Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-02@03:30:49 GMT

نمازهای جماعت مساجد کرمان به مدت یک هفته تعطیل شد

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۷۱۹۲۰

نمازهای جماعت مساجد کرمان به مدت یک هفته تعطیل شد

در نشست استانی ستادمدیریت و مقابله با کرونا مصوب شد: نمازهای جماعت مساجد استان کرمان به مدت یک هفته تعطیل باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، حجت الاسلام غلامحسین حقانی، شنبه(۲۸ تیر) در نشست استانی ستادمدیریت و مقابله با کرونا گفت: هرچند مساجد اجتماع چندانی نسبت به دیگر اجتماعات ندارد اما می توان به جهت کم کردن بار روانی جامعه، یک هفته نمازهای جماعت را تعطیل کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان با اشاره به اینکه تعطیلی به طور کلی نتیجه میدانی چندانی ندارد و تنها باعث عقب انداختن جریان می شود؛ افزود: کسی که توجه او با آمار فوتی های روزانه جلب نمی شود با تعطیلی هم اتفاقی برای او نمی افتد زیرا عوامل توجه دادن زیاد است.

 

 

وی اظهار داشت: بعضی از فرمانداران به صورت مستقل و بدون مجوز دستور تعطیلی مساجد را در بعضی شهرها دادند؛ نمی شود که فقط این مجموعه مظلوم را تعطیل کرد اگر بنای بر تعطیلی است باید همه تجمعات تعطیل شود.

 

 

حقانی با تصریح به اینکه نماز ادارات، تجمعی را شکل نمی دهد لذا  برقرار باشد؛ افزود: هر هفته ۴۰۰ تا ۵۰۰ مسجد در استان را بازرسی و بر رعایت پروتکل های بهداشتی نظارت می کنیم.

 

وی در خصوص برگزاری دعای عرفه هم گفت: تشویق بر برگزاری در فضای باز است کما اینکه معمولاً هم در فضای باز برگزار می شود.

 

 

استاندار کرمان در واکنش به سخنانش حقانی ضمن تصویب تعطیلی یک هفته ای نمازجماعت مساجد؛ گفت: سختگیری نسبت به مساجد از همه جا بیشتر و این برای من جالب توجه بود که شما حتی کسانی را که از دستورات تخطی کنند را برکنار می کنید.

پایان پیام/80

منبع: شبستان

کلیدواژه: نمازهای جماعت حجت الاسلام حقانی تعطیلی یک هفته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۷۱۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقوط شهرداری بم به لیگ ۳

تیم فوتبال شهرداری بم در هفته ۲۴ گروه اول لیگ دسته دوم فوتبال کشور و در دیداری سرنوشت‌ساز، میهمان آینده سازان اردبیل بود.

این تیم در پایان با یک گل مغلوب شد و بدین ترتیب با توجه به شکست شهرداری بم و پیروزی رقیبان، سقوط نماینده شرق استان کرمان به لیگ پایین‌تر قطعی شد.

شهرداری بم فصل را با مهدی جزینی آغاز کرد؛ اما وی خیلی زود جای خود را به علیرضا آلبوغبیش سرمربی فصل قبل این تیم داد. با این حال حضور آلبوغبیش نیز نتوانست تاثیری در روند شهرداری ایجاد کند و جهانبخش جعفری که یک بار موفق به نجات شهرداری از سقوط شده بود، بار دیگر این ماموریت را به عهده گرفت؛ اما در انجام آن موفقیتی کسب نکرد تا شهرداری بم به عنوان تنها نماینده کرمان در لیگ دو، سقوط تلخی دیگر را به فوتبال کرمان تحمیل کند.

بر این اساس، تیم‌های شهرداری بم و شهدای ساری دو هفته مانده به پایان رقابت‌های مرحله گروهی به لیگ دسته سوم سقوط کردند.

جدول رده‌بندی گروه اول لیگ دسته دوم فوتبال کشور در پایان هفته بیست و چهارم

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • ◄ ایجاد طرح جامع بندر شهید حقانی به عنوان قطب مسافری و تفریحی
  • سینماهای سراسر کشور از عصر جمعه تعطیل است
  • ۶۶۰ هزار مسافر در بنادر شرق هرمزگان جابه‌جا شد
  • پنجشنبه را تعطیل کنید که از نظر فرهنگی و تمدنی مهم است | برای فعالیت اقتصادی هم فضای مجازی و دورکاری هست!
  • مخالفت با تعطیلی شنبه با استدلال ارتباط با یهودی ها جنبه کج فهمی دارد/ ما عملا سه روز از دنیا عقب هستیم / این لج و لجبازی درست نیست
  • مخالفت با تعطیلی شنبه با استدلال ارتباط با یهودی ها جنبه کج فهمی دارد/ ما عملا سه روز از دنیا عقب هستیم / این لج و لحبازی درست نیست
  • سقوط شهرداری بم به لیگ ۳
  • مدارس چند شهر خوزستان فردا سه‌شنبه تعطیل شد
  • توضیحات رئیس دانشگاه پیام نور استان کرمان در مورد احتمال تعطیلی واحد گلباف
  • تمرین در روز تعطیل: ستاره مصدوم رم به لورکوزن می‌رسد