Web Analytics Made Easy - Statcounter

بابک گازر زاده در ایستگاه آنالیز طرفداری، این بار به ارزیابی نفر به نفر آبی پوشان در تقابل با نفت آبادان پرداخته است. علاقه مندان مباحث فنی این نوشته را از دست ندهند

یکی از بازی های حساس هفته بیست و پنجم لیگ برتر جمعه شب در آبادان برگزار شد.

به گزارش طرفداری، استقلال که در چهار بازی اخیر بردی را به دست نیاورده بود، برای کسب پیروزی راهی آبادان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازی در هوای جهنمی آبادان برابر تیم هفتم جدول و در شرایطی که ادارات خوزستان به دلیل گرمای بیش از حد تا روز سه شنبه 31 تیر تعطیل هستند، کار آسانی برای شاگردان مجیدی نبود. مجیدی در این دیدار بالاخره تغییر رویه داد و برای اولین بار بعد از نشستن روی مربیگری استقلال، تیمش را از ابتدای بازی با سیستم 4 دفاعه به میدان فرستاد. سیستم استقلال در این بازی 3-3-4 بود: دانشگر و چشمی در دفاع میانی، داجلیری در دفاع راست، زکی پور در دفاع چپ، کریمی به عنوان تک هافبک دفاعی، رضاوند و اسماعیلی به عنوان هافبک های میانی، دشتی به عنوان وینگر راست، قایدی به عنوان وینگر چپ و دیاباته به عنوان تک مهاجم برای استقلال وارد زمین شدند. غفوری، خدامرادی، طاهرخانی و مطهری هم بازیکنانی بودند که در نیمه دوم وارد زمین شدند.
اکنون به بررسی عملکرد نفر به نفر بازیکنان استقلال میپردازیم:
سید حسین حسینی: برای دومین بازی پیاپی بازوبند کاپیتانی را بر بازو بست. مهار کاشته ریکانی در دقیقه 24، واکنش زیبا در مهار شوت سلمانی در دقیقه 26 و واکنش مناسب در مهار کاشته آل کثیر در دقیقه 68، نشانه بهتر شدن عملکرد حسینی نسبت به هفته های اخیر است. تنها اشتباه حسینی در دقیقه 82 رقم خورد که خروج نامناسب از دروازه می توانست منجر به گل خوردن استقلال شود. دومین کلین شیت پیاپی و واکنش های به موقع، می تواند نوید بازگشت حسینی به روزهای درخشان گذشته را بدهد.
روزبه چشمی: عملکرد شماره 4 استقلال هفته به هفته بهتر میشود. بعد از نمایش درخشان برابر تراکتور، چشمی در این بازی هم عملکرد خوبی از خود به جای گذاشت. آمار 100 درصدی پاس صحیح، موفقیت در نبردهای هوایی در کرنرها و ضربات ایستگاهی حریف، پوشش دادن فضای خالی پشت سر سایر مدافعان و پیروزی در نبردهای تن به تن. رهبر خط دفاع استقلال با ادامه این روند، میتواند یکی از مدعیان اصلی برای رسیدن به ترکیب اصلی تیم ملی باشد.
محمد دانشگر: مدافع شماره 70 استقلال، با اضافه شدن به حمله در دقیقه 30 و اثر گذاری روی توپ سازنده گل اول استقلال بود. موفقیت در زدن ضربات سر در دفاع و اضافه شدن به حملات از جناح راست، نکات مثبت عملکرد دانشگر در این بازی بود. اما یک نکته در این جا قابل نقد است: در برخی صحنه ها، جلو رفتن و نفوذهای بی محابای دانشگر منجر به ایجاد فضای خالی پشت سر او و ایجاد فرصت ضدحمله برای بازیکنان نفت شد. دانشگر باید بداند که در دفاع 4 نفره، مدافعان مرکزی خیلی نمی توانند به حملات اضافه شوند. چرا که از دست رفتن توپ می تواند منجر به ایجاد فرصت خطرناک روی دروازه خودی شود. نکته ای که مجیدی باید در بازی های آینده به مدافع برازجانی تیمش گوشزد کند.
آرش داجلیری: سورپرایز مجیدی در این بازی بدون شک مدافع 22 ساله امیدهای استقلال بود. مدافع شماره 41 و 185 سانتیمتری که در رده های پایه بیشتر در دفاع میانی بازی می کرد، انتخاب اول مجیدی برای دفاع راست بود. داجلیری که بیشتر ایستا بازی می کرد و سعی می کرد در دفاع کمک کند، کار سختی برای مهار میلاد جهانی وینگر چپ رونده نفت داشت. در نیمه اول در چند صحنه مغلوب جهانی شد که دقت عمل بقیه مدافعان از باز شدن دروازه استقلال جلوگیری کرد. داجلیری در دقیقه 56 جای خود را به کاپیتان وریا داد. برای اولین بازی لیگ برتری، عملکرد داجلیری را می توان نسبتا قابل قبول ارزیابی کرد، هر چند که جای پیشرفت بیشتری دارد.
میلاد زکی پور: همانطور که در آنالیز قبل از بازی گفته شد، با توجه به غیبت وریا در ترکیب اصلی قابل پیش بینی بود که اکثر حملات استقلال در این بازی از جناح چپ پایه ریزی شود. زکی پور در این بازی چند حرکت حرکت موفق داشت: ارسال سانتر از زمین خودی در دقیقه 30 که با اثرگذاری دانشگر منجر به گل اول استقلال شد، نفوذ به محوطه جریمه در دقیقه 46 که با پاس این بازیکن برای دشتی یک موقعیت خطرناک ساخته شد و شوت سرکش در دقیقه 62 که با فاصله کمی از بالای دروازه نفت بیرون رفت. زکی پور در بازگشت به دفاع در نیمه اول چندان موفق نبود و فضای خالی پشت سر او فرصت های خوبی نصیب سلمانی و ریکانی کرد. با توجه به عدم آمادگی میلیچ، انتخاب اول مجیدی برای دفاع چپ در بازی بعدی هم قطعا زکی پور خواهد بود.
