Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@08:22:36 GMT

رعایت بیش از ۹۰ درصدی ضوابط بهداشتی در کرمان

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۷۴۵۸۸

رعایت بیش از ۹۰ درصدی ضوابط بهداشتی در کرمان

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدجواد فدایی، استاندار کرمان در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه صبح‌گاهی شبکه ۲ سیما، شنبه ۲۸ تیر ماه جاری با اشاره به آخرین وضعیت استان کرمان گفت: از اواخر اسفند تا اواخر فرودین ماه تعطیلی و اعمال محدودیت‌های تردد داشتیم و همین موضوع کمک کرد تا بیماری کنترل شود.

وی گفت: اما چون امکان ادامه این محدودیت‌ها وجود نداشت، از ابتدای اردیبهشت ماه بازگشایی‌ها را داشتیم و مردم را به رعایت پروتکل‌های بهداشتی توصیه کردیم و با این حال از اواخر اردیبهشت ماه با شیوع بیشتر بیماری روبه‌رو شدیم و تعداد مبتلایان بالا رفت و بر همین اساس نظارت‌ها را تشدید کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار کرمان با اشاره به گروه‌های نظارتی در استان، عنوان کرد: ۲۰ گروه نظارتی درست شد که بر امکان مختلف اعم از دولتی، مذهبی، فروشگاه‌ها و … نظارت می‌کنند تا ضوابط بهداشتی رعایت شود و اگر این نکات کامل رعایت شود، در گروه سبز جای گرفته و می‌توانند به کارشان ادامه بدهند و اگر ایراداتی جزئی داشته باشند در گروه زرد قرار گرفته و مهلت می‌گیرند تا آن ایرادات را برطرف کنند و اگر پروتکل‌ها را رعایت نکنند، تعطیل می‌شوند تا زمانی که دوباره ضوابط بهداشتی را رعایت کنند.

وی با اشاره به رعایت بالای ۹۰ درصدی پروتکل‌های بهداشتی در استان کرمان، گفت: برای مثال ۲ هزار و ۶۸۰ مورد بازرسی از دستگاه‌های دولتی داشتیم و این موضوع کمک کرد تا رعایت ۳۵ درصدی مسائل بهداشتی در هفته اول به ۹۶ درصد در هفته چهارم برسد و در شهرستان‌ها نیز ۱۸ درصد پروتکل‌ها رعایت می‌شد و در هفته چهارم به ۸۸ درصد رسیده است؛ علاوه بر این از آن‌جا که بعضی از تجمع‌ها مانند مراسم تحریم و عروسی‌ها در منزل بود و موجب شیوع بیماری می‌شد، در قالب گشت و با حکم دادستان وارد این منازل می‌شویم تا جلوی این مراسمات گرفته شود.

فدایی افزود: از مردم هم خواستیم که این چنین مراسماتی را گزارش بدهند تا تجمعات را تعطیل کنیم و در مورد تالارها باید بگویم که اجازه دادیم تالارها باز باشند به شرط آن‌که ظرفیت بالاتر از ۵۰ درصد را پذیرش نکنند و در همه تالارها ناظر مستقیم داریم که از ابتدا تا انتهای مراسم در آنجا حضور دارند و بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی نظارت می‌کنند.

این مسئول با اشاره به خالی بودن ظرفیت ۲۰ درصدی بیمارستان‌های استان، گفت: از میزان تختی که برای بیماران کرونایی آماده کردیم ۸۰ درصد استفاده شده و ۲۰ درصد خالی است و تقریباً ورودی و خروجی‌مان برابر است و به همان تعداد که مرخص می‌شوند، بستری می‌کنیم و امیدوارم با برنامه‌هایی که در نظر گرفتیم تعداد مبتلایان کرونا روند نزولی پیدا کند.

وی در پایان در پاسخ به سوال مجری برنامه در مورد کمبود کیت در استان کرمان، گفت: هیچ کمبودی در این زمینه نداریم.

کد خبر 4977107

منبع: مهر

کلیدواژه: کرمان ویروس کرونا ویروس کرونا بوشهر شیراز شیوع کرونا قزوین شهرکرد گرگان حجاب و عفاف ستاد مقابله با کرونا خطبه های نماز جمعه بیرجند ایلام سیستان و بلوچستان شهرستان کرج پروتکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۷۴۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم پنج درصدی استقلال و پرسپولیس به چه کسانی می‌رسد؟

آیین واگذاری مالکیت استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی از صبح امروز آغاز شد که طی آن، وزیر اقتصاد و اموردارایی و وزیر ورزش و جوانان در کنار مسئولین سازمان خصوصی سازی و مدیران عامل دو باشگاه و دیگر مدیران دو تیم، در این مراسم شرکت کردند.

در بحث واگذاری مالکیت سرخابی‌ها و طی روز‌های اخیر مقرر شده بود که ۸۵ درصد از سهام استقلال و پرسپولیس به ترتیب به کنسرسیومی از شرکت‌های پتروشیمی خلیج فارس و کنسرسیومی متشکل از ۶ بانک واگذار شود. پیش از این نیز ۱۰ درصد از سهام دو تیم در بازار بورس به مردم واگذار شده بود و ابهاماتی درخصوص پنج درصد باقی مانده نیز به وجود آمده بود.

حالا و با اعلام وزیر ورزش و جوانان، مشخص گردید که پنج درصد باقی مانده نیز قرار است که به پیشکسوتان دو باشگاه استقلال و پرسپولیس واگذار شود. کیومرث هاشمی همچنین خبر داد که سهم وزارت در باشگاه‌داری صفر خواهد بود

او گفت: همیشه می‌گفتیم کار ما تیم‌داری نیست و سیاست‌گذار و ناظر هستیم. به‌دنبال محقق شدن اراده خصوصی‌سازی بودیم و می‌گفتند این عمل شدنی نیست، اما اراده دولت محقق شد و توانستیم. برنامه‌ای ۵ درصدی برای سهام پیشکسوتان قرار دادیم که برای صاحبان اصلی یعنی پیشکسوتان است. با هماهنگی وزارت اقتصاد و مشورت‌ها، مسیر واگذاری ۵ درصدی هم رخ می‌دهد تا وزارت کاملا از باشگاه‌داری خودش را جدا کند.

tags # استقلال ، پرسپولیس سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • رشد هفت درصدی اهدای خون در خراسان رضوی
  • رشد ۴۲ درصدی اجاره خانه در فروردین ۱۴۰۳
  • تصویب محدوده و ضوابط بافت تاریخی شهر لاهیجان
  • کاهش قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار
  • رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی
  • قدردانی از متصدیان سه واحد نمونهٔ بهداشتی در مه ولات
  • پیشرفت ۷۰ درصدی عملیات اجرایی آبرسانی به مجتمع ۱۶ روستایی دیم قشلاق شهرستان ماکو
  • کاهش فواصل بهداشتی واحد‌های دامی از ۳۰ تا ۱۰۰ درصد
  • سهم پنج درصدی استقلال و پرسپولیس به چه کسانی می‌رسد؟
  • شش الزامی که خریداران سرخابی‌ها باید رعایت کنند