Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهم‌ترین اخبار حوادث و توصیه‌های روز استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری مشاهده کنید.

به گزارش سرویس اجتماعی خبرگزاری فارس از شیراز، مهم‌ترین اخبار حوادث و توصیه‌های روز استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری مشاهده کنید.

عملیات ناجیان 125 برای مهار آتش در منزل مسکونی

آتش‌سوزی منزل مسکونی در خیابان توانیر شیراز با تلاش همه‌جانبه آتش‌نشانان مهار و از بروز خسارت بیشتر جلوگیری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 هم‌زمان با مشاهده شعله‌های آتش از سوی شهروندان و تماس تلفنی با سامانه ۱۲۵، ستاد فرماندهی آتش‌نشانی شیراز، زنگ ایستگاه 14 را به صدا درآورد و نیروهای عملیاتی این ایستگاه‌ها را به محل حادثه در خیابان توانیر، اعزام کرد.

هنگام رسیدن آتش‌نشانان به محل حادثه دود و آتش زیادی از طبقه اول یک ساختمان یک طبقه خارج می شد و شعله‌های آتش در حال سرایت به نقاط دیگر ساختمان بود.

آتش‌نشانان به محض رسیدن به دو گروه تقسیم شدند، گروه اول پس از تجهیز خود به دستگاه تنفسی و قطع برق و بستن شیر اصلی گاز این ساختمان همچنین باز کردن درب واحد مسکونی به سرعت با به کارگیری یک رشته لوله آبدهی به مقابله با آتش‌سوزی پرداختند.

با توجه به مهار سریع آتش‌سوزی توسط آتش‌نشانان، نیروهای عملیات از سرایت آتش به دیگر نقاط ساختمان جلوگیری کردند و هم‌زمان گروه دوم نیز عملیات جستجوی محبوسین احتمالی را انجام دادند و موفق شدند در کمترین زمان ممکن افراد را صحیح و سالم از محل آتش‌سوزی خارج کرده و به محل امن انتقال دهند.

 خوشبختانه در این حادثه هیچ یک از ساکنان ساختمان آسیب جانی ندیدند و پس از مهار آتش، نیروهای عملیات با فن فشار مثبت قوی(دمنده هوا)، دودهای جمع شده در داخل این واحد مسکونی را تخلیه کردند و در پایان پس از ارائه دستورات ایمنی به مالک ساختمان، ماموریت خود را پایان دادند.

۱۰۲ کیلو تریاک در عملیات مشترک پلیس فارس و یزد کشف شد

جانشین فرمانده انتظامی استان از کشف ۱۰۲ کیلو تریاک در عملیات مشترک پلیس فارس و یزد خبر داد.
یوسف ملک‌زاده با بیان این خبر افزود: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان موفق شدند با انجام اقدامات اطلاعاتی و تلاش‌های شبانه‌روزی، یک باند تهیه و توزیع مواد مخدر که به صورت حرفه‌ای و عمده در امر قاچاق در استانهای جنوبی فعالیت داشتند را شناسایی کنند.

وی بیان کرد: با هماهنگی و همکاری پلیس مبارزه با مواد مخدر استان یزد، در یک عملیات دقیق و هماهنگ خودرو پژو ۴۰۵ حامل مواد مخدر در محور هرات شناسایی و توقیف شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه در بازرسی از آن خودرو، ۱۰۲ کیلو تریاک کشف شد، خاطرنشان کرد: در این زمینه ۲ قاچاقچی حرفه‌ای دستگیر و روانه زندان شدند.

واژگونی تیبا با ۲ کشته و ۳ مجروح

رئیس پلیس راه شمالی استان فارس گفت: واژگونی سواری تیبا در محور روستایی بانش شهرستان سپیدان، ۲ کشته و ۳ مجروح بر جای گذاشت.

عبدالهاشم دهقانی ادامه داد: از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ یک فقره حادثه رانندگی در محور روستایی بانش شهرستان سپیدان به مأموران اعلام شد.

وی اظهار داشت: بلافاصله مأموران به همراه دیگر نیروهای امدادی به محل مورد نظر اعزام و مشاهده کردند یک سواری تیبا با 5 سرنشین در محور مذکور در حرکت بوده که واژگون و بر اثر آن راننده و یک سرنشین در دم فوت و 3 نفر دیگر مجروح و به بیمارستان منتقل شدند.

رئیس پلیس راه شمالی استان فارس بیان کرد: کارشناسان تخطی از سرعت مطمئنه راننده را علت وقوع این حادثه رانندگی اعلام کردند.


انبار تولید شربت غیربهداشتی در شیراز لو رفت

فرمانده انتظامی شیراز گفت:  ماموران یگان امداد این شهرستان موفق شدند یک انبار تولید شربت غیربهداشتی و غیرمجاز را کشف کنند.