علی کریمی: غیبت مسعود ریگی باعث شد تا شماره 6 استقلال در این بازی عقب تر از پست اصلی خود بازی کند و به کارهای دفاعی بیشتر مشغول شود. در نیمه اول کریمی در قطع حملات نفتی ها موفق نبود و چندین بار اجازه شوتزنی به طالب ریکانی داد. اما در نیمه دوم عملکرد بهتری از خود نشان داد و توانست مرکز زمین را کنترل کند و بازیکنان نفت را مجبور کند که به سانترهای بلند و بی هدف به سمت دروازه روی بیاورند. با بازگشت ریگی در بازی بعد، کریمی می تواند به پست اصلی خود برگردد.
آرش رضاوند: یکی از بهترین بازیکنان استقلال در برابر نفت. دوندگی فوق العاده در جهنم آبادان، تلاش برای بازپس گیری توپ از هافبک های حریف و پرس کردن مصطفی احمدی و مهدی حنفی، نشان از آمادگی بدنی بالای رضاوند دارد. همانطور که در آنالیز بعد از بازی با تراکتور گفته شد، بازی کردن رضاوند در پست هافبک دفاعی می تواند کیفیت او را بالاتر ببرد. آرش شماره 88 در غیاب ریگی به خوبی توانست حملات نفتی ها از کانال مرکزی را خنثی کند. پاس گل دقیقه 94 برای مطهری، شب درخشان رضاوند را کامل کرد.
فرشید اسماعیلی: وارث شماره 8 مجتبی جباری، همچنان فاصله زیادی با روزهای درخشان خود دارد. تنها حرکت موفق فرشید در این بازی، ارسال کرنر خطرناک در دقیقه 46 بازی بود. در بقیه لحظات بازی در ایجاد فرصت روی دروازه نفت ناکام بود. خستگی اسماعیلی در نیمه دوم کاملا مشخص بود و مجیدی در دقیقه 87 دست به تعویض او زد. فرشید باید در فاز هجومی دقت و تمرکز بالاتری از خود نشان بدهد تا بتواند مثل گذشته موثر ظاهر شود.
علی دشتی: یک بازی ضعیف دیگر به کارنامه غیرقابل دفاع دشتی اضافه شد. به هدر دادن فرصت ایده آل در دقیقه 1 بازی و ضربه رباح ماجری در دقیقه 46، خلاصه عملکرد دشتی در این بازی بود. خنثی بودن در حمله و بی دقتی در کارهای دفاعی و سرانجام تعویض شدن در دقیقه 56... دشتی با ادامه این روند شانسی برای ماندن در استقلال فصل بعد ندارد!
مهدی قایدی: عملکرد ضعیف قایدی در این بازی دور از انتظار بود. مهاجم بوشهری که در این بازی متمایل به چپ بازی می کرد، چندین فرصت ایده آل را با دادن پاس اشتباه به هدر داد. عدم هماهنگی با دیاباته از نکات عجیب این بازی بود، دو بازیکنی که در زمان استراماچونی چشم بسته همدیگر را پیدا می کردند! خستگی قایدی در نیمه دوم باعث شد تا در دقیقه 78 شاهین طاهرخانی به جای او وارد بازی شود. بدون تردید این بازی یکی از ضعیف ترین نمایش های قایدی در این فصل بود.
شیخ دیاباته: تا قبل از این بازی، آخرین باری که هواداران استقلال پنجه های ببر سیاه را دیده بودند، بازی با الریان قطر بود! دیاباته که بعد از مدت ها مصدومیت هفته قبل به ترکیب استقلال بازگشت، در این بازی عملکرد به مراتب بهتری از خود به جای گذاشت. جاگیری مناسب در دقیقه 30 بازی و ضربه تمام کننده با پای چپ باعث شد تا استقلال در همان نیمه اول از حریف پیش بیفتد و خیال مجیدی را تا حد زیادی راحت کند. مشارکت در کارهای دفاعی، نگه داشتن توپ در فاز هجومی و پاس های هوشمندانه و دقیق برای هم تیمی ها، بار دیگر کلاس بالای بازی دیاباته را نشان داد. زیر توپ نزدن در دقیقه 94 و دادن پاس صحیح به رضاوند،باعث پایه ریزی گل دوم استقلال شد. عملکرد دیاباته در این بازی بسیار خوب بود و این موضوع می تواند خبر خوشی برای هواداران استقلال باشد.
وریا غفوری: نفوذهای پیاپی میلاد جهانی از سمت راست استقلال باعث شد تا مجیدی در دقیقه 56 کاپیتان را به میدان بفرستد. وریا توانست تا حدی جلوی نفوذهای جهانی را بگیرد اما در چند صحنه مغلوب چپ پای خوش تکنیک نفتی ها شد. با توجه به وضعیت وریا طی هفته های اخیر، قابل پیش بینی بود که غفوری از آمادگی به دور باشد.
امیرحسین خدامرادی: بازیکن 20 ساله ای که در دقیقه 56 وارد زمین شد، بیشتر سعی داشت در کار دفاعی به تیمش کمک کند. در یکی دو صحنه می توانست موقعیت های خوبی برای دیاباته ایجاد کند که با پاس های اشتباه به سرانجامی نرسید.
شاهین طاهرخانی: با توجه به ارسال های بلند نفتی ها، مجیدی در دقیقه 78 طاهرخانی بلند قامت را به زمین فرستاد تا در نبرد های هوایی به تیمش کمک کند. به جز غفلت از بازیکنان نفت در دقیقه 82، در بقیه صحنه ها طاهرخانی موفق ظاهر شد.
امیرارسلان مطهری: به زمین آمدن در دقیقه 87 و استارت فوق العاده در دقیقه 94. فاصله به زمین آمدن مطهری تا گلزنی فقط 7 دقیقه بود. مطهری حتی در اولین بازی بعد از مصدومیت هم کار خودش را کرد! مطهری حاشیه سازی نمی کند، فقط گل می زند و گیتار می نوازد... با توجه به افت قایدی، شکل گیری زوج دیاباته-مطهری در بازی بعدی چندان دور از ذهن نیست.

