Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علی‌اکبر قربانلو رئیس اداره محیط‌زیست شاهرود ضمن بیان اینکه در پی کار اطلاعاتی و نامحسوس مأموران یگان حفاظت گارد محیط‌زیست منطقه حفاظت‌شده جنگل ابر و گروه سیار اداره محیط‌زیست شاهرود با همکاری عوامل کلانتری مجن یک گروه از شکارچیان غارتگر و گوشت‌فروش به دام قانون افتادند، گفت: در این عملیات دو نفر دستگیر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ضمن بیان اینکه از متخلفان دوقبضه سلاح که یک قبضه آن سلاح گلوله‌زنی قاچاق بود، کشف شد، افزود: متأسفانه طی بازرسی‌های به‌عمل‌آمده اجزای چهار رأس شکار از نوع قوچ و میش و کل و بز نیز کشف و توقیف شد.

دستگیری خریداران گوشت شکار تحت پیگیری

رئیس اداره محیط‌زیست شاهرود بابیان اینکه در بازرسی از منزل فردی از ساکنان شهر مجن مقداری گوشت تازه گوسفند وحشی که مشخص و واضح متعلق به سه رأس گوسفند وحشی بود کشف شد، ابراز داشت: دل و جگر این حیوانات حیات‌وحش داخل ظرفی در حال پختن بود و همچنین سیرابی تازه و یک‌کله پاچه فریز شده کل وحشی و لباس‌های آغشته به خون شکار تازه از منزل متخلف کشف و باید گفت جمعاً چهار رأس گوسفند وحشی توسط متهم شکار شده است.

قربانلو ضمن بیان اینکه در بازرسی دقیق‌تر از منزل و پشت‌بام منزل سلاح غیرمجاز گلوله‌زنی دوربین‌دار که لوله ژ _۳ بر روی سلاح نصب‌کرده بودند مورد شناسایی قرار گرفت، تصریح کرد: ۵۴ تیر فشنگ مربوطه به سلاح نیز کشف و توقیف شد.

او ضمن بیان اینکه با توجه به اطلاعات موثق گوشت‌های شکار توسط متخلف بی‌رحم فروخته‌شده است، افزود: دستگیری خریداران گوشت نیز تحت پیگیری قرار دارد و درصورتی‌که خود خریداران آن‌ها را تحویل اداره محیط‌زیست کنند شکایتی از آن‌ها نخواهد شد.

دستگیری شکارچیان منطقه خوش ییلاق قبل از شکار

رئیس اداره محیط‌زیست شاهرود بابیان اینکه غروب روز جمعه نیز مأموران یگان حفاظت گارد محیط‌زیست پناهگاه حیات‌وحش خوش ییلاق شاهرود در ارتفاعات دزد چشمه متوجه ورود دو دستگاه موتورسیکلت به داخل پناهگاه شدند، ابراز داشت: محیط‌بانان در مسیر شکارچیان کمین زدند که به‌محض نزدیک شدن، آن‌ها اقدام به فرار می‌کنند که با عکس‌العمل سریع مأموران دستگیر می‌شوند.

قربانلو در ادامه تصریح کرد: دوقبضه سلاح ساچمه زنی که یکی از آن‌ها غیرمجاز بود به همراه ۱۳ تیر فشنگ چهار پاره غیرمجاز و ۱۴ تیر فشنگ ساچمه و دیگر ادوات از متخلفان کشف و ضبط شد.

او ضمن بیان اینکه این دومین گروه متخلفان شکار و صید که قبل از هر اقدامی برای شکار حیات‌وحش در پناهگاه حیات‌وحش خوش ییلاق دستگیر می‌شوند، اظهار داشت: سه قبضه سلاح تک لول کالیبر ۱۲ که دوقبضه غیرمجاز بود از متخلفان شناسایی‌شده است.

به دام افتادن شکارچیان دامغانی در تپال شاهرود

رئیس اداره محیط‌زیست شاهرود بابیان اینکه شکارچیان دامغانی قبل از شروع به شکار توسط اکیپ گشت سیار یگان حفاظت محیط‌زیست شاهرود دستگیر شدند، بیان کرد:  عوامل گشت سیار حین گشت و کنترل منطقه شکارممنوع نپال به یک دستگاه پراید مشکوک شدند.

قربانلو اضافه کرد: زمانی که متخلفان متوجه خودرو سازمانی محیط‌زیست شدند تغییر مسیر داده و همین امر باعث واکنش سریع مأموران و تعقیب خودرو پراید شد که درنهایت پس از متوقف کردن پراید داخل منطقه و بازرسی خودرو یک دوربین چشمی و یک‌فاصله یاب و خشاب و ساچمه سلاح بادی پی سی پی و دو عدد پنجه بکس کشف شد.

انتهای پیام / م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان محیط زیست شکار غیر مجاز حیاط وحش رئیس اداره محیط زیست شاهرود گوسفند وحشی حیات وحش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۷۱۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله خرس وحشی به یک دامداری در ایلام و تلف شدن دام‌هایش

معاون زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل محیط زیست استان ایلام در خصوص خبر حمله خرس به مرد دره‌شهری گفت: این حمله در منطقه «خرس‌آو» کبیرکوه که زیستگاه خرس قهوه‌ای است رخ داده است.

بیشتر بخوانید:

علیرضا محمدی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: این زیستگاه خرس قهوه‌ای در ارتفاعات کبیرکوه در بخش شرقی کبیرکوه واقع است و منطقه‌ای صعب‌العبور است، فرد مصدوم شده از دامداران بومی منطقه است که دام‌های خود را وارد قلمرو زیستی خرس کرده است.

وی افزود: وقتی خرس برای فرزندانش احساس خطر کند، ممکن است به واردشدگان به زیستگاهش حمله کند.

محمدی با بیان اینکه جمعیت خرس در این منطقه معدود است، خاطرنشان کرد: ممکن است خرس برای تأمین غذا دست به حمله زده باشد، آنچه مسلم است ورود دامدار به قلمرو خرس است که با این ورود ۶ رأس دام دامدار نیز تلف و خود دامدار نیز مصدوم شده است.

معاون اداره‌کل محیط زیست استان ایلام تأکید کرد: خرس به هیچ وجه وارد قلمرو و زندگی مردم منطقه نشده است و در جای مرتفعی در کوه است که زیستگاه خود اوست.

اورژانس پیش‌بیمارستانی اعلام کرده خرس به یک مرد ۵۱ ساله دره‌شهری حمله کرده است و وی زخمی شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229046 برچسب‌ها اخبار حوادث

دیگر خبرها

  • حمله خرس وحشی به یک دامداری در ایلام و تلف شدن دام‌هایش
  • پلمب دو واحد آلاینده غیر مجاز تولید زغال در رباط کریم 
  • رفع تصرف بخشی از اراضی ملی در البرز مرکزی شمالی
  • برپایی پویش های هفته زمین پاک در مازندران
  • شکارچیان غیر مجاز ۱۱ میلیارد ریال به محیط زیست درگز خسارت زدند
  • رده‌بندی مناطق حفاظتی محیط‌زیست 
  • پاکسازی مسیر کوهنوردی درکه با حضور دوستداران محیط زیست
  • انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در شهرستان سنندج
  • انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در سنندج
  • نجات جوجه جغد‌هایی که به بیرون لانه پرتاب شده بودند + فیلم