Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ بهرام فاضلی زاد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه یکی از اولویت‌های دادگستری را ارتقاء فرهنگ حقوقی و قضایی مردم استان با هدف کاهش تعداد ورودی پرونده‌های قضایی عنوان کرد و برنقش اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه در این زمینه تأکید کرد.

او با اشاره به اهمیت فرهنگ سازی از سوی رسانه‌ها برای کاهش جرایم در جامعه گفت : دستگاه‌های فرهنگی و متولی استان از جمله صدا و سیما می¬توانند با تولید و پخش برنامه‌های اجتماعی متنوع، آسیب‌های موجود در جامعه را کاهش داده و به دلیل ظرفیت‌هایی که در زمینه سمعی و بصری دارند می‌تواند نقش بسزایی در ارتقاء و افزایش فرهنگ حقوقی مردم استان ایفا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: از آنجا که میزان مشکلات و ناهنجاری‌ها در اجتماع به دلیل مشکلات اقتصادی کنونی؛ باعث افزایش پرونده‌های قضایی، طلاق و... شده است، باید دستگاه‌های فرهنگی را تقویت کنیم چرا که ارتقاء فرهنگ مردم، تاثیر بسزایی در کم شدن جرائم و کم شدن پرونده‌های قضایی دارد.

فاضلی گفت: خوشبختانه نهاد‌های مردمی بسیاری در جامعه داریم که به صورت داوطلبانه، غیردولتی، غیرانتفاعی، غیرسیاسی و با مجوز یکی از مراجع ذی صلاح فعالیت می‌کنند؛ از قبیل مساجد، سازمان‌ها و تشکل‌های مردم نهاد، هیات‌های مذهبی، گروه‌های تبلیغی و سازندگی، انجمن‌های علمی، خیریه و.. که می‌توان از ظرفیت آن‌ها در کاهش آسیب‌های اجتماعی استفاده کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه  درباره شکایات اخیر مدیران دستگاه‌های استان از اصحاب رسانه افزود: من استدعا دارم در این خصوص توجه ویژه‌ای به اصحاب زحمت کش خبر و رسانه استان شود، چرا که این مطالبه گری‌ها شخصی نبوده و وظیفه ذاتی خبرنگاران است که مدیران را نقد کنند تا امور به نحو بهتری انجام پذیرد.

او در بحث شورای حل اختلاف رسانه ادامه داد: بهتر است این شورا گسترده‌تر شود و بر شورای حل اختلاف اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه تبدیل شود ضمن آنکه ما آمادگی داریم برای این امر فضا و امکانات لازم را تامین نماییم.

آمادگی رییس کل دادگستری استان کرمانشاه برای هم افزایی

رییس کل دادگستری استان کرمانشاه برای هم افزایی اعلام آمادگی کرد و گفت: از پیشنهاد‌های خردمندانه شما از جمله صدور احکام جایگزین دادگستری برای خدمات فرهنگی و هنری محکومین موافق هستم و بدون هیچ گونه محدودیتی در خصوص اجرای احکام جایگزین استقبال می‌کنیم.

توسلی زاده افزود: همانگونه که رهبری معظم انقلاب تکیه بر مردم را راه حل مشکلات می‌دانند بر آنیم این رویه را سرلوحه کار خود قرار دهیم و در جهت جلب رضایت و کاهش مشکلات مردم گام برداریم.

رییس کل دادگستری کرمانشاه اعلام آمادگی کرد که دستگاه قضایی در کنار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه تمام توان خود را برای ایجاد فضای مناسب اجتماعی جهت توسعه-ی استان به کار خواهد گرفت .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قوه قضاییه دادستان عمومی فرهنگ و ارشاد فرهنگ و ارشاد اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۷۳۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی کتابخانه تخصصی ارتباطات در تبریز

شهردار تبریز از راه‌اندازی کتابخانه تخصصی ارتباطات در این کلان‌شهر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، یعقوب هوشیار عصر امروز _پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت_ در دیدار با هیأت رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان آذربایجان‌شرقی، ضمن ارزیابی مثبت از حضور اصحاب رسانه در جمع این شورا اظهار کرد: حضور فعالین رسانه‌ای در روابط عمومی دستگاه‌های دولتی اتفاقی ارزشمند است.

