Web Analytics Made Easy - Statcounter

«مسعود سلطانی فر» عصر شنبه در ادامه سفر به خراسان جنوبی با همراهی استاندار، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان استانی از اولین واحد طراحی ساخت و تولید ماشین آلات خط تولید کاشی و سرامیک کشور در بیرجند بازدید کرد.

اولین واحد طراحی ساخت و تولید ماشین آلات خط تولید کاشی و سرامیک کشور چندی پیش در محل منطقه ویژه اقتصادی بیرجند به بهره‌برداری رسید و تا قبل از راه‌اندازی این واحد تولیدی، صد درصد خطوط تولید کاشی و سرامیک از چین و ایتالیا وارد کشور می‌شد که خروج ارز زیادی را به همراه داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جلوگیری از خروج ارز، بومی‌سازی سیستم‌ها و پشتیبانی آنها در داخل کشور از مهمترین پیامدهای فعالیت این واحد تولیدی است.

فعالیت فاز اول این کارخانه برای ۳۰ نفر به طور مستقیم اشتغالزایی به همراه داشته و با تکمیل و بهره‌برداری از فاز دوم که در دست ساخت است، ۱۱۲ نفر به طور مستقیم و ۵۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم مشغول به کار می‌شوند.

بازار فروش محصولات این کارخانه، داخل کشور و کشورهای منطقه CIS  است.

شرکت فنی مهندسی الکترو صدر، واحد طراحی ساخت و تولید ماشین آلات خط تولید کاشی و سرامیک پویا شهاب با پنج هزار و ۸۰۰ متر مربع زیربنا در زمینی به مساحت ۲۰ هزار متر مربع به همت بخش خصوصی در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند به بهره‌برداری رسیده است.

وزیر ورزش و جوانان به عنوان وزیر معین خراسان جنوبی همچنین از پروژه اقتصاد مقاومتی کارخانه تولید چرم مصنوعی در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند بازدید کرد.

این کارخانه در حال فعالیت با برطرف کردن نیاز بازارهای داخلی، بخش عمده‌ای از محصولات خود را به کشور افغانستان صادر می‌کند و ۵۰ درصد مواد اولیه آن از طریق واردات و نیمی دیگر از مواد معدنی موجود در استان تامین می‌شود.

فاز اول این کارخانه با چهار و ۵۰۰ مترمربع زیربنا در زمینی به مساحت ۱۸ هزار مترمربع به بهره‌برداری رسید و زمینه اشتغال ۳۵ نفر به طور مستقیم و ۲۵۰ نفر به صورت غیرمستقیم را فراهم آورده است.
با توسعه این واحد تولیدی و تکمیل فاز دوم آن، ۹۵ نفر به صورت مستقیم مشغول به کار خواهند شد.

وزیر ورزش و جوانان صبح امروز (شنبه) وارد خراسان جنوبی شد و ۱۳ پروژه ورزشی با اعتبار ۱۹ میلیارد تومان همزمان با سفر «مسعود سلطانی فر» در شهرستان‌های مختلف استان به بهره‌برداری رسید.

وی سالن تخصصی و بین‌المللی اسکواش بیرجند، استخر سرپوشیده سربیشه و سه پروژه ورزشی را در شهرستان نهبندان افتتاح کرد و سایر پروژه‌ها با حضور مسوولان وزارت ورزش و جوانان در شهرستان‌های مخلتف استان به بهره‌برداری رسید.

۱۳ پروژه ورزشی خراسان ‌جنوبی با اعتبار ۱۹ میلیارد تومان و زیربنای ۲۳ هزار و ۸۳۴ مترمربع اجرا شد و جمعیت ۳۰۳ هزار و ۲۰۰ نفر از شهروندان استان از امکانات و خدمات آنها بهره‌مند می‌شوند.

وزیر ورزش و جوانان جانشین رییس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و وزیر معین خراسان جنوبی در هیات دولت است.

برچسب‌ها مسعود سلطانی فر جهش تولید وزارت ورزش و جوانان خراسان جنوبی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی پروندهٔ خبری سال ۹۹؛ سال جهش تولید

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مسعود سلطانی فر جهش تولید وزارت ورزش و جوانان خراسان جنوبی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی مسعود سلطانی فر جهش تولید وزارت ورزش و جوانان خراسان جنوبی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی بهره برداری رسید تولید کاشی و سرامیک اقتصاد مقاومتی ورزش و جوانان خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۷۴۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو هزار و ۹۵۰ طرح آماده بهره برداری در بردسکن

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه امام رضا خراسان رضوی گفت: آیین افتتاحیه همزمان دو هزار و ۹۵۰ طرح عمرانی و محرومیت زدایی پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت با حضور سردار زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور در شهرآباد بردسکن  برگزار خواهد شد.


سرهنگ محمد روحانی افزود: این طرح ها شامل احداث و تکمیل مسکن محرومان به تعداد هزار و ۱۰۲ طرح، احداث و تکمیل مراکز آموزشی ۱۳۲ طرح، آسفالت راه‌ های روستایی و بین مزارع ۶۲ طرح،  ۸۵ طرح آبرسانی و توزیع آب، ۳۸ طرح کشاورزی و هزار و ۵۳۱ طرح مرمت و بهسازی مراکز فرهنگی، مذهبی، ورزشی و واحدهای مسکونی است.


وی بیان کرد: مجتمع آبرسانی شهر شهرآباد بردسکن و طرح آبرسانی ۱۵ روستای دیگر استان به طور همزمان افتتاح و مورد بهره‌ برداری قرار خواهد گرفت.

 

سرهنگ روحانی اعتبار صرف شده برای کل این طرح ها را  بیش از ۴۵۵ میلیارد تومان اعلام کرد.


وی گفت برای اجرای مجتمع آبرسانی شهر شهرآباد ۱۲.۵ میلیارد تومان و برای آسفالت مزار شهدای گمنام تا گلزار شهدای شهرآباد شش و نیم میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

دیگر خبرها

  • دستگاه‌های دولتی مکلف به پاسخگویی و اجرای مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی هستند
  • لزوم ترویج و بهره مندی از آثار استاد مطهری در مراکز علمی و فرهنگی
  • بهره‌برداری از ۸۰ درصد پروژه‌های آموزشی تبریز
  • خوابم نمی‌بره ؛ معین زد
  • رفع مشکل آب شرب روستا‌های تمتان و قلعه اسماعیل آقا در ارومیه
  • دو هزار و ۹۵۰ طرح آماده بهره برداری در بردسکن
  • رفع موانع تولید در مسیر تحقق شعار سال با نگاه مسأله محور
  • اعطای نشان درجه یک اقتصاد مقاومتی به مدیرعامل پاکسان
  • اقتصاد مقاومتی با اتکا به تولید داخل محقق می‌شود
  • رفع موانع در مسیر تحقق شعار سال در دستور کار دادگستری اصفهان