Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، دکتر علیرضا زالی در جلسه ستاد فرماندهی مقابله با ویروس کرونا که با حضور نمایندگان اصناف مختلف همراه بود، تعامل و همکاری بیش از پیش روسای اتحادیه‌ها را با هدف تامین و تضمین سلامت فروشندگان و مشتریان خواستار شد.

وی با اشاره به این که طولانی شدن اپیدمی‌ها در تمامی جوامع موجب کاهش حساسیت مسئولان و مردم می‌شود افزود: مهمترین راهبرد توجه افکار عمومی نسبت به اهمیت بیماری تا کنترل کامل اپیدمی کروناست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دکتر زالی با بیان این که رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی توسط مردم در روز‌های اخیر به پایین‌ترین سطح خود رسیده، گفت: در روز‌های آغازین اجرای این طرح که با هدف کنترل شیوع کرونا انجام شد، این عدد در متوسط کشوری ۸۳ درصد ثبت شد و این درحالیست که در خرداد به ۲۶ درصد و در اوایل تیرماه به پایین‌ترین سطح خود رسید.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلان شهرتهران تاکید کرد: شیوه نامه‌ها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی با هدف تضمین و افزایش سلامت مردم باید به صورت قطعی و در بالاترین سطح اجرایی شود.

وی با اشاره به وضعیت ناپایدار و شکننده اقتصادی در راستای بحران کرونا گفت: اقتصاد کشور و صنوف مختلف توان رویارویی با موج جدید تعطیلی‌ها رو ندارد و باید به گونه‌ای هوشمندانه عمل شود که تاجائیکه ممکن است این اتفاق تلخ رخ ندهد.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلان شهرتهران هشدار داد: چنانچه شیوه نامه‌ها و پروتکل‌های بهداشتی با قاطعیت اجرا نشود مشکلات جدی برای فروشندگان و خریداران در پی افزایش شیوع کرونا ایجاد خواهد شد.

دکتر زالی تاکید کرد: در شرایط فعلی همگرایی، بازنگری در نحوه اجرای شیوه نامه‌ها و دقت و وسواس در رعایت توصیه‌های بهداشتی می‌تواند برای کاهش آسیب به کسب و کار راهگشا باشد.

وی در ادامه کم شدن امواج ویروس کرونا را راه حل مناسبی برای پیشگیری از آسیب به مشاغل مختلف ذکر کرد و افزایش ظرفیت نظارت‌ها را خواستار شد.

دکتر زالی گفت: مردم به عنوان ناظران فعال، نظارت بیشتر اتحادیه‌ها و بازبینی رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط صاحبان فرآیند می‌تواند به میزان قابل توجهی از شدت بار اپیدمی کووید ۱۹ بکاهد.

زالی ادامه داد: باید به گونه‌ای روش‌های مداخله‌ای با هدف کنترل پاندمی کرونا در کسب و کار‌های خرد و کلان اعمال شود که وضعیت اقتصادی کشور احیا شود.

آموزش و برنامه ریزی، ارتقا سطح فراگیری، ایجاد حس مسئولیت و آموزش استفاده از کانون‌های مجازی از دیگر مواردی بود که دکتر زالی بر ضرورت اجرای آن تاکید کرد و افزود: با همکاری، همدلی، ایجاد حس مسئولیت اجتماعی و اجرای دقیق و به هنگام توصیه‌ها می‌توان موجبات صیانت از جان مردم را فراهم کرد.

در این جلسه مواردی نظیر بهرمندی از ظرفیت رسانه‌ها با هدف آموزش بیشتر درباره آشنایی با ویروس کرونا، جلوگیری از ورود افراد بدون ماسک به مراکز خرید، تقویت بازرسی صنوف، ارتقا فرهنگ آشنایی بیشتر مردم با پروتکل‌های بهداشتی، مشخص‌تر شدن فرآیند‌های قضایی، برگزاری گشت‌های مشترک، توجه بیش از پیش به معیشت و وضعیت اقتصادی و مشارکت بیشتر روسای اتحادیه‌ها برای استفاده و اجرای بهینه شیوه نامه‌ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: ویروس کرونا پارسی خبر زالی بحران کرونا پروتکل های بهداشتی شیوه نامه ها دکتر زالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۷۴۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امحای ۲ تن انواع مواد غذایی غیرقابل‌مصرف در میاندوآب

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، دکتر روستا افزود: این مقدار مواد غذایی غیرقابل‌مصرف با تشدید نظارت‌های امسال توسط بازرسان بهداشت محیط مرکز بهداشت میاندوآب از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی شهری و روستایی توقیف و جمع‌آوری‌شده بودند.

او گفت: این مواد غذایی تاریخ‌گذشته، فاسد و غیرقابل‌مصرف پس از کشف و جمع‌آوری و طی مراحل قانونی و اخذ مجوزهای دادستانی و با حضور نمایندگان سازمان‌های ذی‌ربط امحا و معدوم شد.

روستا با اشاره به بازدیدهای مکرر توسط بازرسان بهداشتی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی، تصریح کرد: کار نظارت بر مراکز عرضه در طول سال همچنان بادقت لازم انجام می‌شود و از مردم نیز درخواست داریم هنگام خرید به شرایط بهداشتی مواد غذایی توجه کنند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی میاندوآب هم چنین با اشاره به اجرای بازرسی‌های روزانه از مراکز عرضه مواد غذایی، پروتئینی و خوراکی و غیره در سطح شهرستان، گفت: از عموم مردم خواهشمندیم مایحتاج غذایی خود را از مراکز معتبر خریداری کرده و در هنگام خرید مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی به برچسب اصالت و سلامت کالا و مجوزهای لازم از سازمان غذا و دارو و نیز پروانه ساخت، مواد تشکیل‌دهنده، تاریخ تولید و انقضا و آدرس محل تولید توجه کنند.

 

دیگر خبرها

  • طرح محلات ارتقادهنده سلامت در خراسان جنوبی اجرا می‌شود
  • اجرای شیوه‌نامه نظام استاد شاگردی در دانشگاه آزاد اسلامی
  • شیوه نامه افزایش حقوق و دستمزد سال ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد تشریح شد
  • شیوه‌نامه خدمات غیرحضوری دفاتر اسناد رسمی تصویب شد
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • رئیسی: عملیات «وعده صادق» ما را در باشگاه قدرت های منطقه ای در بالاترین رده ها قرار داد
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • امحای ۲ تن انواع مواد غذایی غیرقابل‌مصرف در میاندوآب
  • هشدار نسبت به کلاهبرداری از مردم در پوشش خرید و فروش عتیقه
  • مدیران مناطق تصمیم گیر نهایی شهریه مدارس غیردولتی هستند