و رسوخ فرهنگ اسلامی در مردم است و برخلاف خواست برخی که در یکی دو دهه اخیر تلاش کردند فرهنگ اسلامی –ایرانی را تحقیر و مردم را متوجه سبک زندگی غربی کنند، در این حرکت ها نشان داد خوشبختانه احساس تفکر و فرهنگ اسلامی و زنجیره ارزشهای اسلامی در مردم ایران قوی و راسخ است. ۲۱/۰۱/۹۹

از طلیعه فجر انقلاب تا ظهور دولت یار حضرت مهدی موعود (عج الله تعالی فرجه الشریف )، ایران سراسر حماسه و استقامت چشم عالمیان را به شور آفرینی و عزت خود خیره نمود .

در این بیانیه تاکید شده است بر این که در برهه ای از زمان که بیماری کرونا شیوع پیدا میکند و حیات بشریت را در عرصه های سلامت و اقتصاد مورد هدف قرا می دهد ، غرب به ظاهر متمدن  و دارای دستاوردهای علمی و صنعتی فراوان از تامین مایحتاج ملت خود عاجز مانده و تمدن قرون وسطایی خود را در فروشگاههای موادغذایی و تامین اقلام مورد نیاز مردم دوباره تکرار می کند و وحشی گری متمدنان پیشرفته فرهنگی و علمی را یادآور می شود .


لکن مردم ایران عزیز در راستای منویات فرزند خلف و صالح نبی اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم ) امام خامنه ای (مدظله العالی ) با حرکتی عظیم و برخاسته از آیه شریفه (( اشداء علی الکفار رحماء بینهم )) آنچه را که در سفره های در تحریم اقتصادی ناشی از حقد و کینه دشمنان اسلام ، دارند به همنوعان آسیب دیده از این امتحان الهی می بخشند و لقمه های کوچک خود را کوچکتر نموده و برعزت و اقتدار مضاعف خود می بالند و نهضتی را بعنوان نهضت کمک های مومنانه برپا می نمایند .


بسیج جامعه زنان استان کرمان ضمن اینکه افتخار خدمت به ملت شریف و غیور ایران در همه عرصه های خدمت رسانی را دارد، بار دیگر در مرحله دوم نهضت کمک های مومنانه در کنار ملت ایران به این امر مهم پرداخته و ضمن دعوت از همه ی آنان که مصداق آیه (( وَمَثَلُ الذینَ یُنفِقونَ اموالَهُم اِبتغاءَ مَرضاتِ اللهِ و تثبیتا مِن اَنفُسِهِم کَمَثَلِ جَنَّه بِرَبوَهِ اَصابها واُبل فاَتت اُکلُها ضِعفَینِ فَاِن لَم یُصِبها وابِلُ فَطَلُ وَ الله بِماتَعَملونَ بَصیر )) ۲۶۵/ بقره می باشند به این امر خدا پسندانه کمر همت می بندد و مطالباتی را جهت رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی در زمینه جهش تولید و رونق اقتصادی از مردم و مسئولین دارد.


۱-از ملت عزیز ایران خواهانیم که ضمن حضور در مرحله دوم نهضت خدمت رسانی ، به سبک زندگی اسلامی ایرانی پرداخته و از تجمل گرایی و اشرافی گری پرهیز نموده و قناعت و صرفه جویی را که سیره ائمه اطهار (علیهم السلام ) می باشد را محور و اساس زندگی فردی و اجتماعی قرار دهند.


۲- از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی خواستاریم تا در راستای جهش تولید طرح ها و لوایح کارآمدی را در نظر گرفته و به صحن علنی مجلس بیاورند که موجب قطع ایادی پلید رانت خواران و سرمایه گذاران داخلی و خارجی گردیده و رونق اقتصاد همه جانبه را برای همه ی آحاد جامعه به ارمغان آورند.


۳- از وزارت صمت می خواهیم تا از کارگاه های کوچک و مشاغل خانگی بهره برداری نموده و ضمن ایجاد شرایط مناسب برای فعالیت در مشاغل خرد ، بازار عرصه محصولات را نیز فراهم نماید، تا آحاد مردم محصولات تولیدی خود را مصرف نمایندو در شرایط مشابه این معضل جهانی (فراگیری بیماری )وابستگی به اقتصاد جهانی به حداقل رسیده و حتی زمینه صادرات محصولات این قبیل صنایع کوچک فراهم گردد.


