Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام رضا دیلمی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به برگزاری انتخابات کانون مداحان گلستان در سوم مرداد ماه امسال، اظهارکرد: بخشی از اصول و راهبردهای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب بر عهده تشکل های دینی و مداحان اهل بیت (ع) است.

معاون فرهنگی و تبلیغ اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: سبک زندگی مورد اشاره در این بیانیه، سبک زندگی تمدن ساز و در قامت اسلام ناب است و باید در بین خانواده ها و جامعه نهادینه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: جوانان در تمام زمینه ها، محور و مخاطب اصلی رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم هستند.

دیلمی با اشاره به نقش مداحان در جذب و ایجاد هسته های مقاومت در زیر عمود ولایت، تصریح کرد: هویت یابی و تعالی جامعه در مسیر جنگ تمدنی از جمله وظایفی که امروز بر دوش مداحان و اقشار اثر گذار دینی و فرهنگی است.

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم که باید به سوی تمدن نوین اسلامی حرکت کنیم تا امر ظهور حضرت حجت محقق شود، افزود: مداحان باید در انتخاب متون مداحی توجه ویژه‌ای به مباحث معرفتی و بصیرت‌افزایی و ایجاد انسجام و فرهنگ ایثار و مقاومت داشته باشند و به همین جهت در مسیرسازی تحقق این امر نقش وظیفه بسیار خطیری دارند و مهمترین هدف آنان باید احیای سیره و مکتب ائمه اطهار (ع) باشد.

دیلمی با بیان این که برپایی روضه‌ها و تکیه بر گفتمان قرآن و عترت، مکتب اهل بیت (ع) را حفظ و صیانت می‌کند، گفت: در این مسیر باید معارف بر احساسات غلبه کند و مداحان باید با بهره گیری از آیات و روایات از محتواهایی استفاده کنند که معرفت‌افزایی داشته باشد.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی، مداحی و ستایشگری اهل‌بیت (ع) را «پدیده‌ای انسانی، ایمانی و هنری و دارای جایگاهی رفیع خوانده اند لذا وظیفه مداحان است که چگونه می بتواننداین پدیده‌ی کم‌نظیر کاملاً اسلامی و دینی را برای ایجاد رویش ها در مسیر اسلام ناب، دفاع از ارزش‌ها و رضای الهی هدایت کنند.

کد خبر 4977063

منبع: مهر

کلیدواژه: گام دوم انقلاب گرگان مداحان ویروس کرونا بوشهر شیراز شیوع کرونا قزوین شهرکرد گرگان حجاب و عفاف ستاد مقابله با کرونا خطبه های نماز جمعه بیرجند ایلام سیستان و بلوچستان شهرستان کرج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۷۴۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماموستا فخری در تبیین حقایق انقلاب از علمای پیشتاز بود

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام حبیب الله غفوری نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه و محمد طیب صحرایی استاندار کرمانشاه طی پیام تسلیتی ماموستا فخری امام جمعه سابق جوانرود را از علمای پیشتاز در تبیین حقایق انقلاب دانستند.

متن پیام بدین شرح است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

إنّا لله و إنّا الیه راجعون

خبر رحلت امام‌جمعه سابق شهر جوانرود، عالم وارسته و فاضل ارجمند مرحوم مغفور حاج ماموستا ملأ احمد فخری (رحمةالله‌علیه) موجب تاثّر و تألم این‌جانبان گردید.

آن مرحوم از جمله عالمان فرهیخته، انقلابی، اخلاق‌مدار و بصیر بود که با روحیه مردمداری و تواضع، نقش بزرگی در وحدت و همدلی مردم منطقه و مقابله با توطئه‌های بدخواهان و ضدانقلاب ایفا نمود.

ایشان ۴۴ سال در سنگر امامت جمعه جوانرود به اسلام، مردم و انقلاب اسلامی خدمت کرد و همواره در تبیین حقایق و معارف اسلام و انقلاب اسلامی از علمای پیشتاز بود.

این‌جانبان درگذشت این شخصیت ارزشمند را به رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی)، مردم مؤمن و انقلابی استان کرمانشاه و شهرستان جوانرود بخصوص شاگردان و خانواده محترم ایشان تسلیت و تعزیت عرض نموده و از خداوند حکیم علو درجات برای آن عالم بصیر و صبر و اجر برای عموم بازماندگان مسألت می‌نمائیم.

کد خبر 6088605

دیگر خبرها

  • برگزاری همایش ائمه جماعات استان قم
  • ماموستا فخری در تبیین حقایق انقلاب از علمای پیشتاز بود
  • عملیات «وعده صادق» سربلندی جهان اسلام
  • عملیات وعده صادق سربلندی جهان اسلام
  • پورفرجی:حضور امینی در شهرداری اهواز باعث ایجاد اختلاف بین نیروهای انقلابی شده است
  • جامعه المصطفی، بازوی صادرکننده گفتمان انقلاب است
  • حرکت به سمت بیانیه گام دوم انقلاب وظیفه اصلی فرماندار کاشان
  • ۲ راهبرد ایران برای افزایش اقتدار و حرکت به سوی قله
  • عقلانیت انقلابی راه حل مواجهه با معادله و حل مسائل کشور است
  • عقلانیت انقلابی اهل دوقطبی‌های کاذب نیست