Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالیکه رسانه‌های خارجی درباره تغییر در ترکیب تیم طالبان در آستانه مذاکرات گمانه زنی کرده بودند، احتمال این تغییرات افزایش یافته است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، مقامات طالبان که نامشان فاش نشده به «آسوشیتدپرس» گفتند که 4 عضو شورای رهبری این گروه به تیم مذاکره‌کننده 20 نفری طالبان پیوسته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقامات همچنین می‌افزایند که «ملا محمد یعقوب» پسر «ملا محمد عمر» رهبر سابق و بنیانگذار طالبان نیز به تازگی به عنوان رئیس کمیسیون نظامی این گروه منصوب شده است.

آسوشیتدپرس نوشت که این اقدامات برای افزایش کنترل رهبر طالبان بر بازوهای نظامی و سیاسی این گروه در آستانه مذاکرات بین‌الافغانی صورت گرفته است.

گزارش می‌افزاید که پس از انتصاب ملا یعقوب فعالیت‌های نظامی طالبان علیه نیروهای افغان افزایش یافته که گواهی بر آن است که طالبان در نظر دارد با پیروزی‌های میدان جنگ دستش را در میز مذاکرات تقویت کند.

طالبان همچنین «امیر خان متقی» عضو ارشد طالبان را از تیم مذاکره‌کننده این گروه حذف کرده است. متقی روابط نزدیکی با پاکستان داشت و حذف وی از تیم مذاکره‌کننده طالبان می‌تواند نفوذ اسلام‌آباد را در مذاکرات کاهش دهد.

آسوشیتدپرس در ادامه خبر داد که اعضای جدید تیم مذاکره‌کننده طالبان شامل «عبدالحکیم» قاضی‌القضات کنونی طالبان و «مولوی ثاقب» قاضی‌القضات طالبان در دوران حکومت این گروه بر افغانستان می‌شوند.

پیش از این نیز «دیلی تایمز» گزارش داده بود که رهبر طالبان علاوه بر «امیر خان متقی»، «مولوی جان محمد مدنی»، «ضیاء الرحمان مدنی» و «شیخ سید رسول» را از تیم مذاکره کننده این گروه حذف کرده و «دکتر صالح»، «منیر سعادت»، «جهانگیروال» و «عبید عابد قاضی سیدا جان» را نیز از دفتر سیاسی این گروه در قطر برکنار کرده است.

آیا ترکیب تیم مذاکره کننده طالبان تغییر می‌کند؟تلگراف: ریاست کمیسیون نظامی به پسر بنیانگذار طالبان رسیدتعیین نخستین نماینده ویژه پاکستان برای افغانستان در آستانه مذاکرات بین‌الافغانی

این نشریه پاکستانی تعیین ملا یعقوب به عنوان رئیس کمیسیون نظامی توسط رئیس طالبان را نیز اقدامی برای «توقف تماس‌های غیرمجاز» رهبران ارشد طالبان با برخی فرماندهان نظامی خوانده بود.

انتهای پیام/.

R1447/P/S8,87,1413/CT10 بیشتر بخوانید... سخنگوی طالبان: آمریکا از توافقنامه قطر سرپیچی کرده است افغانستان| آزادی کامل زندانیان و خروج از فهرست سیاه؛ شروط تازه طالبان برای مذاکره

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تیم مذاکره کننده طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۷۲۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار رایزن فرهنگی ایران با معاون سیاسی طالبان 

سید روح‌الله حسینی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کابل، با مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی طالبان دیدار و درباره آخرین وضعیت روابط سیاسی و فرهنگی دو کشور بحث کردند.

حسینی به نقاط مشترک فراوانی که میان ایران و افغانستان از جمله دین، زبان، فرهنگ، تاریخ، ادبیات، جغرافیا، نژاد، مرز و ... وجود دارد، به وجود منافع مشترک ناشی از این نقاط اشتراک اشاره کرد و افزود: متاسفانه باید اعتراف کرد که با این حد از نقاط اشتراک، میزان حضور ایران در عرصه‌های فرهنگی و علمی در مقایسه با برخی دیگر از کشورها از وضعیت مناسبی برخوردار نیست.

رایزن فرهنگی ایران در پایان ضمن تأکید دوباره بر ضرورت نگاه عمیق به مقوله فرهنگ، خواهان تعیین تکلیف اتاق‌های ایران‌شناسی در دانشگاه‌های «کابل»، «ابوریحان»، «پروان» و «تعلیم و تربیت» گردید.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • کابل خطاب به مسکو: حکومت افغانستان فراگیر است
  • تاکید طالبان بر ساخت راه برای توسعه ارتباط افغانستان و منطقه
  • سیل در افغانستان/ ۱۱ نفر کشته و زخمی شدند
  • جنایات اسرائیل نفرت مردم آمریکا را برانگیخته است
  • کانادا کمک‌ها به افغانستان را از سر می‌گیرد
  • طالبان در سیلاب هم آب را به ایران بست | چانه‌زنی بر سر آب به کجا رسید؟
  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • دیدار رایزن فرهنگی ایران با معاون سیاسی طالبان 
  • هیچ بستری برای مذاکره بین اوکراین و روسیه وجود ندارد
  • طالبان: برای حفظ دستاوردهای جهاد افغانستان تلاش می‌کنیم