وی با اشاره به ضرورت ایجاد روحیه مطالبه‌گری در مردم افزود: مطالبات مردمی اگر بر اساس اولویت‌ها و نیاز جامعه و همچنین در راستای رفاه مردم طرح شود، شاهد توسعه کشور خواهیم بود.

شهردار تبریز با اشاره به نقش رسانه‌ها در افزایش مشارکت‌های مردمی اظهار کرد: رسانه‌ها حلقه واسط مشارکت مردم در مدیریت شهری و استانی و همچنین حضور فعال در جامعه هستند.

وی با بیان اینکه نباید از مطالبات اصلی غافل باشیم، ادامه داد: شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان نظام هماهنگی منسجمی برای احصای مطالبات دارد که با بهره‌گیری از ظرفیت‌های آن، باید دغدغه‌ها را پیش رو بگذاریم و راه حل پیدا کنیم.

هوشیار با اشاره به ظرفیت‌های بی‌نظیر تبریز به نسبت سایر کلان‌شهرها خاطرنشان کرد: تبریز ظرفیت‌های ویژه‌ای همچون شهر بدون گدا و شهر بدون مهاجر را دارد که در دیگر کلانشهرها دیده نمی‌شود، اما گاهی مقایسه‌هایی صورت می‌گیرد که صحیح نیست.

وی افزود: هماهنگی بین بخشی شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان ظرفیت خوبی است و این شورا باید در بحث امیدآفرینی تلاش بیشتری داشته و اقدامات انجام یافته را پوشش دهند.

هوشیار با اشاره به وظایف متعدد شهرداری‌ها در حوزه خدمات شهری یادآور شد: در کنار این وظایف، موضوعات جدیدی همچون بحث‌های اجتماعی، فرهنگی و ورزشی در دهه اخیر به وظایف شهرداری اضافه شده است.

شهردار تبریز با اشاره به ورود شهرداری به حوزه مسائل و موضوعات اجتماعی گفت: در حال حاضر در موضوعات اجتماعی جامعه مشکل داریم. باید به سمت انجام کار اجتماعی حرکت کنیم.

وی همچنین از افتتاح مجتمع پردیس فرهنگ و رسانه تبریز در روزهای آینده خبر داد و گفت: یک مجموعه ورزشی اختصاصی برای اهالی رسانه‌ها، یک کافه کتاب، امکاناتی برای رسانه‌ها همچون استودیو، اتاق کنفرانس و آمفی‌تئاتر ۳۰۰ نفری بخش‌های مختلف پردیس فرهنگ و رسانه شهرداری تبریز هستند که این مجموعه در اختیار رسانه‌ها و گروه‌های مرجع قرار می‌گیرد.

کد خبر 750144

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی کتابخانه تخصصی ارتباطات در تبریز
  • استفاده از همه ظرفیت‌ها برای توسعه و پیشرفت مازندران
  • نقش اصحاب رسانه در تبیین حفظ زیست عفیفانه و جایگاه متعالی زن، مادر و خانواده حائز اهمیت است
  • «بر بلندای حضور» برگزیدگان خود را شناخت
  • هم اندیشی بین المللی اصحاب ادیان و مسئله غزه برگزار می شود
  • نقش فیلم، بازی و موسیقی روشنگرانه در ترویج فرهنگ حجاب
  • گزارشی از آخرین تمرین تیم فوتبال ذوب‌آهن برای مصاف با نساجی با حضور اصحاب‌رسانه
  • اصحاب رسانه برای رضای خدا و خدمتگزاری به مردم قلم بزنند
  • جشنواره عدالت و رسانه برگزار می‌شود/ سند تحول قضائیه حلال مشکلات عدلیه
  • جشنواره عدالت و رسانه برگزار می‌شود