Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@12:03:04 GMT

نرخ بیکاری در استان کرمان به ۱۰.۱ درصد رسید

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۷۳۳۸۴

نرخ بیکاری در استان کرمان به ۱۰.۱ درصد رسید

ایسنا/کرمان رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان با بیان اینکه نرخ بیکاری استان کرمان از ۱۲.۲ در بهار گذشته به ۱۰.۱ در بهار ۹۹ کاهش پیدا کرده که کاهش نرخ بیکاری در استان کرمان نسبت به کشور حدود ۲ برابر بوده است افزود: در بهار ۹۹، ۷۳ هزار نفر به دلیل شرایط مختلف از جویندگی کار دست کشیده و به شرایط غیرفعال تبدیل شده اند اما در مجموع کاهش نرخ بیکاری در استان کرمان در مقایسه با کشور کمتر و شرایط استان کرمان از حیث این شاخص بهتر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر "جعفر رودری" امروز  شنبه ۲۸ تیرماه در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان کرمان اظهار کرد: ۴۰ هزار فرصت شغلی تعهد استان کرمان در سال جاری است تا بتوانیم تعادل را در بازار کار حفظ کنیم.

وی با اشاره به آخرین وضعیت شاخص های استان کرمان در بهار ۹۹ نسبت به بهار ۹۸ اظهار کرد: نرخ مشارکت اقتصادی استان کرمان در بهار سال گذشته، ۴۸.۲ درصد بوده که این نرخ در بهار سال جاری به ۳۹.۱ رسیده است که نشان از کاهش ۳.۱ واحد درصد در نرخ مشارکت اقتصادی استان کرمان را می بینیم که این میزان کاهش نرخ مشارکت اقتصادی در کشور در این بازه زمانی، ۳.۷ واحد درصد بوده است.

رودری با بیان اینکه میزان کاهش نرخ مشارکت اقتصادی کشور بیشتر از نرخ مشارکت اقتصادی استان کرمان بوده است اظهار کرد: عوامل متعددی در این کاهش نرخ مشارکت اقتصادی موثر بوده است که موضوع کرونا در این کاهش نرخ مشارکت اقتصادی چشمگیر بوده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان با اشاره به اینکه اثر کرونا بر اقتصاد کشور بیشتر از اقتصاد استان کرمان بوده است اظهار کرد: در این بازه زمانی، ۷۳ هزار نفر از جویندگان کاری که دنبال کار بودند، کاهش پیدا کرده اند که بخشی از این نیز می تواند جزء شاغلین بوده که از جمعیت فعال کاهش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه افزایش جمعیت غیرفعال سبب افزایش بار تکفل خواهد شد افزود: منظور از بار تکفل، باری است که بر دوش هر شاغل است وجود دارد که همزمان با اینکه نرخ تورم و جمعیت غیرفعال افزایش پیدا می کند، بار تکفل نیز افزایش پیدا کرده که می تواند منجر به بدتر شدن شرایط برای خانوارها شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان در ادامه با بیان اینکه نرخ بیکاری استان کرمان از ۱۲.۲ در بهار گذشته به ۱۰.۱ در بهار ۹۹ کاهش پیدا کرده که کاهش نرخ بیکاری در استان کرمان نسبت به کشور حدود ۲ برابر بوده است افزود: در بهار ۹۹، ۷۳ هزار نفر به دلیل شرایط مختلف از جویندگی کار دست کشیده و به شرایط غیرفعال تبدیل شده اند اما در مجموع کاهش نرخ بیکاری در استان کرمان در مقایسه با کشور کمتر و شرایط استان کرمان از حیث این شاخص بهتر بوده است.

رودری با تاکید بر اینکه کاهش نرخ مشارکت و کاهش نرخ بیکاری استان کرمان نسبت به کشور در بهار ۹۹ شرایط بهتری دارد افزود: به واسطه اینکه سهم خدمات در اشتغال استان کرمان پایین بوده، باعث شده در استان کرمان تاثیرات کرونا بر روی اشتغال نسبت به کشوری کمتر باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سازمان مدیریت و برنامه ریزی اشتغال نرخ بیکاری اخبار اقتصادی کرمان استانی اقتصادی کاهش نرخ مشارکت اقتصادی استان کرمان کاهش پیدا کرده استان کرمان نسبت به کشور بهار ۹۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۷۳۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش جُرم سرقت در کرمان

  به گزارش خبرگزاری صداوسیمای کرمان ،رییس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه سرقت، جرم اول استان از نظر فراوانی است،گفت:آمارها و عملکرد ها در سال گذشته نشان دهنده این است که اگرچه این موضوع، جرم اول اولویت دار در استان است ولی روند آن کاهشی بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی درجلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان اظهار داشت:بحث سرقت و امنیت روانی دو مقوله بسیار مهم هستند که رسيدگي به آنها باید جزو دستورکار این شورا در سال ۱۴۰۳ قرار گیرد.

وی بیان کرد: اگر چه هرکدام از سرقت ها راهکار پیشگیری خاص خودش را می طلبد که باید به آن بپردازیم و در زمینه موضوع سلاح مهمات که موضوع بسیار حائر اهمیتی می باشد باید توجه ویژه شود و برای مقابله با حمل و قاچاق سلاح گرم و سرد و ساماندهی سلاح سرد در استان در دستور کار سال ۱۴۰۳ باید باشد.

رییس کل دادگستری استان کرمان به تعیین تکلیف کارگاه های ضایعاتی و پایش تصویری اشاره کردوعنوان کرد: در این دو حوزه علیرغم تصویب دستورعمل های متفاوت در جلسات سال گذشته، متاسفانه آنطور که شایسته و بایسته است، کار پیش نرفته است.

رییس شورای قضایی استان کرمان در ادامه تاکید کرد: باید مسئول سازی زمینه انجام شود و مسئولیت هر اداره و ارگان مشخص شود تا از این طریق پیگیری های لازم صورت گیرد و مطالبه درست از آن سازمان های تعیین شده داشته باشیم.

وی درخصوص پایش دوربین های تصویری در سطح استان و تاثیر آن بر کنترل جرائم خشن، گفت: تعداد دوربین های پایش تصویری در کرمان کم است و آن تعدادی هم که وجود دارند برخی دچار نواقص فنی هستند و بعضا برخی جاها هم خلا وجودی دارند که باید در راستای مسئولیت سازی سازمان ها، برای این امر هم مسئول مربوطه تعریف شود که سریعتر معضلات مربوط به پایش دوربین های تصویری به سرانجام برسد.

دیگر خبرها

  • کاهش جُرم سرقت در کرمان
  • مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی
  • نرخ‌ بیکاری اصفهان تک رقمی شد
  • مشارکت بیشتر در انتخابات، هزینه‌های امنیتی را کاهش می‌دهد
  • کاهش ۳ درصدی نرخ بیکاری گیلان
  • کاهش نرخ بیکاری در دولت سیزدهم کاهش چشمگیر داشته است
  • کاهش ۳ درصدی نرخ بیکاری گیلان/ برخورد قضایی با ۱۵۰ کار فرمای متخلف
  • بالاترین نرخ بیکاری در آلمان از سال ۲۰۱۵
  • رییسی مطرح کرد؛کاهش نرخ بیکاری در کشور/ بر عهد خود با شما مردم باقی هستم
  • کاهش نرخ بیکاری در کشور/ دولت از برنامه‌های اعلامی خود عقب نیست