۴- از مسئولین فرهنگی و گروههای جهادی خواستاریم تا از ظرفیت ماه های محرم الحرام و صفر استفاده نموده و از شور و شعور حسینی ملت ایران در راستای ساماندهی به نذورات بهره وری کامل را بعمل آورند ونذورات مردمی را در راستای نهضت کمک مومنانه بکارگیرند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: کمک های مومنانه نهضت کمک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۷۱۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانایی که منجر به توانایی نشود مورد اقبال مردم نخواهد بود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر فرزاد جهان بین در مراسم تجلیل و تقدیر از اساتید و معلمان دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان، با تبریک روز معلم و گرامیداشت سالروز شهادت استاد فرزانه شهید مرتضی مطهری، با اشاره به حدیث امیرالمومنین علیه السلام، با تاکید بر اینکه دانایی باید توانایی به همراه بیاورد، عنوان کرد: تحلیل روند شرکت در کنکور در بیست سال گذشته نشان می دهد اقبال مردم به آموزش عالی کم شده و از دلایل اصلی آن ناتوانی نظام آموزش عالی در پیوند دانایی و توانایی بوده است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به خطر جایگزینی آموزش غیررسمی با آموزش رسمی افزود: وقتی یک سیستم به حد اشباع می رسد در قوس نزول و سقوط می افتد و اگر نتوان با تحلیل درست گذشته، ایده جدیدی ارائه کرد و سیستم را در منحنی جدیدی قرار داد، کار آن سیستم تمام است.

عضو شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها با اشاره به سخنرانی ۱۸ فروردین ریاست دانشگاه با بیان اینکه دانشگاه جامع دارای چهار رکن است خاطرنشان کرد: نظام تربیتی، نظام علمی، نظام فرهنگی و نظام فناوری در دانشگاه باید با هم باشند و این آن ایده جدید نجات بخش آموزش عالی است. تربیت تخصصی بر اساس آمایش سرزمین و تلفیق تئوری با عمل و قدرت استفاده دانش برای حل مسائل مردم و قراردادن آن در خدمت منافع آنها از ارکان این ایده جدید است. آموزش عالی می باشد، زیرا دانش آموختگان بر اساس نیازها و پتانسیل های موجود در منطقه امکان بهره برداری درست و مناسب از دانش خود را کسب خواهد کرد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به نظام فرهنگی و تربیتی بیان کرد: خواسته جامعه و خانواده ها از آموزش عالی فراهم بودن محیطی سالم و ارزشی برای پرورش و تربیت نسلی فرهیخته، امیدوار، باکرامت، قانونمند، دارای اعتماد به نفس، سختکوش و... است.

وی افزود: در دانشگاه باید از حافظه محور بودن عبور کرد و به یادگیری عمیق و کاربردی رسید، دانشگاه باید محل پرورش ذهن تحلیلی برای دانشجویان باشد و مهارت توانایی حل مسائل جدید با استفاده از داشته های موجود را به آنها بدهد و آنها را از ساده انگاری در فهم وحل مسائل برهاند و این امر در سایه توجه به نظام فرهنگی و تربیتی شکل می گیرد.

این مسوول دانشگاهی در ادامه سخنان خود مطرح کرد: اگر این چهار نظام در کنار یکدیگر قرار بگیرد و به صورت همزمان در دانشگاه اجرا شود، آموزش عالی تعالی خواهد داشت و از بحران خارج خواهد شد.

دیدار و گفت و گو با معلمان مدارس سما به مناسبت روز معلم، دیدار و گفتگو با اساتید همیار فرهنگ، دیدار با فعالان تشکل ها و کانون ها و بسیج دانشجویی و حضور در منزل هیات علمی تازه در گذشته، مرحوم دکتر سرگلی زاده از دیگر برنامه های این سفر یک روزه بود.

کد خبر 6095096

دیگر خبرها

  • دکتر جهان‌بین: دانایی که منجر به توانایی نشود، مورد اقبال مردم نخواهد بود
  • پیش‌نویس نقشه راه فرهنگی شاهرود تدوین شود
  • دانایی که منجر به توانایی نشود مورد اقبال مردم نخواهد بود
  • عملیات‌های طوفان‌الاقصی و وعده صادق، تحولات عظیمی را در دنیا ایجاد کردند
  • درخواست جدید سردار شکارچی از مسئولان
  • طرح «دختران حاج قاسم» نمونه یک کار فرهنگی موثر است
  • مسئولان عملیات فرهنگی و جهاد تبیین را جدی بگیرند
  • آئین گرامیداشت روز شوراها در گناوه برگزار شد
  • «بی حجابی» گره‌ای که با دست باز می‌شود
  • واگذاری زمین به ۱۸۸ ایثارگر گلستانی در طرح نهضت ملی مسکن