Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، محققان دانشگاه کالیفرنیا دریافتند تلفیق مصرف آنتی بیوتیک با رژیم غذایی پرچرب موجب قطع عملکرد میتوکندری در سلول‌های لایه داخلی روده بزرگ شد که نتیجه آن، التهاب روده است. Mesalazine می‌تواند به شروع مجدد عملکرد میتوکندری و درمان مشکل بیماری التهاب روده کمک کند.   حدود ۱۱ درصد مردم جهان مبتلا به سندروم روده تحریک پذیر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بیماری با دوره‌های مکرر درد شکمی، نفخ و تغییر در عادات روده همراه است.   مطالعه شامل ۴۳ فرد سالم و ۴۹ فرد بیمار مبتلا به التهاب روده بود. محققان میزان کالپروتکتین، نشانه بیماری التهاب روده، شرکت کنندگان را اندازه گیری کردند.   محققان دریافتند همه شرکت کنندگانی که رژیم غذایی پرچرب داشته و آنتی بیوتیک مصرف می‌کردند در مقایسه با افراد دارای رژیم غذایی کم چرب و فاقد سابقه مصرف انتی بیوتیک، ۸.۶ برابر بیشتر با ریسک ابتلاء به پیش‌علائم بیماری التهاب روده مواجه بودند.   «آندراس بوملر»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «مطالعه ما نشان می‌دهد سابقه مصرف آنتی بیوتیک در افراد دارای رژیم غذایی پرچرب، با بیشترین ریسک بروز علائم بیماری التهاب روده مرتبط است.»   یافته‌ها نشان می‌دهد رژیم غذایی پرچرب و آنتی بیوتیک ها همراه باهم موجب اختلال در عملکرد میتوکندری سلولی شده و توانایی شأن در اکسیژن‌سوزی متوقف می‌شود. این اختلال موجب کاهش مصرف اکسیژن سلولی شده و در نتیجه اکسیژن به روده نشت می‌کند.   باکتری‌های مفید بدن در محیط‌هایی که فاقد اکسیژن هستند مانند روده بزرگ رشد می‌کنند. میزان اکسیژن بالاتر در روده باعث عدم تعادل باکتری‌ها و التهاب می‌شود. با اختلال در محیط روده، یک چرخه معیوب برای جایگزینی باکتری‌های خوب با میکروب‌های بالقوه مضر که تحمل اکسیژن بیشتری را دارند، آغاز می‌شود. این روند به نوبه خود منجر به التهاب مخاطی می‌شود که با شرایط پیش از بروز التهاب روده مرتبط است.   این مطالعه همچنین نشان داد داروی mesalazine (۵-aminosalicylate) موجب آغاز مجدد این انرژی زایی در پوشش داخلی روده می‌شود که درمان مؤثری برای بیماری التهاب روده است.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: رژیم غذایی پرچرب آنتی بیوتیک التهاب روده بیماری التهاب روده رژیم غذایی پرچرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۷۴۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چه کسانی در معرض بیماری ترانه علیدوستی هستند؟

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 20 چند روزی است که ابتلای ترانه علیدوستی، بازیگر مشهور کشورمان به «سندرم DREES» که برای اکثر افراد شناخته شده نیست، خبر ساز شده است. دکتر سید مسعود داوودی، متخصص پوست و مو و عضو هیات علمی دانشگاه بقیه الله به این بهانه درباره این بیماری و درمان آن می‌گوید: DREES یک بیماری حساسیتی تاخیری است که با تغییرات پوستی، تغییرات احشاء داخلی و تغییرات سلول های خونی خود را نشان می دهد، شایع ترین علت بروز این بیماری حساسیت های دارویی به داروهای ضد تشنج و آنتی بیوتیک‌ها هستند. واکنش های دارویی با تاخیر ٢ تا ٨ هفته ای اتفاق می افتد و علایم بالینی ناشی از آن با ضایعات پوستی کهیر مانند و یا شبیه آبله مرغان بروز کند. همچنین ممکن است درگیری مخاط دهان بروز می کند اما از آن مهم تر، گرفتاری غدد لنفاوی به شکل گسترده ممکن است بروز کند و درگیری مخاط داخلی بدن نیز ممکن است با علایمی شبیه به هپاتیت حاد بروز کند. مهم ترین اقدام در درمان این بیماری قطع مصرف داروهای مشکوک و استفاده از کورتون‌های سیستمیک و یا سایر داروهای سرکوب سیستم ایمنی است. در موارد خفیف ببماری بهبود یابنده است. تشخیص زودرس بیماری در درمان آن بسیار موثر است. جزئیات را می‌بینید و می‌شنوید.

دیگر خبرها

  • آزمایش خون ممکن است ام‌اس زودرس را تشخیص دهد
  • ام‌ اس زودرس قابل تشخیص است؟
  • 17 درمان سریع خانگی التهاب معده
  • نحوه تاثیر آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • ملزم بودن رعایت پرهیز‌های دارویی آنتی بیوتیکی طیور زنده قبل از ارسال به کشتارگاه‌ها
  • با این مواد غذایی درد را فراموش کنید
  • دلیل لرز و بدن درد بدون تب چیست؟
  • چه کسانی در معرض بیماری ترانه علیدوستی هستند؟
  • علائم سرطان روده بزرگ را بشناسیم
  • برای افزایش هوش این پنج ماده غذایی را مصرف کنید