همچنین می خوانید:

مجیدی روش استراماچونی را کنار گذاشت / استقلال زیر ذره بین طرفداری

منبع: طرفداری

کلیدواژه: نیمه دوم دقیقه 56 باعث شد بازی بعد نیمه اول نفتی ها زکی پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۷۴۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو جوان استقلالی همچنان سرشار از انگیزه (عکس)

به گزارش ورزش سه، دو بازیکن جوان استقلال در هفته های پایانی لیگ هم از اثبات خود به کادرفنی این تیم خسته نشدند و همچنان با انگیزه‌های بالا در تمرینات این تیم شرکت می‌کنند تا شانس خود را در ادامه لیگ و همچنین برای فصل بعد با پیراهن آبی دنبال کنند.

امیرعلی صادقی بازیکن جوان استقلال که در دیدارهای دوستانه برای این تیم گلزنی کرد و در تمرینات هم حضور کامل داشته هنوز فرصت حضور در زمین را پیدا نکرده و حتی برای دقایق کوتاه هم به زمین فرستاده نشده تا در کنار خالدآبادی تنها بازیکنی باشد که در زمین حضور پیدا نکرده است.

سامان تورانیان در بازی با نساجی 7 دقیقه و در بازی با پیکان در دقیقه 92 وارد زمین شد و فرصت حضور کمتر از ده دقیقه در تیم استقلال داشته است، البته حضور حردانی، یامگا و فخرالدینی در بازی نکردن این بازیکن جوان بی‌تاثیر نبوده است.

تورانیان و صادقی در تمرین دیروز استقلال کنار دیگر بازیکنان به وزنه زدن پرداختند و آماده دیدار با تراکتور شدند.

دیگر خبرها

  • نقطه ضعف استقلالی‌ها، فن اصلی تراکتور
  • تراکتور، قبل از استقلال، گیتار را به دست ارسلان داد + عکس
  • ارسلان قبل از استقلال گیتار به دست شد (عکس)
  • اردیبهشت؛ماه جذاب استقلال - تراکتور/این بازی مساوی نمی‌شود!
  • استقلال و برنامه خاص برای وقت‌های اضافه!
  • دو جوان استقلالی همچنان سرشار از انگیزه (عکس)
  • شورایی که به‌دنبال مسائل حاشیه‌ای باشد موفق نیست
  • قاسمپور: خط دفاع پرسپولیس سردرگم است/ آلومینیوم چیزی برای از دست دادن نداشت
  • ژابی آلونسو تایم؛ عملکرد فوق‌العاده بایرلورکوزن در کامبک زدن پس از دقیقه ۹۰
  • پیولی: به شایعات اخراجم توجهی نمی‌کنم