فرج شجاعی با بیان این خبر افزود: ماموران یگان امداد این شهرستان با اقدامات فنی و تخصصی از تولید شربت خوراکی غیرمجاز با برند خارجی در یک انبار مطلع شدند و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی گفت: ماموران پس از هماهنگی قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان موفق شدند ۳۰۰ لیتر شربت غیرمجاز با برند خارجی، 450 کیلو شکر، ۲۳ عدد رنگ خوراکی ۲۵۰ میلی لیتری، ۳۶۸ بطری شیشه‌ای، یک دستگاه پرس سر شیشه و یک دستگاه چاپگر مخصوص درب شیشه کشف کنند.

شجاعی با اشاره به اینکه در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد، گفت: با حضور نماینده بهداشت، اقلام غیربهداشتی امحاء شد.

کشف سیگار قاچاق در کوار

فرمانده انتظامی کوار گفت: با تلاش مأموران انتظامی، در بازرسی از یک منزل مسکونی، ۳۱۴ هزار نخ سیگار خارجی قاچاق به ارزش ۲ میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال کشف شد.

علی بابایی بیان کرد: ماموران انتظامی شهرستان کوار در اجرای طرح برخورد با قاچاق کالا و ارز، از دپو سیگار خارجی در یک منزل مسکونی مطلع شدند.

وی با بیان اینکه ماموران پس از هماهنگی قضائی به محل مورد نظر اعزام شدند، گفت: در بازرسی از این مکان، ۳۱۴ هزار نخ سیگار خارجی قاچاق و فاقد مدارک قانونی کشف شد.

فرمانده انتظامی کوار با اشاره به اینکه ارزش این محموله قاچاق برابر نظر کارشناسان، ۲ میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال برآورد شده است، اظهار کرد: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

افزایش ۱۷۱ درصدی کشفیات قاچاق در ممسنی

فرمانده انتظامی ممسنی از افزایش ۱۷۱ درصدی کشف کالای قاچاق در سه ماه اول سال جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل خبر داد.

محمدهاشم قسام گفت: مبارزه با قاچاق کالا همواره از اولویت‌های اصلی پلیس این شهرستان بوده و در این راستا اقدامات گسترده‌ای صورت گرفته است.

وی بیان داشت: افزایش ایست و بازرسی‌ موقت در محورهای مواصلاتی و زحمات شبانه‌روزی کارکنان این فرماندهی، از جمله اقداماتی بوده است که منجر به افزایش ۱۷۱ درصدی کشفیات قاچاق در سه ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل شده است.

قسام افزود: در این دوره سه ماهه ارزش کالاهای قاچاق کشف شده در این شهرستان، ۱۵۵میلیارد و ۵۳۷ ملیون ریال برابر نظر کارشناسان ارزیابی شده است.

فرمانده انتظامی ممسنی تصریح کرد: قاچاق کالا آثار مخربی بر اقتصاد کشور داشته و یکی از موانع اصلی رونق تولید است بنابراین شهروندان می‌توانند در صورت اطلاع از فعالیت مجرمانه قاچاقچیان و قانون‌شکنان، مراتب را در اسرع وقت از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اعلام کنند.

دستگیری ۳ سارق و کشف ۱۵ فقره سرقت در ارسنجان

فرمانده انتظامی ارسنجان از دستگیری ۳ سارق و اعتراف آنان به ۱۵ فقره سرقت موتورسیکلت و اماکن خصوصی خبر داد.

محمدعلی فرهادی اظهار داشت: به دنبال وقوع چندین فقره سرقت در این شهرستان، پلیس آگاهی طی چند روز گذشته با اجرای تحقیقات میدانی و مراقبت‌های نامحسوس مجرمین سابقه‌دار، موفق شدند ۳ نفر سارق حرفه‌ای را شناسایی کنند.

وی افزود: پس از شناسایی محل اختفاء سارقان، با هماهنگی مقام قضایی این سارقان توسط کارآگاهان پلیس آگاهی در مخفی‌گاه خود دستگیر و در تحقیقات اولیه و مواجهه شدن با شواهد و مدارک پلیس، به ۱۵ فقره سرقت موتورسیکلت و اماکن خصوصی اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان ارسنجان خاطرنشان کرد: شهروندان هشدارها و آموزش‌های پلیس را جدی گرفته و به منظور جلوگیری از وقوع پدیده ناهنجار سرقت، ضمن استفاده از تجهیزات بازدارنده و رعایت نکات ایمنی، در صورت برخورد با هرگونه موارد مشکوک مراتب را به سرعت با پلیس ۱۱۰ در میان بگذارند و آنان را در تامین و حفظ امنیت پایدار در جامعه یاری دهند.
 

شناسایی و پلمب دو تالار عروسی و یک واحد گیم‌نت متخلف در لامرد

فرمانده انتظامی شهرستان لامرد از شناسایی و پلمب دو تالار عروسی به دلیل برگزاری مراسم و یک واحد صنفی گیم‌نت به دلیل تجمعات پرخطر خبر داد .

