Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-27@02:53:58 GMT

بازرگان ایرانی‌ در آمریکا رفع اتهام شد

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۷۵۳۴۰

بازرگان ایرانی‌ در آمریکا رفع اتهام شد

دادگاهی در آمریکا اتهام‌های وارده به «علی صدر هاشمی‌نژاد» بازرگان ایرانی‌الاصل را که به نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران متهم بود، رد کرد.

به گزارش قدس آنلاین، این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که دادستان های فدرال آمریکا به کوتاهی در ارائه مدارک بی گناهی وی اذعان کردند.

صدر هاشمی نژاد مدیر ایرانی "بانک پیلاتوس" کشور مالت متهم بود که در انتقال ۱۱۵ میلیون دلار از سیستم مالی آمریکا به شرکت های مرتبط با ایران از طریق یک پروژه ساخت و ساز در ونزوئلا دست داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادستان های آمریکایی پیشتر اعلام کردند که به دلیل نبود شواهد کافی، در پی مختومه کردن این پرونده هستند.

برخی اسناد ارائه شده از سوی دادستان ها حاکی است که مقام های آمریکایی از تراکنش های صدر مطلع بودند، اما برای جلوگیری از آن اقدامی نکردند.

وکلای مدافع صدر با انتشار بیانیه ای اعلام کردند: این رفع اتهام کامل از علی صدر است، فردی که نباید در وهله نخست مورد اتهام قرار می گرفت.

در این بیانیه آمده است: فعالیت های تجاری مشروع صدر با نقض تحریم های آمریکا، فاصله زیادی داشته است.

وکلای صدر تاکید کردند که وی مستحق بدرفتاری دولت آمریکا نسبت به خود در ارتباط با این پرونده نیست.

هاشمی نژاد بعد از دو هفته محاکمه به نقض تحریم های آمریکا علیه ایران متهم شد. وی به ارتکاب پنج اقدام خلاف متهم شد که در صورت اثبات می توانست مجازات ۳۰ سال حبس را داشته باشد.

این بانکدار ایرانی به تبانی در موضوع تحریم های آمریکا و پولشویی متهم شده است.

با بازداشت هاشمی نژاد در فرودگاه دالاس در فوریه سال ۲۰۱۸ نهاد ناظر مالی در مالت فعالیت بانک متعلق به او را متوقف و تحقیقات را آغاز کرد.

هاشمی نژاد سپس به دور زدن تحریم های آمریکا با مخفی کردن نقش طرف های ایرانی در پرداخت به دلار از طریق نظام بانکداری آمریکا از یک شرکت ساختمان سازی در ونزوئلا متهم شد.

هدایت این پروژه را گروه استراتوس تحت مالکیت و کنترل هاشمی نژاد و اعضای خانواده اش برعهده داشت که در زمینه ساخت و ساز، بانکداری و صنایع نفتی فعالیت می کند. این گروه سپس با یک شرکت عمرانی در ایران همکاری کرد که در ساخت تقریبا ۷ هزار واحد مسکونی در ونزوئلا به ازای ۴۷۵ میلیون دلار شرکت داشته است.

پرونده صدر در سال ۲۰۱۳ در دفتر دادستانی بخش نیویورک تشکیل شد و بررسی آن چهار سال طول کشید که شامل مصاحبه با شاهدان گردآوری شواهد و مدارک برای تشکیل پرونده بود. دادستان بخش در سال ۲۰۱۷میلادی این پرونده را در اختیار دفتر دادستانی ایالات متحده قرار داد و خواستار همکاری دادستان های فدرال و اداره پلیس فدرال (اف بی آی) شد که در تاریخ این پرونده ها کم سابقه است.

اما در حالی که قرار بود مقام های رسمی تنها ایمیل های صدر را بررسی کنند، اما سوابق و مدارک نشان می دهد که تمامی نامه ها و پیام های الکترونیک وی را بررسی و از آنها برای تشکیل پرونده استفاده کردند که در نهایت در جریان محاکمه منجر به اعلام مخالفت قاضی با این اقدام شد.

صدر هاشمی نژاد بازرگان بین المللی فارغ التحصیل کورنل و دارای مجتمع مسکونی در محله جورج تاون واشنگتن، تا سال ۲۰۱۸ متهم نشده بود. دادستان ها وی را به ایجاد شبکه ای از شرکت های پوششی و بازکردن حساب های بانکی برای انتقال غیرقانونی میلیون ها دلار عایدی یک طرح ساخت و ساز در ونزوئلا از طریق حساب بانکی در سوئیس متهم کرده اند که در نهایت با استفاده از سامانه مالی ایالات متحده به عنوان واسطه، به نهادهای ایرانی بهره می رسانده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: صدر هاشمی نژاد کرونا تحریم های آمریکا دادستان ها هاشمی نژاد متهم شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۷۵۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۲۴ فقره سرقت از باغ ویلا‌های جاده مشهد-کلات

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، جانشین فرمانده انتظامی مشهد گفت: پس از گزارش چند فقره سرقت وسایل از باغ ویلا‌های محدوده روستا‌های جاده مشهد-کلات، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران کلانتری خلق آباد قرار گرفت.   سرهنگ محمد چراغ افزود: ماموران کلانتری با یک سری تحقیقات میدانی با استفاده از سرنخ‌های به جا مانده، متهم را شناسایی و تحت نظر گرفتند.   وی افزود: تیم رسیدگی کننده پرونده پس از چند روز کنترل نامحسوس و اطمینان از دست داشتن متهم در سرقت از باغ ویلاها، با هماهنگی مقام قضائی در اقدامی ضربتی وارد عمل شدند.   او گفت: در این عملیات با دستگیری متهم و همدستش، در بازرسی از مخفیگاهشان، یک دستگاه موتورسیکلت و تعداد زیادی اموال مسروقه شامل یک دستگاه مینی فرز و کفکش، دو دستگاه دریل، ۲۰ متر سیم سیار، قطعات اوراق شده موتورسیکلت، سه پایه دوربین، یک دستگاه جوش، جارو برقی، قهوه جوش، باند بزرگ، موتور ماشین لباسشویی، پلوپز و همزن کشف کردند.   سرهنگ چراغ افزود: متهمان در مواجهه با ادله و مستندات موجود به سرقت سه دستگاه موتورسیکلت، چهار فقره سرقت از کارگاه‌های تولیدی و ۱۷ فقره سرقت وسایل از باغ ویلا‌های محدوده جاده کلات اعتراف کردند و پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

دیگر خبرها

  • روز حسابرسی نزدیک است: ترس و لرز در منچسترسیتی!‏
  • تداوم سریال شناسایی جاسوسان روسیه و چین در انگلیس
  • چین سفیر آلمان را احضار کرد
  • مزایده اموال متهم پرونده صندوق سرمایه گذاری بهمئی
  • کشف ۲۴ فقره سرقت از باغ ویلا‌های جاده مشهد-کلات
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • کشف سکه‌های دوره اشکانی از مسافر قطار
  • کشف ۷۳ سکه عتیقه در ایستگاه راه آهن اندیمشک
  • فاصله بین محمود احمدی نژاد و محصولی به روایت عباس زاده مشکینی /کسی در پرونده سوآپ نفتی اردبیل بازداشت نشد
  • فاصله بین محمود احمدی نژاد و صادق محصولی به روایت عباس زاده مشکینی /کسی در پرونده سوآپ نفتی اردبیل بازداشت نشد