Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- نماینده قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی گفت: دانشگاه‌های استان باید روی توسعه رشته‌های علوم انسانی و اسلامی تمرکز کنند و ما می‌توانیم در این زمینه در دنیا قدعلم کنیم. - اخبار استانها -

لطف‌الله سیاهکلی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین با بیان اینکه در دنیا دانشجویان زیادی داوطلب تحصیل در رشته‌های علوم انسانی و اسلامی هستند، اظهار داشت: با توجه به سابقه علمی، فرهنگی و دینی مردم قزوین دانشگاه‌های استان در این رشته‌ها حرف‌های زیادی برای گفتن داریم که متاسفانه این ظرفیت مغفول مانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: در حال حاضر دانشجوهای خارجی بیشتر برای یادگیری زبان فارسی به دانشگاه بین‌المللی قزوین می‌آیند؛ در صورتی که رشته‌های علوم انسانی مثل مردم‌شناسی، جامعه‌شناسی، علوم اجتماعی و علوم ارتباطات از رشته‌هایی هستند که در دنیا خیلی داوطلب دارند.

وی با اشاره به کم‌کاری‌های صورت‌گرفته در زمینه معرفی ظرفیت‌های دانشگاه‌های قزوین گفت: از ظرفیت‌های بین‌المللی که در حوزه دانشگاهی داریم، کمتر استفاده کردیم و حتی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی را در کشور خوب نمی‌شناسند. چرا که هنوز اندازه دانشگاه‌هایمان را در حد نام و اعتبار فرهنگی قزوین ارتقا ندادیم و برای دانشگاه‌های استان در آن اندازه‌ای که باید برندسازی صورت نگرفته است.

این نماینده مجلس تقویت ارتباط دانشگاه‌های قزوین با مجمع جهانی تقریب مذاهب و جامعه‌المصطفی را از ظرفیت‌های مهم جذب دانشجوهای خارجی مسلمان به استان دانست و ادامه داد: با توجه به ارتباط‌های جهانی که این 2 نهاد بین‌المللی اسلامی دارند، می‌توانند از سراسر جهان اسلام برای دانشگاه‌های استان قزوین به ویژه دانشگاه بین‌المللی دانشجو بفرستند.

زیرساخت مراکز نوآوری در استان قزوین یک هزارم کشور استاستان قزوین با کمبود نیروی انسانی در حوزه درمان مواجه استجلوی بورس‌بازی زمین در شهرک‌های صنعتی استان قزوین گرفته می‌شود

سیاهکلی با تاکید بر لزوم تدوین دستورالعمل توسط مسئولان دانشگاهی استان قزوین برای جذب دانشجویان خارجی گفت: برای جذب دانشجو به دانشگاه‌های استان می‌‌توان از طریق شبکه‌های برون مرزی صداوسیما اقدام کرد و یا در رسانه‌‌های مجازی تبلیغ کرده و فراخوان جذب دانشجو منتشر کرد.

وی افزود: دانشگاه‌های استان قزوین به‌ویژه دانشگاه بین‌المللی امام خمینی حتماً باید هفته‌ای یکبار برنامه‌ای را در جام‌جم، پرس تی‌وی و هسپان تی‌وی داشته باشند و از این راه برای جذب دانشجوهای خارجی و مسلمان اقدام کند.

سیاهکلی ادامه داد: با توجه به یکپارچگی در مجمع نمایندگان قزوین در مجلس آمادگی داریم که مشکلات دانشگاه‌های استان را در زمینه‌های قانون‌گذاری، نظارت و گرفتن امکانات برطرف کنیم.

انتهای پیام/ ت

R7541/P/S6,63/CT1 واژه های کاربردی مرتبط وزارت علوم دانشگاه های جمهوری اسلامی ایران بیشتر بخوانید... استان قزوین با کمبود نیروی انسانی در حوزه درمان مواجه است زیرساخت مراکز نوآوری در استان قزوین یک هزارم کشور است موانع تولید در استان قزوین با اجرای طرح "شهید برونسی" برطرف می‌شود

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت علوم دانشگاه های جمهوری اسلامی ایران وزارت علوم دانشگاه های جمهوری اسلامی ایران رشته های علوم انسانی دانشگاه بین المللی دانشگاه های استان استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۷۴۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری کنکور سراسری با رقابت گروه  علوم ریاضی و انسانی در هرمزگان

نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در هرمزگان گفت: امسال بیش از 23 هزار نفر داوطلب در آزمون کنکور سراسری با هم به رقابت می‌کنند.

شهرام گلزاری با اشاره به اینکه داوطلبان ۶۹ درصد خانم و ۳۱ درصد آقا هستند، افزود: از این شمار ۱۶ هزار و ۶۹ تن خانم و ۷ هزار و ۲۲۹ تن آقا هستند.

گلزاری افزود: آزمون کنکور رشته‌های زبان و هنر نیز عصر روز پنجشنبه ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه برگزار می‌شود.

نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در هرمزگان گفت: همچنین کنکور رشته علوم تجربی روز جمعه هفتم اردیبهشت ساعت ۸ صبح برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه داوطلبان کارت ورود به جلسه و مدرک شناسایی عکس دار همراه داشته باشند، افزود: داوطلبان یک ساعت پیش از شروع آزمون در محل حضور داشته باشند و از آوردن لوازم الکترونیکی، تلفن همراه، ساعت هوشمند و خوراکی خودداری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • دانشگاه آزاد اسلامی واحد سلماس میزبان آزمون کنکور سراسری
  • ما از تحقیقات غرب در حوزه فلسفه اسلامی بی‌اطلاع هستیم
  • رقابت داوطلبان گروه‌های ریاضی و انسانی در قزوین
  • آغاز نوبت اول کنکور/ رقابت داوطلبان گروه‌های ریاضی و انسانی در نخستین روز
  • برگزاری کنکور سراسری با رقابت گروه  علوم ریاضی و انسانی در هرمزگان
  • نیاز جدی جامعه به نظریات بومی و کاربردی حوزه علوم انسانی
  • دانشگاه جندی‌شاپور اهواز در مقطع ارشد «هوشبری» دانشجوی خارجی می‌پذیرد
  • ضرورتِ هدایت نخبگان به سمت علوم انسانی
  • آزمون کنکور سراسری فردا در گیلان
  • بررسی سلامت روحی و روانی در رشته‌های علوم انسانی