Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، اتحادیه اروپا روز شنبه بار دیگر از دخالت‌های ترکیه در امور داخلی لیبی و حضور نظامی آنکارا در شمال آفریقا ابراز نگرانی و تاکید کرد که این اتحادیه از احداث پایگاه نظامی ترکیه و روسیه در سواحل شمالی لیبی و در مجاورت با قاره اروپا احساس نگرانی می‌کند.

اتحادیه اروپا بار دیگر تاکید کرد که در حوزه روابط با ترکیه به چالش خورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بروکسل در عین حال ابراز امیدواری کرده است که تلاش‌های آلمان برای حل اختلافات موجود بین اتحادیه اروپا و ترکیه به نتیجه برسد.

در پی سقوط حکومت معمر القذافی در لیبی، این کشور حدودا ۱۰ سالی می‌شود که در بحران سیاسی فرو رفته و جنگ قدرت در این کشور همچنان ادامه دارد. دولت وفاق ملی به ریاست فائز السراج در طرابلس در غرب لیبی مستقر است و مورد پذیرش سازمان ملل قرار گرفته است؛ از سویی دیگر خلیفه حفتر، ژنرال بازنشسته ارتش لیبی در شرق این کشور و شهر بنغازی ساکن است و ارتش تحت امر خود را مدیریت می‌کند. 

در حالی که ترکیه متهم به دخالت نظامی در لیبی و حمایت دولت وفاق ملی است، برخی از کشورهای عربی نظیر امارات، مصر و عربستان هم از ارتش تحت امر خلیفه حفتر حمایت می‌کنند. 

سازمان ملل از همه طرف‌های درگیر در لیبی خواسته تا دخالت نظامی در این کشور را متوقف کنند و آتش درگیری‌ها را شعله‌ور نکنند. سازمان مذکور همچنین تنها راه‌حل موجود برای بحران لیبی را توقف درگیری و آغاز مذاکرات دوجانبه اعلام کرده است. 

اتحادیه اروپا هم بر لزوم اجرای کامل و دقیق تحریم تسلیحاتی لیبی تاکید دارد. جوزپ بورل، مسئول دستگاه سیاست خارجی اتحادیه اروپا چندی پیش اعلام کرد که طرف‌های خارجی درگیر در لیبی، تحریم‌های تسلیحاتی علیه این کشور را به سخره گرفته‌اند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بحران لیبی فائز السراج خلیفه حفتر وفاق ملی اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۷۴۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند

آفتاب‌‌نیوز :

جوزپ بورل این اظهارات را در نشست مجمع جهانی اقتصاد که در ریاض برگزار می‌شود مطرح کرد. 

در حال حاضر از میان ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا تنها هشت کشور، فلسطین را به عنوان کشور مستقل به رسمیت شناخته‌اند. این کشور‌ها عبارتند از: لهستان، بلغارستان، مجارستان، جمهوری چک، اسلواکی، سوئد و قبرس. 

در ماه‌های گذشته کشور‌های ایرلند، اسپانیا، اسلوونی و مالت آمادگی خودشان را برای پیوستن به این ۸ کشور اعلام کرده‌اند. 

با وجود این، اتحادیه اروپا به عنوان یک نهاد کشور فلسطین را به رسمیت نشناخته است. برخی از مهم‌ترین کشور‌های عضو اتحادیه اروپا از جمله آلمان و فرانسه معتقدند که به رسمیت شناختن فلسطین تنها از رهگذر مذاکرات بر سر راهکار دو دولتی قابل حصول خواهد بود.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • رضایت شهروندان از قرار دادن حفاظ برای کانال آب در جاده اراک - سلفچگان + تصاویر
  • دولت اوکراین به دنبال راه حل های جدید برای مقابله با تهاجم روسیه
  • بورل: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • روسیه: با اعمال تحریم‌های احتمالی اروپا گاز گران‌تر می‌شود
  • چین از اتحادیه اروپا می‌خواهد تا سیاست‌های تجاری «تبعیض آمیز» را متوقف کند
  • ابراز نگرانی اپوزیسیون از بیداری دانشجویان آمریکایی + فیلم
  • مدودف: توقیف دارایی های روسیه در آمریکا بی پاسخ نمی ماند
  • تحریم‌های اروپا علیه روسیه به نفع فروشندگان گاز
  • روسیه دشمن اسرائیل است | روایت بلومبرگ؛ نگرانی فزاینده اسرائیل از گسترش همکاری‌ نظامی ایران و روسیه
  • علی‌اف: فعالیت مرکز نظارت مشترک روسیه و ترکیه به پایان رسید