۶ نفر در دریای مازندران غرق شدند
تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۷۴۳۲۴
صراط:
نقی کریمیان در گفتگو با مهر با بیان اینکه از سال ۹۵ که در این پست منصوب شدم تمام تلاش خود را برای ساماندهی و برقراری نظم در هیئت انجام دادهام، افزود: تمامی ناجیان غریق فعال در سواحل در سامانه هیئت استان ثبت نام هستند و همچنین ۶۰۰ ناجی غریق به دلیل مسائل و مشکلاتی کنار گذاشته شدند.
وی درباره آمار غریق در استان مازندران اظهار داشت: تا ۲۸ تیرماه ۹۹ آمار مغروقین شش نفر بود، همچنین ۳۱۶ نفر نجات یافته و ۱۵ نفر نیز به بیمارستان اعزام شدند و در مجموع ۲۵ حادثه دریایی رخ داده که به فوت سه نفر از هموطنان منجر شد.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
وی اظهار داشت: ۵۵۰ ناجی غریق در طرح دریا و بخشهای خصوصی، ۹۵۰ ناجی غریق در ۳۷۵ نقطه حادثه خیز دریا مستقر هستند و در نقاط سنگچین و دنج نیروی انتظامی و انتظام برای پیشگیری مستقر هستند.
کریمیان در مورد پرداخت حقوق ناجیان غریق گفت: پرداخت حقوق ناجیان در ادوار گذشته گاهاً تاشش ماه به تعویق افتاده است اما در حال حاضر نهایتاً با یک تا دو ماه تأخیر انجام میشود وهزینه ایاب و ذهاب و پرداخت حقوق ناجیانی که در طرحها و بخشهای خصوصی مستقرند برعهده مالکین است.
وی با عنوان اینکه هیأت در سال ۹۹ اجرای طرح GIS ، اپیلیکیشن ، مچبند و اتاق مانیتورینگ را در برنامه دارد، گفت: با طرح GIS تمام نقاط موجود در ساحل که بالغ بر ۲۰ هزار نقطه است ثبت میشودو اپیلیکیشن بر اساس GIS تمام راهنماییها را به مسافران برای استفاده از مکانهای مناسب شنا ارائه میدهد.
وی همچنین با بیان اینکه هدف از ارائه مچبندها، مچگیری ناجیان نیست، گفت: مچبندها مجهز به دوربین، ضبط صدا و ارتباط رادیویی است که این ارتباط موجب بالارفتن سرعت عمل در نجات حادثه دیده میشود.
کریمیان تصریح کرد: مانیتورینگ در برنامه ریزی برای ناجیان تأثیر بسزایی دارد و حوادث به صورت آنلاین گزارش داده میشود و ۵۰۲ کیلومتر سواحل استان به صورت آنلاین رصد میشود
سرپرست هیئت نجات غریق استان بیان کرد: در حال حاضر به علت شیوع ویروس کرونا طرحهای دریا تعطیل عنوان شد، اما حضور ناجیان جان ۱۵ نفر را در این ایام نجات داد.
منبع: صراط نیوز
کلیدواژه: بخش های خصوصی صراط
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۷۴۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
آبهای نیلگون، روی پرده نقرهای
گرچه گذشته از معدود آثاری نظیر «جنگ نفتکشها» دست سینمای ایران از ساخت فیلمهایی با محوریت خلیج فارس خالیست، اما این دریای ناپیدا از کران، همواره بستر ساخت آثاری با مضامین گوناگون از جنگی تا تاریخی بوده است؛ یک موقعیت خاص جغرافیایی با جاذبههای چشمنواز دیداری که هر کارگردانی را برای بهره از بحر گرم و نیلگونش وسوسه میکند.
«ناخدا خورشید» از آثار دوستداشتنی سینمای ایران به کارگردانی ناصر تقوایی یکی از آن فیلمهاست که لنج ناخدایش در آبهای نیلگون خلیج همیشه فارس در گذر است. رسول ملاقلیپور نیز برای ثبت سکانسهای جنگی چهارمین فیلم بلند سینمایی خود با نام افق به آبهای گرم دریای جنوب متوسل شده است تا هجوم رزمندههای ایرانی به اسکله راداری عراق در جریان هشت سال دفاع مقدس را در چنین فضایی تصویر کرده باشد.
امیرو در «دونده» امیر نادری از دیگر شخصیتهاییست که یاد خلیج فارس را در اذهان سینمادوستان زنده میکند. گرچه نظیر سایر فیلمها پهنای بیکران آبهای آبی جنوب منظور مخاطب نمیشود، اما خلیج فارس، از مضامین اصلی داستان و عبور از آن دغدغه مهم «امیرو» است. «موج مرده» به کارگردانی ابراهیم حاتمیکیا نیز راوی روزهای پایانی خدمت یکی از فرماندهان نیروی دریایی است که اتفاقات عجیبی را در دل دریای خلیج فارس پشت سر میگذارد.
اما سهم قابهای محمد بزرگنیا از آبهای نیلگون خلیج همیشه فارس، بیش از هر کارگردان دیگری بوده است. «کشتی آنجلیکا» دومین تجربه فیلمسازی این کارگردان، به بهانه غرق شدن کشتی محمول طلا و نقره در آبهای جنوب میگذرد. همچنین محمد بزرگنیا به سال 1372، «جنگ نفتکشها» را کلید میزند، فیلمی که سهم خلیج فارس بهواسطه جنگ ایران و عراق که دامنهاش تا آبهای گرم جنوب کشیده شده، بیش از قاب و تصویر است.
«راه آبی ابریشم»، اثری پر بازیگر که به سفر طولانی یک ناخدا برای رساندن مالالتجارهای به چین میپردازد، سومین فیلم محمد بزرگنیا با نقشآفرینی پهنه بیکران دریای جنوب است. در این فیلم، سفر پرماجرای ناخدا از آبهای نیلگون خلیج فارس آغاز میشود.
خلیج فارس هنوز از سینمای ایران طلب دارد و باید خیلی بیشتر سهمش را از سینمای ایران بگیرد.
باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سینما و تئاتر