مهراب زارع پور در تشریح جزئیات این خبر گفت: علی رغم اطلاع‌رسانی‌ و تذکرهای قبلی به واحدهای صنفی در راستای اقدامات پیشگیرانه از شیوع ویروس کرونا، پلیس امنیت عمومی از برگزاری مراسم پرخطر عروسی در دو تالار و تجمع پرخطر یک واحد صنفی گیم نت مطلع و ضمن هماهنگی قضائی، نسبت به پلمب واحدهای صنفی متخلف اقدام کردند.

وی افزود: در این رابطه مالکان مکان‌های متخلف برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان لامرد با بیان اینکه در اجرای مصوبات شورای تامین شهرستان، برگزاری هرگونه مراسم و تجمع ممنوع است، تاکید کرد: گشت مشترک دایره اماکن پلیس امنیت عمومی، اتاق اصناف و شبکه بهداشت، تاکنون از 70 واحد صنفی سرکشی و بازدید کرده که تاکنون منجر به 35 مورد اخطار و پلمب 2 تالار عروسی و یک واحد گیم نت شده است .

وی افزود: در صورت مشاهده چنین مراسمی با مالکان و برگزارکنندگان برابر مقررات، قاطعانه برخورد خواهند شد و به هیچ عنوان اجازه نخواهیم داد عده‌ای سلامتی مردم و جامعه را مورد تهدید قرار دهند.

زارع پور در خصوص اقدامات نیروی انتظامی در پیشگیری از انتقال ویروس کرونا، گفت: این مجموعه از ابتدای شیوع ویروس کرونا با تمام ظرفیت، با دستگاه‌های متولی همکاری لازم را داشته و ماموران گشت انتظامی به طور مستمر بر نحوه فعالیت تمام واحدهای صنفی به صورت ۲۴ ساعته نظارت و نحوه کارکرد آنان را مورد ارزیابی و پالایش قرار می دهند.

تلف شدن ۳۳ راس احشام در مرودشت

فرمانده انتظامی مرودشت از تلف شدن ۳۳ راس احشام به علت مسمومیت با آب شرب خبر داد.  

اسماعیل زراعتیان با اعلام این خبر گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر اتلاف گله گوسفند در یکی از روستاهای حوزه استحفاظی، ماموران بلافاصله برای بررسی موضوع در محل حاضر شدند.
وی افزود: ماموران پس از حضور در محل، مشاهده کردند تعداد ۳۳ راس گوسفند بر اثر استفاده از آب مسموم چاه تلف شده اند.
زراعتیان تصریح کرد: برابر نظریه اولیه کارشناسان اداره دامپزشکی شهرستان مرودشت، علت تلف شدن گوسفندان، مسمومیت به وسیله محلول کردن کود شیمیایی در آب شرب بوده است هر چند کارشناسان اظهار داشتند اعلام نظریه نهایی پس از آزمایشات آب چاه اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/ س

منبع: فارس

کلیدواژه: شیراز حادثه مهار آتش مواد مخدر تصادف فارس فرمانده انتظامی کشفیات انتظامی شهرستان فرمانده انتظامی منزل مسکونی استان فارس آتش نشانان فقره سرقت موفق شدند مواد مخدر آتش سوزی یک واحد کشف شد گیم نت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۷۵۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سارق احشام در دام پلیس نکا

سرهنگ قاسم عزیزی فرمانده انتظامی شهرستان نکا گفت: در پی وقوع سرقت احشام در شهرستان نکا، بررسی موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

او افزود: ماموران پلیس آگاهی با انجام اقدامات تخصصی سارق را شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضائی در عملیات غافلگیرانه وی رادستگیرکردند.

فرمانده انتظامی شهرستان نکا گفت: متهم که در خرید و فروش دام زنده اشتغال دارد در تحقیقات پلیس به سرقت احشام در این شهرستان نیز اعتراف کرد.

سرهنگ عزیزی در خاتمه با بیان این که تحقیقات پلیسی در این ارتباط همچنان ادامه دارد، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • سارقان حرفه‌ای در بافق دستگیر شدند
  • سارق احشام در دام پلیس نکا
  • دستگیری باند قاچاقچیان احشام در دهلران
  • کشف بیش از ۲۷ هزار لیتر سوخت قاچاق در هندیجان
  • از توقیف شمش‌های مسی قاچاق تا کشف ۶ کیلوگرم حشیش در تنکابن
  • توقیف اتوبوس حامل ۱۱ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در ریگان
  • کشف محموله قاچاق ۱۱ میلیاردی توسط پلیس اصفهان
  • کشف ۱۱ میلیاردی محموله قاچاق توسط پلیس اصفهان
  • شمش‌های مسی قاچاق در ساری توقیف شد
  • توقیف شمش‌های مسی قاچاق در ساری